środa, 28 lipca, 2021
HANDELE-COMMERCEJogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

Jogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

-

Jogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal  wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt coraz większej popularności wirtualnych walut – portfeli bitcoinowych jest już na świecie około 70 milionów – ale też globalizacji rynku e-commerce. O przygotowaniu do tych zmian powinni pomyśleć także polscy e-sprzedawcy, a szczególnie ci, którzy chcą dotrzeć do zagranicznych klientów.

Kryptowaluty wchodzą do e-commerce

Pod koniec marca PayPal umożliwił w Stanach Zjednoczonych płatności za e-zakupy przy pomocy kryptowalut takich jak Bitcoin, Litecoin, Etherum czy Bitcoin Cash. Do tej pory takie rozwiązanie było wymagające technologicznie. Teraz wymiana wirtualnych walut na dolary jest darmowa i automatyczna, a opcja ta pojawia się obok innych metod płatności, takich jak przelew czy karta kredytowa. W najbliższych miesiącach  usługa może zostać rozszerzona na kraje Unii Europejskiej.

Niewykluczone, że również polscy sprzedawcy niedługo zaoferują klientom możliwość płacenia za jedzenie czy elektronikę w wirtualnych walutach. Ułatwi to robienie zakupów nie tylko posiadaczom kryptowalut, ale też konsumentom zza granicy m.in. poprzez ograniczenie kosztów transakcji międzynarodowych i wymian walutowych.

Polskie e-sklepy coraz więcej sprzedają za granicę

E-sklepy mogą sprzedawać i wysyłać swoje produkty niemal w dowolne miejsca na ziemi. Z globalizacji korzystają zarówno duzi gracze z odpowiednim zapleczem, jak i sprzedawcy produktów niszowych, niedostępnych na każdym rynku lokalnym.

Wielu polskich właścicieli e-sklepów postanowiło zainwestować w sprzedaż za granicę. Działalność na rynku międzynarodowym wymaga jednak dostosowania do potrzeb lokalnych rynków. Chodzi nie tylko o dostępność kilku wersji językowych czy zmianę opisów produktów, ale również zapewnienie możliwości wyboru preferowanych metod płatności. Z danych PrestaShop wynika, że 9 na 10 zagranicznych klientów wybiera opłatę za pomocą PayPal zamiast lokalnych operatorów. W pierwszym kwartale 2021 roku aż 92% transakcji zrealizowanych w Polsce przy pomocy PrestaShop Checkout[1] wiązało się z wysyłką poza granice kraju.

Zagraniczni klienci często mają inne nawyki związane z płaceniem przez internet. Polacy chętnie wybierają PayU, Przelewy24 czy Blue Media. Z kolei Niemcy czy Amerykanie są przyzwyczajeni do PayPala – podkreśla Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop. Wprowadzenie płatności kryptowalutami to ukłon w stronę coraz liczniejszej grupy klientów, w tym tych spoza kraju. Gdy tylko na naszym rynku pojawi się ta możliwość, w wielu przypadkach nie będzie konieczna instalacja nowych rozwiązań. Duża część polskich sklepów ma już moduł, który automatycznie umożliwi włączenie tej opcji – dodaje Bondu.

Źródła:

Dane Statista

[1] Moduł płatności dla najpopularniejszej w Polsce platformy dla sklepów internetowych PrestaShop, umożliwiający m.in. podpięcie płatności przez PayPal.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

ministerstwo finansów

Zasady ustalania rezydencji podatkowej na podstawie objaśnień MF z 29 kwietnia 2021 r.

0
W dniu 29 kwietnia 2021 r. zostały wydane objaśnienia podatkowe dotyczące rezydencji podatkowej oraz zakresu obowiązku podatkowego osób fizycznych w Polsce. Objaśnienia nie mają charakteru aktów powszechnie obowiązującego prawa, niemniej stanowią instrukcję postępowania dla...
Remote controlled drone taking off from warehouse to deliver package

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....
Deloitte

Deloitte: Rok 2021 przyniesie zwiększoną aktywność na rynku private equity

0
Mimo, że rynek private equity (PE) w Europie Środkowej odczuł wpływ pandemii i wywołanego nią spowolnienia, przedstawiciele funduszy wykazują dziś znacznie większy optymizm niż w pierwszej połowie 2020 r. Jak wynika z raportu firmy...