Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Spowolnienie gospodarcze potrwa jeszcze co najmniej rok – przewiduje tak 3/4 jednoosobowych działalności gospodarczych. A im gorzej dany przedsiębiorca ocenia...
Sankcje, wprowadzone przez Unię Europejską, jak i Polskę, będące odpowiedzią na naruszenie integralności terytorialnej Ukrainy, mają na celu wywarcie presji na agresorów. Jakie podmioty...
SoDA przedstawia trzy pomysły zmian, które sprawią, że inicjatywa Poland.Business Harbour będzie jeszcze bardziej skuteczna
Poland.Business Harbour to program działający od 2022 r., który cieszy...
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to...
Rynek mody w Polsce, jak i na całym świecie, należy do najbardziej konkurencyjnych gałęzi detalicznych. Ostatnie lata spowodowały pewne dodatkowe, silne trudności. Przede wszystkim...
77 proc. przedsiębiorców uważa, że podejmując jakiekolwiek decyzje biznesowe, należy kierować się uczciwością. Z drugiej strony co czwarty przedsiębiorca stawia zysk ponad relacje z...
Nawet w obliczu gospodarczych perturbacji, prezesi firm ankietowanych przez EY-Parthenon starają się utrzymać pracowników, dla 74% CEO w Polsce i 71% na świecie instrumentem...
Doniesienia medialne, stawiające pod znakiem zapytania pozytywny wpływ offsetowania emisji gazów cieplarnianych przez firmy po raz kolejny rozbudziły dyskusję o tym, czy jest to...
Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...
Ubiegłoroczny sezon piwny nie należał do najłatwiejszych. Czy nadchodzące miesiące, które są dla producentów piwa kluczowym okresem w roku, będą oznaczać branżową odwilż i...
Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...
Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...
Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich.
Globalna sprzedaż online spadła o...
Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...
Najnowsze wyniki Bibby MSP Index przynoszą optymistyczne sygnały dla polskiej gospodarki. Większość małych i średnich firm oczekuje znaczącej poprawy kondycji swojego biznesu, a wiosenny...
W ciągu ostatnich 12 miesięcy zaległości obiektów, klubów sportowych oraz miejsc służących poprawie kondycji fizycznej spadły o blisko 5 mln zł do niecałych 63...
W dobie geopolitycznych napięć i zawirowań na światowych rynkach troska o środowisko może niektórym wydawać się istotnym, ale mało pilnym zagadnieniem. W ostatnich miesiącach...
Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...
Już ponad połowa Polaków deklaruje, że jest skłonna zapłacić więcej za energooszczędny sprzęt – to dla nich ważniejsze niż wygoda użytkowania czy nowoczesne funkcje....
Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...
Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...
Inflacja szybuje do góry. „To żarłoczny potwór, który chce naszych pieniędzy. Rządzący sobie z nim nie radzą”.
- Przedsiębiorcy obawiają się, że obietnica rychłego spadku...
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...
Są dobrze wykształcone, pewne siebie, konsekwentne i zorientowane na cel. Posiadają rozbudowane miękkie kompetencje, które ułatwiają pracę w inkluzywnych zespołach oraz efektywne zarządzanie. Sprawnie...
Powierzchnie w parkach handlowych wynajmują przeważnie sieci, których oferta odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów. Parki handlowe w czasie pandemii pozostawały otwarte, a gdy skutki...
Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu.
Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też –...
Ponad 942 tys. kobiet w Polsce prowadzi aktywnie własną działalność gospodarczą. Prawie 194 tys. zasiada w zarządach spółek. W polskim biznesie liczebnie dominują jednak...
Po świąteczno-noworocznej nieznacznej poprawie nastrojów, luty przyniósł chłodną weryfikację. Wskaźniki znów wyraźnie spadły, a prognozy na kolejne miesiące zapowiadają utrzymanie wyników mocno pod kreską....
Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...
Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...
Otwarty dialog, dbałość o konkurencyjność gospodarek państw Europy Środkowo–Wschodniej, braki kadrowe, ryzyko przeregulowania rynku, a także nowe unijne regulacje – AI Act i Data...
8 na 10 liderów biznesowych twierdzi, że dane mają kluczowe znaczenie dla podejmowania decyzji w ich organizacji.
Jednak aż 41% badanych nie rozumie...
W IV kwartale 2022 roku zostało w Polsce zarejestrowanych 86 291 nowych przedsiębiorstw – wynika z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. To o 2,6%...
Rok wojny w Ukrainie okazał się gospodarczym „game changerem” jeszcze mocniejszym niż pandemia COVID-19. – W pandemii niektóre branże zyskiwały. Wojna poprzez wzrost inflacji...
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...
Chiny – ponowne otwarcie przebiega pomyślnie, ale to jeszcze nie pora na nadmierną ekscytację. Mobilność w miastach wzrosła, lecz inne wskaźniki sugerują, że...
Atrakcyjna lokalizacja na przecięciu transeuropejskich szlaków transportowych, dostępność nowoczesnych powierzchni komercyjnych oraz wysoki profesjonalizm kadry pracowniczej przyciągają do Katowic przedstawicieli biznesu – inwestorów i...
Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce...
Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w 2022 roku niewypłacalność ogłosiło o 1/5 więcej firm niż w poprzednim roku. Tylko w IV kwartale zbankrutowało...
W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o...
– Dekryminalizacja marihuany, która jest niewątpliwie łagodniejsza i mniej uzależniająca niż alkohol, mogłaby spowodować, że ludzie nie wchodziliby w dopalacze, które były wielkim problemem właśnie dlatego, że...