piątek, 11 kwietnia, 2025

InPost ma już 7000 Paczkomatów w Wielkiej Brytanii, rozszerzając sieć o 40% w ciągu ostatniego roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, ma już 7 000 urządzeń Paczkomat® w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO). Tak rozbudowana sieć sprawia, że większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru ma średnio tylko siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost.

– Rynek brytyjski jest dla Grupy InPost bardzo ważny, a przy tym ma ogromny potencjał. Chcemy być najmocniejszym graczem dostaw out-of-home w tym kraju. Cały czas rośniemy szybciej niż rynek i notujemy znaczące wzrosty wolumenów, a także zwiększamy rentowność w miarę rosnącej skali operacji. Wyniki za I kwartał 2024 r. potwierdziły, że obrana strategia jest realizowana z sukcesem. W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozbudowie sieci urządzeń Paczkomat®. Na każdym rynku, na którym jesteśmy obecni, inwestujemy w najbardziej popularny sport. W Zjednoczonym Królestwie jest to piłka nożna, a współpraca z kultowym klubem piłkarskim Newcastle United to dla nas doskonała okazją do budowania silniejszych relacji z naszymi klientami – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

– Paczkomat® nr 7 000 to dla nas ważny kamień milowy, zwłaszcza, że od marca ubiegłego roku udało nam się zwiększyć liczbę lokalizacji aż o 40%. Rynek dostaw OOH (out-of-home) ma ogromny potencjał na Wyspach, a naszą ambicją jest budowanie pozycji lidera w tym segmencie – dodał Neil Kuschel, prezes zarządu InPost w Wielkiej Brytanii.

W I kwartale 2024 r. wolumen obsłużonych przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrósł o 147%, czyli ponad dwukrotnie r/r, przychody wzrosły jeszcze mocniej – aż o 194,1% r/r. W I kwartale 2024 r. InPost zwiększył swoją sieć w UK do ponad 8 460 punktów OOH, czyli o 59% r/r, co dodatkowo umacnia pozycję InPost, jako wiodącej sieci APM w Wielkiej Brytanii.

Ponadto, InPost zawarł w Wielkiej Brytanii wieloletnie partnerstwo z czołowym klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.

Grupa InPost na koniec I kwartału 2024 roku dysponowała ponad 69 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i blisko 32 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wygodne wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 maszyn Paczkomat® i 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 urządzeń Paczkomat® i 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 maszyn Paczkomat® i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa już 930 urządzeń Paczkomat® i 8 918 punktów PUDO.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Grupa eSky i Ryanair kontynuują partnerstwo. Oferta obejmuje ponad 230 kierunków

Ryanair, największa linia lotnicza w Europie, oraz Grupa eSky...

Grupa Recykl podpisała warunkowe porozumienie ws. pożyczki 6 mln EUR na ekspansję zagraniczną

Zarząd Grupy Recykl, notowanego na NewConnect lidera rynku zagospodarowywania...

Po rekordowym 2024 roku Develia notuje umiarkowany spadek sprzedaży w I kwartale 2025

Develia sprzedała 951 lokali na podstawie umów deweloperskich i...

Były wiceminister Krzysztof Łanda i Mariusz Furmanek wchodzą do Rady Nadzorczej Medtech Solutions

Były Wiceminister Zdrowia – Krzysztof Łanda oraz były Szef...

Archicom z 29% wzrostem sprzedaży mieszkań w I kwartale 2025 roku

Grupa Archicom zakończyła I kwartał 2025 roku z 530...

Podobne tematy

Usługa InPost Pay będzie dostępna we wszystkich sklepach Grupy CCC – Modivo, CCC oraz e-Obuwie

Wdrożenie usługi InPost Pay obejmie strony internetowe sklepów Modivo,...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Prenumerata przez Paczkomat? Grupa InPost w ramach pilotażu będzie dostawcą Tygodnika Powszechnego

InPost będzie dostarczał czasopismo „Tygodnik Powszechny”, a tym samym...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

7R ponownie buduje dla InPost – dwa magazyny o łącznej powierzchni 20 tys. m² na Pomorzu

Deweloper 7R dostarczy kolejne dwa magazyny dla InPost. Realizacje...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie