• BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Wyszukiwanie
Magazyn ManagerMagazyn MANAGER+Magazyn MANAGER+
sobota, 21 maja, 2022
  • Artykuły sponsorowane
  • Kontakt
  • Publikuj
Facebook
Linkedin
Twitter
Magazyn ManagerMagazyn ManagerMagazyn Manager
  • BIZNES
    • PRAWO
    • PODATKI
    • ADMINISTRACJA
    • HANDEL
    • EKSPORT
    • PRZEMYSŁ
    • MARKETING
    • START-UPY
  • FINANSE
    • BANKOWOŚĆ
    • DOTACJE
    • FAKTORING
    • KREDYTY
    • LEASING
    • INWESTYCJE
    • KRYPTOWALUTY
    • WALUTY
    • ZŁOTO
    • UBEZPIECZENIA
    • WINDYKACJA
  • PRACA I KARIERA
    • BEZROBOCIE
    • REKRUTACJA
    • WYNAGRODZENIA
  • SEKTORY
    • ADMINISTRACJA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • EDUKACJA
    • MEDIA
    • MEDYCYNA I FARMACJA
    • MOTORYZACJA
    • NIERUCHOMOŚCI
    • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
    • OUTSOURCING
    • PRZEMYSŁ
    • INNOWACJE
    • TRANSPORT I LOGISTYKA
    • TURYSTYKA I HOTELARSTWO
    • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
Na Topie

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

Stres w miejscu pracy

Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

Komentarz do decyzji IOSCO – regulacja rynku kryptowalut – Przemysław Kral (Zonda)

BIZNESNa rynku pracy zmianą kierują młodzi

Na rynku pracy zmianą kierują młodzi

kadry praca pracownik
Autor: Redakcja

-

paź 5, 2021
0
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
    BIZNES

    PODOBNE ARTYKUŁY

    PRACA I KARIERA

    Za dziesięć lat to te zawody będą najbardziej poszukiwane. Już dziś można się na to przygotować

    BEZPIECZEŃSTWO

    Malware kontrolujący media społecznościowe wykryty w grach z oferty Microsoft Store

    PRACA I KARIERA

    Czego rynek pracy nauczy się od branży IT w 2022 roku?

    • Tagi
    • CV
    • Karolina Laskowska
    • strony internetowe
    • ubezpieczenie zdrowotne

    Na rynku pracy zmianą kierują młodzi

    Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, stawiają swoim przyszłym pracodawcom zupełnie nowe wymagania. Co istotne, nie wynika to wyłącznie z różnic pokoleniowych, do niedawna tak często obarczanych odpowiedzialnością za jakiekolwiek różnice poglądów na linii pracownik-firma. Gdzie w takim razie szukać przyczyny tych zmian? I jak, jako pracodawca, skutecznie na nie odpowiadać? Odpowiada Karolina Laskowska, specjalista ds. employer brandingu i komunikacji w agencji rekrutacyjnej People.

    Na rynek pracy już od kilku lat wkraczają osoby, które nie miały okazji doświadczyć rzeczywistości bez internetu czy social mediów. To osoby nie tylko biegle poruszające się w aktualnych trendach czy bez kompromisów podważające panujący porządek rzeczy. To także grupa, która mimo młodego wieku jest bardzo świadoma problemów, z jakimi zmaga się współczesny świat. A co więcej, jest gotowa problemom tym stawić czoła. Potrzebuje jednak sprzymierzeńców i w naturalny sposób szuka ich wśród swoich potencjalnych pracodawców.

