MARKETINGZłote Lajki dla samorządów - Local Some'23

Złote Lajki dla samorządów – Local Some’23

Złote Lajki dla samorządów – Local Some’23

Gala rozdania Złotych Lajków odbyła się podczas II Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 we Wrocławiu. W wydarzeniu dedykowanym skutecznej komunikacji samorządowej wzięło udział 550 uczestników z 200 samorządów.

Złote Lajki to nagrody przyznawane corocznie przez Związek Miast Polskich i Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych za najlepsze osiągniecia miast i ich włodarzy w social media. Oceniane są zarówno jakość treści, jak i zaangażowanie społeczności, które razem tworzą efektywną komunikację w mediach społecznościowych i internecie.

Złoty Lajk Samorządowy w tym roku otrzymała Łódź za innowacyjną interakcję oraz całokształt komunikacji samorządowej z mieszkańcami w mediach społecznościowych.

Złoty Lajk Europa powędrował do Wrocławia. Nagrodę przyznano za wysoko zasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującego contentu.

Złoty Lajk Local-SoMe Region zdobyły województwa: Zachodniopomorskie, Mazowieckie oraz Śląskie, a także Powiat Inowrocławski.

Nagrody przyznano w 20 kategoriach (pełna lista laureatów znajduje się na końcu tekstu). Złote Lajki mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe. Analiza obejmuje okres ostatnich 12 miesięcy aktywności na różnych platformach mediów społecznościowych.

II Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 odbywał się 28 i 29 listopada br. we Wrocławiu na stadionie Tarczyński Arena. Jest to pierwsze i największe wydarzenia w Polsce, w całości dedykowane skutecznej komunikacji samorządowej. W tegorocznej edycji Kongresu wzięło udział 550 uczestników, reprezentujących 200 samorządów.

Podczas dwudniowego Kongresu Local SoMe’23 specjaliści zajmujący się marketingiem, komunikacją, polityką samorządową i szeroko pojętą obecnością w Internecie na poziomie samorządu dzielili się wiedzą i wymieniali poglądy z przedstawicielami działów marketingu i promocji w miastach, rzecznikami prasowymi, specjalistami ds. komunikacji i mediów społecznościowych, decydentami samorządowymi czy radnymi.

Kongres otworzył Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, zwracając uwagę, że sięganie po media społecznościowe to element codziennej pracy każdego samorządowca, chociaż żaden tego rodzaju kanał nie zastąpi osobistych i bezpośrednich spotkań z mieszkańcami, na których można lepiej wytłumaczyć, o co w niektórych sprawach lokalnych chodzi.

Roberta Metsola, przewodnicząca PE w swoim przesłaniu do uczestników Kongresu podkreśliła, że „media społecznościowe czy ratusze wirtualne stanowią fora, na których obywatele mogą wyrażać swoje obawy i opinie. Opanowując te platformy, lokalni politycy zwiększają transparentność, otwierają ścieżki dialogu i wzmacniają społeczeństwo obywatelskie.”

Keynote speakerzy mówili o tym, jak tworzyć treści samorządowe, wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji. Artur Kurasiński (twórca, przedsiębiorca, bloger) przekonywał, że świat nowych technologii zmienia się w błyskawicznym tempie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy pojawiły się lub gwałtownie rozwinęły narzędzia cyfrowe takie jak Chat GPT, który w 2 miesiące zebrał aż 100 mln aktywnych użytkowników z całego świata. Dla porównania – elektryfikacja 25% gospodarstw domowych w USA zajęła… 50 lat.

Rafał Szymański, ekspert digital marketingu i kreator kampanii na LinkedIn pokazywał social media, a zwłaszcza LinkedIn jako „błękitny ocean możliwości”, w którym pływają tłuste ryby, są złote skarby do znalezienia, czyli wszystkie wartościowe kontakty do potencjalnych pracowników czy klientów danego samorządu. Są tam też rekiny z konkurencji, które mieszają w głowach mieszkańcom czy wyborcom. Najbardziej niebezpieczne jednak są syreny z HR-ów, które wabią najlepszych pracowników. Samorządowiec – idąc dalej morskim porównaniem – to „taka mądra ośmiornica, która musi mieć 8 ramion, żeby zmierzyć się ze wszystkimi wyzwaniami”.

Z kolei Rafał Lipka, ekspert kampanii społeczno-politycznych, z agencji Socialtime mówił, jak wykorzystać analitykę internetową do precyzyjnego targetowania i skutecznego pozyskiwania odbiorców.

LISTA WSZYSTKICH NAGRODZONYCH

Złoty Lajk Local-SoMe Love

VIDEO

  • Tarnowskie Góry -Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii video profil miejski
  • Wrocław – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii video profil metropolii

CONTENT

  • Kalisz – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii content profil miejski
  • Łódź – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii content profil metropolii

Złoty Lajk Local-SoMe Osobowość

  • Marek Woźniak, Marszałka Województwa Wielkopolskiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil marszałka
  • Rafał Trzaskowski, Prezydenta Miasta st. Warszawy – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil prezydenta metropolii
  • Arkadiusz Chęciński, Prezydenta Miasta Sosnowca – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie wkategorii profil prezydenta miasta
  • Tomasz Szczerba, Burmistrza Miasta Wojkowice – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil burmistrza
  • Jarosław Szostakowski, Radnego Miasta st. Warszawy – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil radnego miasta.

Złoty Lajk Local-SoMe Region 

  • Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację wojewódzką w mediach społecznościowych i Internecie
  • Powiat Inowrocławski – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację powiatową w mediach społecznościowych i Internecie.

KULTURA

  • Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację wydarzeń kulturalnych województwa  w mediach społecznościowych i Internecie.

TURYSTYKA

  • Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację turystyki województwa w mediach społecznościowych i Internecie.

Złoty Lajk Local-SoMe Unicorn

MIASTO ALGORYTM

  • Miasto Gdynia – Nagroda za innowacyjność i kreatywność w różnych obszarach komunikacji cyfrowej, w tym łamanie algorytmów mediów społecznościowych

REŻYSER

  • Miasto Ostrów Wielkopolski – Nagroda za najbardziej oryginalny i kreatywny klip w samorządowych mediach społecznościowych w 2023 roku

MIESZKAŃCY

  • Miasto Zambrów- Nagroda za najlepsze praktyki, zaangażowanie oraz empatię wobec mieszkańców wyrażaną na profilach miejskich w mediach społecznościowych

SOCIAL MEDIA NINJA

  • Małgorzata Mańka-Szulik, Prezydent Miasta Zabrze – Nagroda za najlepsze praktyki w tworzeniu, publikowaniu treści angażujących mieszkańców oraz wyjątkowych działań w mediach społecznościowych

POST ROKU

  • Miasto i Gmina Kańczuga -Nagroda za najbardziej oryginalny i kreatywny post w samorządowych mediach społecznościowych w 2023 roku

Złoty Lajk Local-SoMe EUROPA

  • Miasto Wrocław – Nagroda za wysoko zasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującegocontentu

Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe’2023 za najlepszy profil miasta

  • Miasto Łódź -Nagroda za innowacyjność, interakcję oraz całokształt komunikacji samorządowej z mieszkańcami w mediach społecznościowych i Internecie w 2023 roku

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...