poniedziałek, 14 kwietnia, 2025

Cool Group osiąga rekordowy zysk 26,6 mln zł i dynamicznie rozwija inwestycje, a Coolshop debiutuje na polskim rynku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W minionym roku rozliczeniowym grupa Cool Group osiągnęła najwyższy zysk w swojej historii na poziomie 26,6 mln zł*. O 25 proc. zwiększyła również swój kapitał własny, przekraczając wartość 400 mln zł, a także dwukrotnie zwiększyła inwestycje  w nieruchomości i powierzchnię magazynową oraz sprzęt. Cool Group zrzesza 18 firm z różnych branż, m.in. sklep internetowy Coolshop.pl, od miesiąca oficjalnie obecny na polskim rynku.

Grupa Cool Group, w której skład wchodzi m.in. Coolshop, jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce obecny od niedawna na polskim rynku, odnotowała w tym roku przychód na poziomie ponad 1 mld zł* i zysk netto 26,6 mln zł* – najwyższy w swojej trzynastoletniej historii. Zysk brutto w porównaniu do poprzedniego roku rozliczeniowego wzrósł o 30 proc. i wyniósł 116,28 mln zł*. To efekt m.in. obrotu nieruchomościami zarządzanymi przez Coolshop Logistics.

Grupa dwukrotnie zwiększyła również poziom swoich inwestycji w nieruchomości i powierzchnię magazynową oraz sprzęt, do poziomu 63,72 mln zł*. Jej kapitał własny zwiększył się o 25 proc. do 135,4 mln zł*. Cool Group zrzesza 18 firm i organizacji z branż handlu detalicznego, mody, technologii, innowacji biznesowych, spożywczej oraz podróżniczej.

Będący częścią tej grupy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność na polskim rynku na początku października i spotkał się z zainteresowaniem konsumentów, szczególnie widocznym w kategoriach takich jak gry, elektronika, zabawki i uroda. Sklep oferuje tysiące produktów największych znanych marek oraz licencjonowanych, a także szeroki asortyment artykułów marek skandynawskich, jak np. Hübsch, House Doktor, HAY, Andersen Furniture, Broste Copenhagen czy OYOY Living, wyróżniających się ciekawym designem i jakością, a także przywiązaniem do prostoty i użyteczności.

Będziemy cały czas rozwijać naszą ofertę, planujemy również wiele czasowych akcji tematycznych, m.in. Beauty Days, Dni LEGO czy w związku z Black Friday, przy okazji których będziemy oferować klientom atrakcyjne produkty w dobrych cenach – mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop. – Polscy konsumenci lubią robić zakupy przez Internet i są coraz bardziej wymagający, przywiązując dużą wagę do jakości asortymentu i wiarygodności sklepu. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej odsetek polskich internautów robiących zakupy online co najmniej pięć razy w miesiącu z roku na rok dynamicznie rośnie i, moim zdaniem, ten trend będzie jeszcze przyspieszał. Myślę też, że w najbliższych latach ogromny wpływ na rozwój rynku e-commerce będzie miała technologia sztucznej inteligencji, szczególnie w zakresie personalizacji doświadczenia zakupowego, rekomendacji i reklam. Jednocześnie ważne będzie to, że konsumenci coraz częściej zwracają również uwagę na społeczne zaangażowanie firm, również e-sklepów. Cieszy mnie ten trend. Od początku działalności Coolshop przyświeca nam idea, że biznes, a co za tym idzie pieniądze, stają się cenne dopiero wtedy, gdy wydaje się je na innych.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Sfinks Polska zwiększył sprzedaż gastronomiczną o 6% w I kwartale 2025 r.

Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w I kwartale 2025...

KRAM Investment rozpoczyna realizację Parku Handlowego Bratian i uruchamia pre-kampanię inwestycyjną

KRAM Investment wybrał generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Medicalgorithmics przyspiesza ekspansję. Teraz czas na Słowenię

Medicalgorithmics konsekwentnie realizuje nową strategię rozwoju, przyjętą półtora roku...

Baseig SA – polski fashion-tech szykuje się do debiutu na NewConnect

Na polskim rynku pojawił się nowy gracz z w...

Podobne tematy

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Po sukcesie w Polsce, czas na Wielką Brytanię – Grupa T2S rozwija skrzydła

Branża outsourcingu pracowniczego i procesowego w Polsce stale się...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie