W piątek do grona spółek notowanych na rynku NewConnect dołączy Software Mansion. Debiut jest związany przede wszystkim z programem motywacyjnym przyjętym w spółce. Dlatego jest to wejście bez pozyskania kapitału poprzez emisję nowych akcji.
Do obrotu giełdowego trafi 1 656 064 akcji, stanowiących ok. 16% kapitału zakładowego, na które składają się akcje z serii A (1 256 467 akcje założycieli oraz 123 533 sprzedanych w ramach oferty publicznej) oraz 276 064 serii B, C, D, E, które zostały wyemitowane w ramach programu motywacyjnego.
Software Mansion SA w czerwcu ubiegłego roku wdrożyła program motywacyjny oparty o akcje. Zakłada on wyemitowanie i przekazanie pracownikom i współpracownikom maksymalnie 7,5% akcji do 2026 roku. Natomiast w grudniu ub.r. w odpowiedzi na duże zainteresowanie inwestorów, założyciele spółki zdecydowali się na przeprowadzenie publicznej oferty, w której sprzedali akcje za około 2,3 mln zł przy wycenie spółki prawie 200 mln zł. Inwestorami byli głównie pracownicy i współpracownicy spółki.
Dla nas realną wartością są nasi pracownicy. Dlatego obok dbałości o dobrą kulturę pracy i partnerskiego podejścia chcieliśmy dać im coś więcej. Tym “więcej” zdecydowaliśmy, że będą udziały w spółce. Co ważne, nasz program motywacyjny objął wszystkich pracowników, a nie tylko kadrę kierowniczą, jak to się zdarza w innych firmach – komentuje Marcin Skotniczny, prezes Software Mansion. – Wypłacanie pracownikom dywidendy od zysków, a wreszcie danie im do ręki akcji o realnej wartości dzięki debiutowi na NewConnect, jest czymś, co już widzimy, przekłada się na zaangażowanie obecnych i mamy nadzieję pozyskanie przyszłych najlepszych talentów z rynku – dodaje Marcin Skotniczny.
Software Mansion planuje być spółką dywidendową. Spółka pod koniec września wypłaciła dywidendę akcjonariuszom w wysokości 0,80 zł na jedną akcję. Przekazała na ten cel 8 220 851,20 zł netto, czyli 67,5% zysku za okres od kwietnia do grudnia 2022 r.
W I półroczu 2023 przychody firmy wyniosły 34,3 mln zł i były o 25 proc. większe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Software Mansion specjalizuje się w takich obszarach jak: aplikacje mobilne i webowe, infrastruktura, streaming i multimedia, blockchain, AI, d esign UX/UI i narzędzia deweloperskie dla programistów. Rozwija także własne narzędzia deweloperskie publikowane jako open-source. Branże, które korzystają z usług agencji, to m.in.: FinTech, Healthcare, nieruchomości, e-commerce czy aplikacje konsumenckie. Aktualnie wszyscy klienci pochodzą spoza Polski. Stanowią je w większości start-upy z finansowaniem sięgającym nawet miliarda dolarów.