Gorące tematy

Gospodarka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Cła Trumpa grożą stagflacją. Polska i Europa odczują skutki przez Niemcy

Decyzje Donalda Trumpa z 2 kwietnia mogą wyznaczać nową...

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
czwartek, 17 kwietnia, 2025

Planujesz sprzedawać za granicą? W tych branżach masz największe szanse na sukces!

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Z raportu IdoSell „Raport Cross-border z Polski” wynika, że Niemcy (73%), Hiszpania (66%), oraz Francja (27%) to najpopularniejsze kierunki z największym wzrostem sprzedaży wg GMV (Gross Merchandise Value) porównując pierwszą połowę 2023 r. z analogicznym okresem 2024 r. To właśnie tam najwięcej sprzedają polscy sprzedawcy poszerzając swoje rynki zbytu. Wyraźnie rośnie także udział takich rynków jak Litwa, Rumunia oraz Czechy. Jednak wiedza o samych kierunkach, na które warto się otworzyć, to jeszcze nie wszystko. Warto wiedzieć, czego zagraniczni konsumenci poszukują w polskich sklepach.

Co najczęściej polskie sklepy sprzedają za granicą?

Konsumenci z państw sąsiadujących z Polską coraz chętniej kupują u naszych rodzimych sprzedawców. Prowadzący sklepy internetowe, którzy chcą sprawnie implementować strategie wejścia na nowe rynki zagraniczne, powinni wiedzieć jednak, które sektory cieszą się największą popularnością wśród konsumentów oraz jakich produktów szukają zagraniczni klienci w polskich e-sklepach. Analiza wykonana przez IdoSell i partnerów w raporcie „Cross-border z Polski” pokazuje, że jedna branża wyraźnie się wyróżnia się na tym polu. Okazuje się, że w ubiegłym roku największą popularność zyskała kategoria Artykuły zwierzęce. Wzrost sprzedaży sklepów, które posiadają tego typu produkty wyniósł aż 72%! Polskie sklepy zoologiczne wpisały się w trend coraz chętniejszego posiadania zwierząt przez Europejczyków. Konkurują z lokalnymi sklepami nie tylko ceną, ale przede wszystkim jakością produktów i bardzo szerokim asortymentem, często niedostępnym na lokalnych rynkach, co skutecznie przyciąga do polskich sprzedawców klientów z zagranicy. Warto przy tym zaznaczyć, że dynamika różni się w zależności od kraju. Raport IdoSell pokazuje, że w kategorii artykułów zoologicznych znaczące zainteresowanie polskimi sklepami widać w Niemczech (wzrost o 99%), Rumunii (309%) oraz Austrii (333%). Oferta polskich sklepów zoologicznych cieszyła się także dużą popularnością na rynkach włoskim, węgierskim, słowackim oraz holenderskim.

Drugą kategorią, która notuje spore wzrosty, jest „Sprzęt samochodowy i akcesoria do pojazdów”, która może się pochwalić wzrostem o 37%. W stabilnym tempie i cały czas z bardzo dużymi wolumenami sprzedaży, rozwijały się sklepy z takich kategorii jak Ubrania czy Obuwie. Dość wysoko uplasowały się także Akcesoria elektroniczne oraz Artykuły gospodarstwa domowego. Warto dodać, że równie dobrze radziły sobie polskie e-sklepy, które sprzedają produkty z kategorii Baseny i SPA.

A co z bardzo popularną i obszerną branżą produktów Beauty? W 2023 r. można było zobaczyć ogólny wzrost w kategorii Beauty, jednak na tym tle szczególnie wyróżniało się kilka krajów. Oferty kosmetyków cieszyły się ogromnym zainteresowaniem przede wszystkim na rynkach czeskim (wzrost wartości transakcji o 78%) i niemieckim (22%). Bardzo dużą dynamikę zainteresowania produktami z polskich sklepów z tej kategorii widzimy w przypadku Węgier i Słowacji, gdzie odnotowano odpowiednio 270% i 207% skok sprzedaży w porównaniu r/r. Pozostałe kraje, w których odnotowana została duża sprzedaż w tej kategorii to Ukraina, Hiszpania, Litwa oraz Belgia.

Handel transgraniczny wymaga odpowiednich narzędzi i technologii

Warto podkreślić, że sukces polskich sprzedawców e-commerce na zagranicznych rynkach to nie tylko odpowiednia dobrana oferta i polityka cenowa dopasowana do lokalnego rynku. Za tym sukcesem stoją narzędzia, które znacząco ułatwiają prowadzenie biznesu. Popularne w Polsce metody płatności – jak choćby BLIK – nie są dostępne w innych krajach, dlatego sklep musi zapewnić dostęp do ulubionych metod płatności dla danego państwa i w lokalnej walucie. Równie ważne jest dostosowanie logistyki i metod dostawy do preferencji danego rynku – a te są często odmienne od tych, które dominują w naszym kraju. Jednym z niezmiernie istotnych elementów jest dokładne tłumaczenie ofert i opisów produktów na lokalne języki. Przy kilku czy kilkunastu tysiącach SKU ręcznie tłumaczenia nie wchodzą raczej w rachubę, dlatego potrzebujemy profesjonalnego narzędzia, które to za nas zrobi i zadba o poprawność językową, stylistyczną i gramatyczną.

Polskie firmy coraz śmielej rozpychają się na zagranicznych rynkach, szczególnie tych położonych najbliżej geograficznie. Z roku na rok radzą sobie coraz lepiej, ponieważ coraz częściej inwestują w dedykowane e-commerce rozwiązania technologiczne, które minimalizują koszty i nakłady pracy związane z wejściem na zagraniczny rynek, a jednocześnie optymalizują proces sprzedaży dostosowując go do potrzeb i nawyków lokalnych konsumentów” – komentuje Michał Dmitrowicz Szef Marketingu w IdoSell.

Dedykowane, nowoczesne platformy mogą nie tylko ułatwić płatności w lokalnych walutach, zautomatyzować opracowanie tłumaczeń dzięki sztucznej inteligencji, czy zarządzać procesem wysyłki towarów. Umożliwiają one automatyzację sprzedaży oraz stworzenie personalizowanych doświadczeń zakupowych. W ten sposób, z pozycji jednego panelu administratora, możemy kreować modele i strategie sprzedaży na różne rynki, monitorować wyniki i na bieżąco reagować na zmiany.

Należy pamiętać, że przy sprzedaży cross-border kluczowa jest również sprawna logistyka e-commerce i warto ją realizować z międzynarodowym operatorem, np. Arvato.

Warto też poznać szczegółowe dane o tym, co sprzedaje się w jakich krajach, aby idąc za polskim przysłowiem „nie wozić drewna do lasu” i nie oferować na zagranicznych rynkach produktów, którymi nikt nie jest tam zainteresowany.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Pozytywne dane z USA i Turcji. Czesi wstrzymują się z obniżką stóp

Zamówienia w USA pozytywnie zaskoczyły rynki. Jest to spora...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Stéphane Séjourné z wizytą w Grupie Przemysłowej Baltic – rozmowy o przyszłości europejskiego przemysłu offshore

6 lutego 2025 roku Stéphane Séjourné, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Polska i świat w obliczu zmian klimatu: co mówią dane z 2024 roku?

Wszystko wskazuje na to, że styczeń 2025 roku będzie...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie