wtorek, 21 września, 2021
HANDELE-COMMERCEPolski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

-

Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

Polski e-handel bije rekordy na rynku wewnętrznym, ale z coraz większym zainteresowaniem patrzy też na eksport. W przypadku e-commerce w modelu B2C to już się dzieje i to z coraz większym powodzeniem. W obliczu mocnej konkurencji na polskim rynku jest to naturalna konsekwencja dochodzenia liderów rynkowych do ściany.

Prawdziwym wyzwaniem w przypadku e-commerce B2C jest właściwa strategia (regionalna, lokalna), uwzględniająca specyfikę rynków. Kolejna kluczowa sprawa to marketing – tu wyzwań jest równie dużo: zdobycie bazy potencjalnych klientów i działanie w zgodzie ze specyfiką rynków, która oznacza, że różne są zarówno oczekiwania jak i przyzwyczajenia zakupowe klientów. Dokładają się do tego też kwestie logistyki, gospodarki magazynowej. Dobrze zarządzane firmy mają to dokładnie przepracowane i poukładane procesowo, co sprawia, że każdy taki projekt (sprzedaż w kolejnym kraju) to powtarzanie pewnego sprawdzonego scenariusza.

W przypadku e-commerce w modelu B2B sytuacja jest nieco inna. Firmy w tym modelu koncentrowały się głównie na polskim rynku, a eksport realizowany był tradycyjnymi kanałami sprzedażowymi. Ale B2B zaczyna się inspirować dokładnie tymi samymi trendami co B2C – klienci przyzwyczajeni do standardów B2C będą oczekiwać tego samego komfortu zakupów także w obszarze biznesowym. Jednym z najważniejszych elementów transformacji, która umożliwi rozwój eksportu w e-commerce B2B będzie zmiana roli działów IT. Dlatego ten segment ma ogromny potencjał rynkowy, ale wymaga też większego zaangażowania i innej strategii, niż ma to miejsce w przypadku B2C.

Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

polska raport

Ponad 40% badanych chce wyższych podatków dla zagranicznych firm działających w Polsce

0
Blisko połowa Polaków uważa, że zagraniczne firmy, prowadzące działalność gospodarczą w Polsce, powinny płacić u nas wyższe podatki niż podmioty mające wyłącznie krajowy kapitał. Ale niemal co trzecia osoba jest przeciwnego zdania. Za zmianami...
ministerstwo finansów

Zasady ustalania rezydencji podatkowej na podstawie objaśnień MF z 29 kwietnia 2021 r.

0
W dniu 29 kwietnia 2021 r. zostały wydane objaśnienia podatkowe dotyczące rezydencji podatkowej oraz zakresu obowiązku podatkowego osób fizycznych w Polsce. Objaśnienia nie mają charakteru aktów powszechnie obowiązującego prawa, niemniej stanowią instrukcję postępowania dla...
Remote controlled drone taking off from warehouse to deliver package

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....