    Na skróty:

    • CSR – czyny, nie słowa
    • Wartościowe benefity
    • Młodzi szukają mentorów
    • Pokolenie researcherów

    CSR – czyny, nie słowa

    Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu jeszcze nie tak dawno stanowiły atrakcyjne deklaracje, za którymi jednak szły zaledwie symboliczne działania. W większości realizowane były wyłącznie w celu poprawy wizerunku organizacji. Teraz CSR nabiera jednak zupełnie nowego znaczenia, właśnie za sprawą rosnących oczekiwań pracowników. Młodzi ludzie, poszukując pracy, żywo interesują się działaniami prospołecznymi prowadzonymi przez organizacje, do których aplikują. – Kandydaci rzeczywiście coraz częściej zwracają uwagę na ten aspekt. Co więcej, już na etapie rekrutacji oczekują informacji, w jaki sposób będą mogli aktywnie uczestniczyć w tych działaniach. Konieczne jest więc odpowiednie komunikowanie kultury organizacji oraz zabieranie przez firmy głosu w sprawach społecznych – radzi Karolina Laskowska, Employer Branding & Communication Specialist w People. Do istotnych kwestii, z jakimi identyfikują się młodzi kandydaci zalicza się np. walka o prawa osób LGBTQ+, równouprawnienie, działania proekologiczne czy dbałość o zrównoważony rozwój. Pracownikom coraz częściej zależy bowiem na tym, by móc utożsamiać się z organizacją, w której pracują. I jest to dla nich znacznie ważniejsze niż popularne dotychczas benefity.

    Wartościowe benefity

    Wciąż jednak wielu pracodawców zdaje się nie dostrzegać istoty tej sprawy, a młodych kandydatów wciąż traktuje się jako osoby o dość roszczeniowej postawie. Pandemia zweryfikowała jednak zapotrzebowanie pracowników na oferowane korzyści pozapłacowe, którymi dotąd dość skutecznie zachęcano kandydatów. Na to jakie podejście do benefitów będzie miał pracownik w dużej mierze zależne jest od jego miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia oraz charakteru pracy. Osoby pracujące w większych miastach, przyzwyczajone tak do wyższego komfortu życia, jak i do szerszego wachlarza możliwości związanych z pracą, mogą w efekcie stawiać swoim pracodawcom tę poprzeczkę nieco wyżej. Niezależnie jednak od branży czy lokalizacji, do lamusa odchodzą obowiązkowe wyjazdy integracyjne czy owocowe czwartki. Zyskuje natomiast elastyczność pracodawców, której przejawem staje się np. możliwość pracy zdalnej nawet po zakończeniu pandemii, jak również dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie zespołu. Dlatego na znaczeniu zyskują pakiety medyczne czy dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. – Do wydajnej pracy konieczne jest poczucie bezpieczeństwa. Jednak kandydaci doceniają też dofinansowania do szkoleń czy opcję dodatkowego urlopu, gdyż zarówno możliwość rozwoju, jak i odpowiednio zaopiekowany work-life balance stanowią niezwykle istotne czynniki przy wyborze pracodawcy – podkreśla Karolina Laskowska z firmy People. Wyraźnie zarysowuje się też trend na indywidualizm i niezależność. – Brak elastycznych godzin pracy czy obowiązek pracy z biura, choć poprzedni rok udowodnił, że wcale nie jest to konieczne, jak również nadmierna kontrola ze strony przełożonych – to wszystko może negatywnie wpływać na motywację pracowników. Produktywne wykonywanie powierzonych zadań – zdecydowanie tak! Ale nie praca w sztywnych ramach czasowych – dodaje Karolina Laskowska.

