środa, 23 kwietnia, 2025

Oferteo S.A. ze wzrostem przychodów o 43% w roku obrotowym 2022/2023

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Platforma Oferteo w roku obrotowym 2022/2023 (kwiecień 2022 r. – marzec 2023 r.) wypracowała przychody netto na poziomie 42 mln zł. Oznacza to wzrost o 43% w porównaniu z rokiem 2021/2022. To efekt znaczącego wzrostu aktywności użytkowników platformy oraz wprowadzonych procesów rozwojowych w Spółce. W roku obrotowym 2022/2023 na platformie Oferteo złożonych zostało ponad 1,85 mln potwierdzonych zleceń dotyczących usług wykonawców. Wraz z rozwojem swojej platformy, Oferteo sukcesywnie wzmacnia swój zespół i obecnie zatrudnia blisko 250 osób.

Platforma Oferteo.pl działa w modelu reverse martketplace, oznacza to, że zlecający określa potrzebę, a w odpowiedzi na nią wykonawcy składają swoje oferty. W praktyce, jedno złożone zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, spośród których zleceniodawca może dokonać wyboru. Model ten nieustannie zyskuje na popularności, czego dowodem jest rekordowa liczba zapytań użytkowników na platformie Oferteo.pl. W minionym roku obrotowym złożonych zostało ponad 1,85 mln zapytań dotyczących usług wykonawców, oznacza to wzrost o ponad 200 tys. względem poprzedniego okresu rozliczeniowego.

– Nieustannie dążymy do tego, aby utrzymać pozycję lidera w swojej kategorii, dlatego położyliśmy szczególny nacisk na rozwój naszej platformy i przede wszystkim realny wzrost liczby użytkowników. W tym celu dokonaliśmy modernizacji na wielu płaszczyznach, zaczynając od marketingu, zarządzania marką Oferteo, nowych funkcjonalności na platformie, a kończąc na samym modelu współpracy na linii wykonawca – zamawiający. Wypracowaliśmy autorskie rozwiązania i kompleksowe wsparcie użytkowników, co przyczyniło się do wzrostu zadowolenia osób korzystających z naszej platformy – zarówno wykonawców, jak i zleceniodawców. Widzimy, że poczynione zmiany przynoszą zamierzone efekty, nie tylko rozwojowe, ale też finansowe, dlatego zamierzamy konsekwentnie zwiększać zadowolenie naszych użytkowników i widoczność marki Oferteo. Liczymy, że w efekcie przełoży się to na wysoką rozpoznawalność serwisu i dotarcie do nowego, szerokiego grona zleceniodawców i wykonawców. – komentuje Karol Grygiel, Członek Zarządu Oferteo S.A.

Znaczący wzrost Oferteo zanotowało w okresie pandemii wraz z rozwojem całego rynku handlu internetowego.  Konsumenci, którzy nie mieli wcześniej styczności z e-handlem, mogli poznać jego niekwestionowane zalety i według ekspertów, te osoby po „odmrożeniu” gospodarki pozostały w świecie e-commerce.Przychody Oferteo SA w kolejnych latach obrotowych

W ostatnich  5 latach obrotowych Oferteo kontynuowało rozwój swojej działalności, notując z każdym okresem wzrost przychodów. W roku obrotowym 2022/2023 Oferteo S.A. uzyskała przychody na poziomie 42 mln zł, które były o 43 % wyższe niż rok wcześniej. Porównując przychody w roku obrotowym 2018/2019 Spółka zwiększyła skalę działalności blisko 4,5 -krotnie, osiągając średnioroczne tempo wzrostu na poziomie 45% (CAGR).

Niewątpliwie okres pandemiczny stanowił dla nas dźwignię do szybszego rozwoju, jednak prawdziwym wyzwaniem było utrzymanie tak znaczącej dynamiki wzrostu po zakończeniu tego okresu. W kolejnych latach kontynuowaliśmy dalszy wzrost skali działalności, wykorzystując nasze przewagi rynkowe  oraz wprowadzone usprawnienia. Skutkiem tego, nawet w momencie bardziej wymagającej sytuacji makroekonomicznej mogliśmy kontynuować rozwój platformy, ponieważ stanowiliśmy znaczące wsparcie dla wykonawców, którzy w momencie niższego zainteresowania swoimi usługami, znacznie częściej korzystali z pośrednictwa naszej platformy, jako dodatkowego kanału dotarcia do potencjalnych klientów. – dodaje Przemysław Dziemieszkiewicz, Prezes Zarządu Oferteo S.A.

Oferteo funkcjonuje od 15 lat, a od ponad dekady jest zdecydowanym liderem w swoim segmencie pod względem liczby wizyt użytkowników. Platforma współpracuje z blisko 600 tys. wykonawców i dostawców usług. Dzięki tak dużej bazie partnerów, Spółka może się pochwalić 15 milionami nawiązanych relacji pomiędzy zlecającymi a wykonawcami od początku swojej działalności. Oferteo.pl obsługuje szerokie spektrum branż, łącząc zleceniodawców z wykonawcami. Wiodące z nich to: usługi budowlane (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), finanse i prawo (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usługi dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i utrzymanie porządku).

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

InPost przejmuje Yodel i umacnia pozycję na rynku brytyjskim

Grupa InPost wykonuje zdecydowany krok w kierunku osiągnięcia dominacji...

Nowe złoże gazu w Wielkopolsce – ORLEN rozpoczyna wydobycie w Grodzewie

Na blisko ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego szacowane...

Creotech Instruments wydziela segment kwantowy. Powstanie nowa spółka giełdowa

Creotech Instruments S.A., notowany na GPW największy polski producent...

Rewolucja z igłą i nitką. INTU digitalizuje naprawy i upcykling w branży fashion

INTU Circularity, to pierwsza firma w Polsce, która...

Selena podwaja zysk brutto mimo trudnej sytuacji w budownictwie

Selena, globalny lider i dystrybutor produktów chemii budowlanej oraz...

Podobne tematy

Sposoby finansowania zakupu systemu ERP

System ERP integruje wszystkie działy i procesy biznesowe firmy....

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...
00:02:06

Wiatr zmian. Polska otwiera nowy rozdział w rozwoju energii wiatrowej

Rok 2024 był pierwszym w historii pomiarów, kiedy globalnie...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Columbus zaczyna realizację Czystego Powietrza – już 13,5 tys. podpisanych umów

Grupa Columbus rusza z realizacją programu Czyste Powietrze, którego...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Branża OZE sceptyczna wobec nowych zasad programu Czyste Powietrze

Opulibkowane dziś nowe zasady programu Czyste Powietrze branża OZE...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie