piątek, 25 kwietnia, 2025

Express checkout w e-commerce. To prawdziwy gamechanger na rynku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Pośpiech, zakupy przez telefon, większa impulsywność – tak coraz częściej konsumenci kupują w sieci. – Sklepy internetowe muszą ewoluować i przystosować się do tych zmian. Stąd też wynika potrzeba maksymalnego skrócenia ścieżki zakupowej – nawet do kilku kliknięć – mówi Wojciech Łaszkiewicz, Head of Product w IAI S.A.

Zakupy przez internet zaczęły odnotowywać znaczące wzrosty w 2020 roku. Dwa lata później w raporcie Gemius „E-commerce w Polsce” pojawiła się informacja, że 2022 rok był pierwszym w historii polskiego e-handlu, w którym smartfony są najpopularniejszym urządzeniem do robienia zakupów w sieci. W podobnym czasie w raporcie „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022″ pojawiła się informacja, że najwięcej Polaków robi zakupy za pomocą telefonów komórkowych (46 proc. badanych).

– Urządzenia, przez które konsumenci korzystają z usług sklepów internetowych, generują transformację w samym podejściu do procesu zakupów. Smartfonów używają zazwyczaj w wolnej chwili, między innymi czynnościami. Dodatkowo user experience na telefonach czy tabletach diametralnie różni się od tego znanego z desktopów. Użytkownicy urządzeń mobilnych chcą w prosty sposób nie tylko korzystać z e-sklepów, ale też szybko i łatwo finalizować zakupy – mówi Wojciech Łaszkiewicz.

Krótka ścieżka – wzrost konwersji

Zmieniające się trendy sprawiają, że coraz więcej sklepów internetowych szuka sposobów na skrócenie ścieżki zakupowej.

– Maksymalne skrócenie ścieżki zakupowej, nawet do zakupów za pomocą kilku kliknięć, zdecydowanie zwiększa konwersję. Mowa tu o funkcjonalności znanej jako express checkout. Z naszych analiz przeprowadzonych z właścicielami sklepów, że wykorzystanie takiego rozwiązania może w krótkim czasie podnieść konwersję w sklepach nawet o kilkanaście procent – podkreśla Wojciech Łaszkiewicz.

W polskich e-sklepach express checkout nie jest jeszcze bardzo popularne. Powodem jest m.in. fakt, że narzędzie to jest dość trudne do wprowadzenia od strony technologicznej. Funkcjonalność tę z powodzeniem stosują zagraniczne platformy sklepowe. Coraz popularniejsze w Polsce są pokrewne tzw. one click od dostawców zewnętrznych czyli np. Apple Pay, Google Pay, czy też PayPal Express Checkout.

Kilka kliknięć

Jak wygląda ścieżka zakupowa, która pomaga zwiększać konwersję? To ta, dzięki której konsument może robić zakupy bezpośrednio z jak najszybszą formą logowania i opłaty za zakupy.

– Badania pokazują, że nawet kilkadziesiąt procent transakcji nie dochodzi do skutku, dlatego, że konsumenci nie pamiętają haseł bądź mają problemy z ich wprowadzaniem, ustaleniem albo odzyskaniem. Warto więc pomyśleć o wdrożeniu w sklepie logowania za pomocą SMS’a bądź maila, na który przychodzi kod PIN. Nowością w polskim e-commerce jest możliwość logowania za pomocą biometrii czyli poprzez rozpoznanie twarzy użytkownika lub zeskanowaniu odcisku palca, które są niezwykle popularne na urządzeniach marki Apple oraz z systemem operacyjnym Android. To rozwiązanie znane z aplikacji bankowych, które jest bardzo proste, szybkie i bezpieczne – wyjaśnia Wojciech Łaszkiewicz.

Jak wynika z badań IdoSell, najbardziej efektywnej sprzedażowo polskiej platformy sklepowej, różnica w czasie realizacji zamówienia między standardową ścieżką zakupową, a skróconym checkoutem wynosi prawie 30 sekund.

– Skrócenie ścieżki jest tym bardziej istotne, że zakupy w sklepach internetowych są coraz bardziej impulsywne. Z kolei czas, w którym konsumenci są w stanie skupić uwagę na przeglądaniu stron jest coraz krótszy. Tu często przewagę mają serwisy sprzedażowe typu marketpalce, które już od dłuższego czasu oferują skrócony proces zakupowy u wielu merchantów. Od niedawna tego typu rozwiązania można znaleźć również w IdoSell – tłumaczy Wojciech Łaszkiewicz.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Antymonopolowa rozprawa Google. Przed sądem decyduje się przyszłość internetu

Prawie rok temu amerykański sędzia federalny Amit Mehta uznał,...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Linki, treści, ludzie – co naprawdę decyduje o sukcesie w SEO?

Po trzech latach wytężonej pracy badawczej i zainwestowaniu ponad...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Rewolucja w wyszukiwarkach: jak AI zmienia Google i strategie SEO?

Ostatnie pięć lat przyniosło prawdziwą rewolucję, zmieniającą zasady gry...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie