Zyskująca na popularności w Internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając wzrosty sprzedaży w e-sklepach. W 2020 roku średnia wartość koszyka zakupowego opłacanego na raty była o 1/3 wyższa niż w roku poprzedzającym – informuje PayU. Jednocześnie liczba sklepów internetowych oferujących klientom zakupy na raty wzrosła w ciągu dwóch ostatnich lat o 15 p.p.
Na skróty:
Kupujący są wierni sprawdzonym rozwiązaniom
W 2020 roku łączna wartość transakcji w e-handlu opłaconych na raty PayU wzrosła o 45%. Zdecydowaną większość z tego zrealizowali powracający klienci. Taka forma finansowania zakupów charakteryzuje się więc wysokim stopniem lojalności użytkowników – aż za 2/3 zakupów na raty odpowiadają osoby, które już wcześniej skorzystały z zalet tej formy płatności. Z każdym rokiem przybywa jednak także nowych zwolenników płatności ratalnych – w 2020 roku liczba użytkowników rat PayU wzrosła o 4 p.p.
Z naszych analiz wynika, że najczęściej na raty kupowany jest sprzęt elektroniczny oraz dobra luksusowe, w tym biżuteria i zegarki. W 2020 roku zauważalny wzrost udziału płatności ratalnych w całościowej sprzedaży odnotowały również sklepy oferujące e-usługi,
w szczególności te związane z edukacją i zdrowiem. Umożliwienie konsumentom rozłożenia płatności na raty zdecydowanie sprzyja decyzjom o skorzystaniu z droższych świadczeń medycznych oraz ułatwia regularne korzystanie z profesjonalnych szkoleń czy kursów doskonalących – mówi Martyna Szczepaniak, Head of Consumer Credit w PayU.
Raty online generują dodatkową sprzedaż
Rozszerzenie dostępnych w sklepie metod płatności o raty online przekłada się na wyższą średnią wartość koszyka zakupowego, a zatem wspiera generowanie dodatkowej sprzedaży. Korzyści z wdrożenia rat online w e-sklepach dostrzegają liczni sprzedawcy – tylko w ciągu ostatnich 2 lat liczba sklepów internetowych umożliwiających klientom rozłożenie płatności
w czasie wzrosła o 15 p.p.
Zdecydowanie warto informować o możliwości rozłożenia płatności na raty już na etapie prezentowania produktów, aby klient świadomie mógł zdecydować o wyborze większej liczby produktów lub produktów z wyższej półki cenowej – dodaje Martyna Szczepaniak.
Łatwość aplikowania o raty
Nie bez znaczenia dla rosnącej popularności finansowania zakupów online na raty PayU ma prosty i szybki proces uzyskiwania decyzji kredytowej. Aktualnie już co siódmy wniosek jest składany w czasie maksymalnie 60 sekund, a ponad połowa wszystkich aplikacji o raty, niezależnie od wyboru dostawcy, składana jest w czasie do 3 minut. W przypadku osób, które korzystają z rat po raz kolejny, aby zawnioskować o raty ponownie, wystarczy podać tylko 4 podstawowe dane. Ponadto, niemal 60% wszystkich wniosków online o raty PayU konsumenci składają przy użyciu smartfona lub phabletu.