    Młodzi szukają mentorów

    Wchodząc na rynek pracy jeszcze w trakcie studiów lub zaraz po ich zakończeniu, młodzi ludzie chcą czerpać wiedzę i rozwijać się pod okiem osób bardziej doświadczonych. Jak grzyby po deszczu powstają więc programy mentoringowe, w których doświadczeni przedstawiciele biznesu dzielą się swoimi poradami czy wsparciem. Czy więc „młody, dynamiczny zespół” wciąż stanowi zaletę? A może pracodawcy powinni docenić rolę, jaką wewnętrzny mentoring odgrywać może w rozwoju pracowników – i to nie tylko tych najmłodszych? – Nowe osoby często na własną rękę muszą szukać w organizacjach kolegów czy koleżanek, które będą pomagać im stawiać pierwsze kroki w nowej roli – zwraca uwagę ekspert People. Nie da się bowiem przecenić lat doświadczeń i praktyki, szczególnie z perspektywy osoby, która posiada wyłącznie zaplecze teoretyczne, np. ze studiów czy dodatkowych kursów. Podkreśla też, że młodzi pracownicy coraz bardziej cenią sobie kulturę feedbacku. – Dzięki niej wiedzą co mogą zmienić, aby następnym razem efekty ich pracy były jeszcze lepsze. Brak informacji zwrotnej lub też podanie jej wyłącznie w formie krytyki, bez wskazówek, co można zrobić lepiej na pewno nie pomaga w dalszym rozwoju – mówi Karolina Laskowska. – Przez taką formę nauki mentor może pomóc rozwinąć indywidualne kompetencje młodego pracownika, a co za tym idzie zwiększyć jego wkład w sukces zespołu i organizacji. Dotkliwe mogą natomiast okazać się realne straty w przypadku braku właściwej współpracy – komentuje Karolina Laskowska.

    Pokolenie researcherów

    Powszechny dostęp do internetu wpłynął też na sposób pozyskiwania informacji. To pierwsze z miejsc, w którym współcześnie poszukujemy danych, a głównym źródłem wiedzy na temat organizacji są nie korporacyjne strony internetowe czy portale z ogłoszeniami o pracę, a wybrane profile czy grupy na popularnych portalach społecznościowych. Nie bez powodu bowiem informacja uznawana jest za walutę XXI wieku, a kandydaci do pracy, szczególnie ci wychowani w czasach internetu, nie mają problemu z szybkim jej pozyskaniem. – Młodzi często jeszcze przed wysłaniem CV wiedzą już, czy dana firma ma szansę sprostać ich wymaganiom w kontekście kultury organizacyjnej oraz atmosfery w zespole. To czego oczekują i czego szukają w sieci to zwykle dowody na transparentność organizacji. Jeśli dana firma jest otwarta, jawnie mówi o swoich działaniach, a w sytuacji kryzysowej nie ukrywa nieprzychylnych komentarzy i potrafi się do nich odpowiednio ustosunkować – ma szansę wiele zyskać w oczach potencjalnych pracowników – mówi Karolina Laskowska.

    Już ponad 2500 lat temu Heraklit z Efezu głosił, że „jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Jednak niezależnie od tego, jak bardzo chcielibyśmy jej zapobiegać, nie jesteśmy w stanie wstrzymać świata. Zasada ta dotyczy też rynku pracy. Dlatego w czasach dynamicznego postępu technologii, przy jednoczesnej niepewności tego, co w biznesie czy gospodarce wydarzy się jutro, na prowadzenie wychodzą ci, którzy nie obawiają się zmian. Szczególnie, gdy podążanie za głosem młodego pokolenia często okazuje się dla pracodawcy doskonałym motorem rozwoju całej organizacji.

    Poprzedni artykułPrawie 70% osób nie inwestuje – jak wygląda to w poszczególnych grupach wiekowych?
    Następny artykułSolidnego pracodawcę poznasz po wartościach – kultura organizacyjna w czasach pracy zdalnej
    • Tags
    • CV
    • Karolina Laskowska
    • strony internetowe
    • ubezpieczenie zdrowotne
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp

      NAJNOWSZE ARTYKUŁY

      ecommerce ebuy

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co...

      maj 20, 2022
      Kinga Nowacka

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia...

      maj 18, 2022
      Polacy zestresowani w pracy

      Stres w miejscu pracy

      maj 17, 2022
      - Advertisment -

      POLECAMY

      cyberatak cyberbezpieczeństwo haker

      Historia cyberprzestępczości

      Redakcja - kw. 11, 2022 0
      Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
      Więcej
      e-commerce

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      Redakcja - sty 24, 2022 0
      W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...
      Więcej
      home office programista pracownik

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

      Redakcja - sty 18, 2022 0
      No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...
      Więcej

      Ponad połowa firm MŚP odczuwa negatywne skutki wojny. Co czwarta pomaga Ukraińcom

      maj 5, 2022
      Wojna w Ukrainie przywróciła bardzo pesymistyczne nastroje w sektorze MŚP. Jak wynika z Barometru EFL przedsiębiorcy nie widzą szans na poprawę swojej sytuacji w...

