sobota, 22 stycznia, 2022
HANDELE-COMMERCEPolski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

Polski e-handel bije rekordy na rynku wewnętrznym, ale z coraz większym zainteresowaniem patrzy też na eksport. W przypadku e-commerce w modelu B2C to już się dzieje i to z coraz większym powodzeniem. W obliczu mocnej konkurencji na polskim rynku jest to naturalna konsekwencja dochodzenia liderów rynkowych do ściany.

Prawdziwym wyzwaniem w przypadku e-commerce B2C jest właściwa strategia (regionalna, lokalna), uwzględniająca specyfikę rynków. Kolejna kluczowa sprawa to marketing – tu wyzwań jest równie dużo: zdobycie bazy potencjalnych klientów i działanie w zgodzie ze specyfiką rynków, która oznacza, że różne są zarówno oczekiwania jak i przyzwyczajenia zakupowe klientów. Dokładają się do tego też kwestie logistyki, gospodarki magazynowej. Dobrze zarządzane firmy mają to dokładnie przepracowane i poukładane procesowo, co sprawia, że każdy taki projekt (sprzedaż w kolejnym kraju) to powtarzanie pewnego sprawdzonego scenariusza.

W przypadku e-commerce w modelu B2B sytuacja jest nieco inna. Firmy w tym modelu koncentrowały się głównie na polskim rynku, a eksport realizowany był tradycyjnymi kanałami sprzedażowymi. Ale B2B zaczyna się inspirować dokładnie tymi samymi trendami co B2C – klienci przyzwyczajeni do standardów B2C będą oczekiwać tego samego komfortu zakupów także w obszarze biznesowym. Jednym z najważniejszych elementów transformacji, która umożliwi rozwój eksportu w e-commerce B2B będzie zmiana roli działów IT. Dlatego ten segment ma ogromny potencjał rynkowy, ale wymaga też większego zaangażowania i innej strategii, niż ma to miejsce w przypadku B2C.

Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

0
No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
warsaw warszawa

Rok 2021 w polskiej elektromobilności

0
Niemal dwukrotny wzrost liczby zarejestrowanych samochodów z napędem elektrycznym, prognozowany przez PSPA w raporcie Polish EV Outlook 2021 (www.polishevoutlook.pl) oraz 25% wzrost stacji ładowania – największa organizacja branżowa rynku zrównoważonego transportu podsumowuje w najnowszym...

Zdalnie czy w siedzibie firmy – jak według przedsiębiorców będą pracować Polacy w I...

0
Pracodawcy przewidują, że w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku co piąty pracownik (20%) będzie wykonywał codzienne obowiązki służbowe bezpośrednio w siedzibie firmy. Zdecydowana większość kadry (76%) otrzyma możliwość kontynuowania pracy w modelu hybrydowym, natomiast...