wtorek, 18 lutego, 2025

Produkcja cukru w kampanii 2024/25 niższa o 13% mimo rekordowych plonów buraków cukrowych

Mimo wysokich plonów buraków cukrowych, produkcja cukru w kampanii 2024/25 jest niższa od planowanej o około 13 procent. To efekt mniejszej zawartości cukru w surowcu – trend obserwowany jest w całej Europie. Jednocześnie firma realizuje największy w swojej historii program transformacji energetycznej.

– Przyszłość branży cukrowniczej to produkcja zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju. Takiego modelu działania oczekują nasi klienci – mówi Sebastian Tomaszewski, członek zarządu Pfeifer & Langen Polska.

Kluczowe informacje:

  • Produkcja niższa o 13 proc. od planowanej ze względu na mniejszą zawartość cukru w burakach
  • Inwestycje w transformację energetyczną o wartości ponad 300 mln zł
  • Odpowiedź na oczekiwania klientów dotyczące zrównoważonej produkcji

Niższa produkcja, rosnące koszty

Niższa niż planowano produkcja cukru w kampanii 2024/25 to efekt mniejszej zawartości cukru w surowcu. Mimo rekordowych plonów buraków cukrowych sięgających nawet 100 ton z hektara, jakość tegorocznych zbiorów jest niższa od przewidywanej. Podobna sytuacja występuje w całej Europie, co ograniczy poziom dostępnego cukru na rynku.

Kluczowi producenci cukru ograniczają kontraktację na kolejne lata. Cała branża bowiem mierzy się z rosnącymi kosztami energii, paliw i amortyzacji. Poza tym konsumenci wymagają coraz wyższej jakości. Dlatego trudno przewidzieć, jaki będzie poziom cen na polskim rynku. W prognozach wskazuje się na możliwość ich wzrostu.

– W tej sytuacji koncentrujemy się na podnoszeniu efektywności i optymalizacji procesów. Szukamy innowacyjnych rozwiązań, pracujemy również nad naszymi produktami w zakresie pewnych zmian konsumenckich. Nasi klienci oczekują produktu wytwarzanego w sposób zrównoważony. Spełnienie tych wymagań wiąże się ze znaczącymi inwestycjami – mówi Paweł Maciejewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Pfeifer & Langen Polska.

Zrównoważony rozwój ważny dla klientów

Firma kończy budowę trzech nowych elektrociepłowni gazowych w zakładach wielkopolskich: w Gostyniu, Miejskiej Górce i Środzie Wielkopolskiej. Inwestycja, która obejmowała nowe kotłownie oraz rozbudowaną infrastrukturę gazową stanowi element programu transformacji energetycznej o wartości ponad 300 milionów złotych.

Przejście z węgla na gaz pozwoli zmniejszyć emisję CO2 o 40 proc. W cukrowni Glinojeck uruchomiono również farmę fotowoltaiczną o powierzchni 3,86 ha, która będzie produkować rocznie ponad 3000 MWh energii elektrycznej. Te inwestycje wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju i odpowiadają na oczekiwania klientów dotyczące ograniczania wpływu na środowisko.

W 2024 r. grupa Pfeifer & Langen Polska odnotowała znaczące zwiększenie eksportu poza Unię Europejską. Ze względu na mniejszą produkcję w bieżącym roku firma skoncentruje się na przede wszystkim na obsłudze dotychczasowych klientów.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Budżet państwa to iluzja? Ponad 150 instytucji działa poza ustawą budżetową

Polska „funduszowa” ma się świetnie. Z każdym kolejnym rządem...

Stéphane Séjourné z wizytą w Grupie Przemysłowej Baltic – rozmowy o przyszłości europejskiego przemysłu offshore

6 lutego 2025 roku Stéphane Séjourné, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej...

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie