wtorek, 29 kwietnia, 2025

Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Polski e-handel bije rekordy na rynku wewnętrznym, ale z coraz większym zainteresowaniem patrzy też na eksport. W przypadku e-commerce w modelu B2C to już się dzieje i to z coraz większym powodzeniem. W obliczu mocnej konkurencji na polskim rynku jest to naturalna konsekwencja dochodzenia liderów rynkowych do ściany.

Prawdziwym wyzwaniem w przypadku e-commerce B2C jest właściwa strategia (regionalna, lokalna), uwzględniająca specyfikę rynków. Kolejna kluczowa sprawa to marketing – tu wyzwań jest równie dużo: zdobycie bazy potencjalnych klientów i działanie w zgodzie ze specyfiką rynków, która oznacza, że różne są zarówno oczekiwania jak i przyzwyczajenia zakupowe klientów. Dokładają się do tego też kwestie logistyki, gospodarki magazynowej. Dobrze zarządzane firmy mają to dokładnie przepracowane i poukładane procesowo, co sprawia, że każdy taki projekt (sprzedaż w kolejnym kraju) to powtarzanie pewnego sprawdzonego scenariusza.

W przypadku e-commerce w modelu B2B sytuacja jest nieco inna. Firmy w tym modelu koncentrowały się głównie na polskim rynku, a eksport realizowany był tradycyjnymi kanałami sprzedażowymi. Ale B2B zaczyna się inspirować dokładnie tymi samymi trendami co B2C – klienci przyzwyczajeni do standardów B2C będą oczekiwać tego samego komfortu zakupów także w obszarze biznesowym. Jednym z najważniejszych elementów transformacji, która umożliwi rozwój eksportu w e-commerce B2B będzie zmiana roli działów IT. Dlatego ten segment ma ogromny potencjał rynkowy, ale wymaga też większego zaangażowania i innej strategii, niż ma to miejsce w przypadku B2C.

Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Nowe dane GUS: Internetowy udział sprzedaży rośnie, mimo zimowego spadku

Według najnowszych (opublikowanych dziś o g. 10) danych GUS w...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie