Mimo hucznych zapowiedzi Amazon przestaje inwestować w sklepy stacjonarne. Amazon Fresh miał zalać nie tylko USA, ale też pozostałe rynki, na których działa firma...
Rynek IT: Coraz więcej podmiotów dostrzega, że czerpanie z możliwości transformacji cyfrowej wymaga nie tylko dostępu do technologii, lecz również dojrzałego podejścia procesowego i...
Założenie własnego sklepu internetowego to marzenie wielu przedsiębiorców, które w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej realne. Jednak zanim zdecydujesz się na otwarcie e-sklepu,...
78% firm usług IT, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez Talent Alpha obawia się negatywnego wpływu recesji na ich biznes. Mimo, że branża...
Dziś startuje rozwijany przez polską firmę Comarch marketplace wszystko.pl. Każde pojawienie się nowego gracza w tej kategorii inspiruje do prognozowania, jak odnajdzie się on...
Szacuje się, że wartość rynku usług sieciowych w zakresie stacjonarnej transmisji danych dla przedsiębiorstw w 2023 r. wyniesie prawie 134 mld USD (wzrost o...
Internet stał się katalizatorem transformacji polskiej branży spożywczej, przekształcając zarówno kanały dystrybucji, jak i strategie marketingowe firm. Z raportu CBOS wynika, że obecnie regularną...
Nowe przepisy nakazują platformom Amazon czy Facebook przekazywanie służbom danych detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary.
Amerykańska...
Chociaż prawie ¾ światowych firm deklaruje wdrożenie algorytmów opartych o AI, to ze strony pracowników wciąż pojawiają się wątpliwości. Niepewność dotyczy zwłaszcza roli sztucznej...
Firmy, które mają inkluzywne podejście wobec osób LGBTQ+, radzą sobie lepiej finansowo i odnotowują wyższe niż przeciętne zarobki – przekonuje Open For Business, koalicja...
Według firm przemysłowych z sektora MŚP głównymi czynnikami, które decydują o osiągnięciu przewagi rynkowej jest wysoka jakość produktów końcowych (44,3 proc.), najniższe ceny (31,3...
Liczba polskich firm chcących sprzedawać swoje produkty na innych rynkach wzrosła od zeszłego roku dwukrotnie i obecnie dotyczy 45 proc. przedsiębiorców. Ta sama zależność...
Obecna sytuacja gospodarcza nie oszczędza przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość. Duże firmy potrzebują budżetu na planowane w tym roku wdrożenia nowych rozwiązań oraz...
Wystarczy zajrzeć do danych GUS, aby przekonać się, że najpopularniejszą formą prowadzenia działalności w Polsce jest JDG, czyli Jednoosobowa Działalność Gospodarcza. Jednak wraz z...
Druga edycja plebiscytu Best Managed Companies Poland, organizowanego przez firmę doradczą Deloitte przeszła do historii. Przez blisko pół roku jurorzy i eksperci Deloitte analizowali...
Wysoka inflacja wyraźnie psuje jakość wzajemnych płatności przedsiębiorstw. Z opóźnieniem przekraczającym miesiąc otrzymuje płatności za usługi, produkt czy towar więcej niż połowa przedsiębiorstw (56...
Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe, podaje Gartner. Handel inwestuje spore...
Dane z raportu “Od liczb do innowacji: jak CFO przyspiesza rozwój biznesu”, ujawniają niewystarczające wykorzystanie dostępnych instrumentów finansowania innowacji przez biznes w Polsce. Z...
Niemcy, Czechy czy też Rumunia – to w tych krajach polskie sklepy internetowe sprzedawały najwięcej. Jak merchanci radzili sobie na rynkach Europy i świata,...
Agencja mediowa Mindshare zbadała, jak wygląda “inflacyjna” codzienność Polaków. Najnowszy raport Monitoring zmian w stylu życia pokazuje, że nie tylko pandemia znacząco wpłynęła na...
Po raz 24. firmy technologiczne mogą przystąpić do Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, konkursu klasyfikującego najszybciej rozwijające się przedsiębiorstwa z sektora technologicznego w...
Nawet o 30 mln złotych rocznie może poprawić się wynik finansowy przedsiębiorstwa, które umiejętnie angażuje uwagę użytkowników mediów społecznościowych. Badacze z Akademii Leona Koźmińskiego...
„Szara strefa”, to zjawisko, które w ostatnich latach wywiera coraz większy, negatywny wpływ na handel. Według szacunków wartość nielegalnej działalności gospodarczej to aż 20...
To było nieuniknione. Właściciele chińskiej platformy TikTok łakomie patrzą na globalny rynek internetowej sprzedaży. Rzucą wyzwania największym graczom, a polscy sprzedawcy mogą na tym...
80% Europejczyków zgadza się, że towary podrobione wspierają organizacje przestępcze oraz niszczą firmy i miejsca pracy. 2 na 3 osoby biorą także pod...
Najnowszy odczyt BaseLinker Index na plusie – w maju br. wartość tego wskaźnika mierzącego kompleksowo kondycję polskiego e-handlu wyniosła 129 punktów (wartość wyjściowa...
Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach...
Dzień Dziecka to jedna z najbardziej beztroskich i najchętniej celebrowanych okazji – świętuje ją już niemal co drugi Polak (46 proc.). Niestety, inflacja i...
Z okazji Dnia Dziecka przyjrzeliśmy się jak radzą sobie na giełdach ulubione firmy naszych dzieci. Producenci zabawek muszą zmagać się ze skutkami wysokiej inflacji...
Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne. Wynajmujący ma zagwarantowany czynsz oraz opłaty wspólne. Czynsz dla wynajmującego jest czystym zarobkiem, natomiast wszystkie koszty funkcjonowania galerii...
Czy branżę, która przez lata pozostawała zieloną wyspą, również zaczął gnębić kryzys? Coraz więcej mówi się o spowolnieniu w sektorze nowych technologii. Mimo to,...
Polacy są rozważnymi konsumentami, którzy w znakomitej większości planują wydatki (81%), porównują ceny (97%) i analizują informacje o produktach (95%). Z zakupami często czekają...
Regulamin sklepu internetowego oraz inne dokumenty prawne odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie e-commerce. Regulamin stanowi umowę między sklepem a klientem, określając zasady korzystania...
Według raportu McKinsey firmy, które dość wcześnie i skutecznie zaimplementowały rozwiązania AI w zarządzaniu łańcuchem dostaw, obniżyły koszty logistyki o 15 proc. i zwiększyły...
Od 22 maja br. wchodzi w życie ustawa o fundacji rodzinnej. Nowe przepisy wprowadzają nowy rodzaj osoby prawnej, ułatwiając międzypokoleniowy transfer majątków polskich przedsiębiorców...
Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index. Według nich tylko jedno negatywne...
Inwestycje typu private equity stają się w Europie Środkowo-Wschodniej coraz bardziej wpływowe. W 2022 r. padły w tym obszarze kolejne rekordy. W ostatnim czasie...
Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach...
Jak wynika z najnowszych danych GUS, w I kwartale 2023 roku odnotowano 122 upadłości podmiotów gospodarczych, co stanowi wzrost o 38,6 proc. względem analogicznego...
Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą...
Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping....
Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...
Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Spowolnienie gospodarcze potrwa jeszcze co najmniej rok – przewiduje tak 3/4 jednoosobowych działalności gospodarczych. A im gorzej dany przedsiębiorca ocenia...