      Dwa lata pandemii w branży gastronomicznej. Przetrwali najsilniejsi i najlepiej dostosowani

      kw. 22, 2022
      Wiosną 2020 roku właściciele biznesów gastronomicznych oswajali się z pierwszą falą pandemii, ciągle jeszcze licząc na w miarę szybki powrót do normalności. Po dwóch...

      Globalne wydatki na infrastrukturę brzegową wzrosną do 250 mld dolarów rocznie

      kw. 21, 2022
      Procesy, które zaistniały w konsekwencji pandemii COVID-19, spowodowały wzrost zapotrzebowania na przetwarzanie danych na brzegu sieci, a więc bliżej końcowego użytkownika. Zjawisko to dotyczy...

      REDAKCJA POLECA

      Historia cyberprzestępczości

      kw. 11, 2022

      Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

      sty 24, 2022

      Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto – raport za 2021 rok

      sty 18, 2022

      NAJCZESCIEJ CZYTANE

      Jak wzmocnienie kompetencji miękkich może zapoczątkować zmiany w polskiej służbie zdrowia i czy tego właśnie potrzebuje by sprawnie działać?

      maj 18, 2022

      Współpraca z partnerem Executive Search – 9 wskazówek, jak ją dobrze przeprowadzić

      maj 17, 2022

      Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

      maj 20, 2022
      • ZAMÓW PUBLIKACJĘ
      • Kontakt
      magazyn menedzerówmagazyn menedzerów

      MAGAZYN MANAGER+

      MANAGER+ to internetowy magazyn adresowany do menedżerów, kadry zarządzającej, właścicieli i prezesów firm, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy. W wielkim skrócie MANAGER+ to Portal, który realizuje idee i pokazuje nowe horyzonty w życiu zawodowym i prywatnym.

      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      Facebook
      Linkedin
      Twitter

      © MANAGER+

      • AKTUALNOŚCI
        • ADMINISTRACJA
        • BIZNES
        • GOSPODARKA
        • PRZEMYSŁ
        • FINANSE
        • PRAWO
        • PODATKI
        • BEZPIECZEŃSTWO
        • TECHNOLOGIA
        • HANDEL
        • E-COMMERCE
        • MEDIA
        • MARKETING
        • EDUKACJA
        • PRACA I KARIERA
        • TURYSTYKA
        • EKOLOGIA
        • POLITYKA
        • UNIA EUROPEJSKA
      • RYNKI
        • WALUTY
        • KRYPTOWALUTY
        • GIEŁDA I INWESTYCJE
        • ENERGIA I SUROWCE
        • MOTORYZACJA
        • TRANSPORT I LOGISTYKA
        • NIERUCHOMOŚCI
        • ŻYWNOŚĆ I ROLNICTWO
        • MEDYCYNA I FARMACJA
        • UBEZPIECZENIA
      • RAPORTY I ANALIZY
      • FIRMY

      Analizy i komentarze nie są rekomendacją w rozumieniu Rozporządzenia MF z 19 października 2005 r. Zostały sporządzone w celach informacyjnych i nie powinny stanowić podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat nawet przy niewielkiej zmianie ceny instrumentu bazowego, na podstawie którego jest oparte kwotowanie cen danego Instrumentu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe. Podejmując decyzje inwestycyjne, Klient powinien kierować się własnym osądem.

      Posting....
      Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).
      Zaakceptuj ciasteczka
      Czytaj Więcej
      Ustawienia Prywatności
      Wyświetl
      Wyświetl

      Ustawienia Prywatności

      Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

      Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

      • Block all
      • Essential
      • Functionality
      • Analytics
      • Advertising

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
      • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
      • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
      • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
      • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
      • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona będzie

      • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
      • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
      • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
      • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
      • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
      • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
      • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
      • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

      Ta strona internetowa nie będzie

      • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
      Zapisz i zamknij