sobota, 23 października, 2021
HANDELE-COMMERCEPayU: e-sklepy oferujące zakupy na raty sprzedają więcej

PayU: e-sklepy oferujące zakupy na raty sprzedają więcej

-

PayU: e-sklepy oferujące zakupy na raty sprzedają więcej

Zyskująca na popularności w Internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając wzrosty sprzedaży w e-sklepach. W 2020 roku średnia wartość koszyka zakupowego opłacanego na raty była o 1/3 wyższa niż w roku poprzedzającym – informuje PayU. Jednocześnie liczba sklepów internetowych oferujących klientom zakupy na raty wzrosła w ciągu dwóch ostatnich lat o 15 p.p.

Kupujący są wierni sprawdzonym rozwiązaniom

W 2020 roku łączna wartość transakcji w e-handlu opłaconych na raty PayU wzrosła o 45%. Zdecydowaną większość z tego zrealizowali powracający klienci. Taka forma finansowania zakupów charakteryzuje się więc wysokim stopniem lojalności użytkowników – aż za 2/3 zakupów na raty odpowiadają osoby, które już wcześniej skorzystały z zalet tej formy płatności. Z każdym rokiem przybywa jednak także nowych zwolenników płatności ratalnych – w 2020 roku liczba użytkowników rat PayU wzrosła o 4 p.p.

Z naszych analiz wynika, że najczęściej na raty kupowany jest sprzęt elektroniczny oraz dobra luksusowe, w tym biżuteria i zegarki. W 2020 roku zauważalny wzrost udziału płatności ratalnych w całościowej sprzedaży odnotowały również sklepy oferujące e-usługi,
w szczególności te związane z edukacją i zdrowiem. Umożliwienie konsumentom rozłożenia płatności na raty zdecydowanie sprzyja decyzjom o skorzystaniu z droższych świadczeń medycznych oraz ułatwia regularne korzystanie z profesjonalnych szkoleń czy kursów doskonalących
– mówi Martyna Szczepaniak, Head of Consumer Credit w PayU.

Raty online generują dodatkową sprzedaż

Rozszerzenie dostępnych w sklepie metod płatności o raty online przekłada się na wyższą średnią wartość koszyka zakupowego, a zatem wspiera generowanie dodatkowej sprzedaży. Korzyści z wdrożenia rat online w e-sklepach dostrzegają liczni sprzedawcy – tylko w ciągu ostatnich 2 lat liczba sklepów internetowych umożliwiających klientom rozłożenie płatności
w czasie wzrosła o 15 p.p.

Zdecydowanie warto informować o możliwości rozłożenia płatności na raty już na etapie prezentowania produktów, aby klient świadomie mógł zdecydować o wyborze większej liczby produktów lub produktów z wyższej półki cenowej – dodaje Martyna Szczepaniak.

Łatwość aplikowania o raty

Nie bez znaczenia dla rosnącej popularności finansowania zakupów online na raty PayU ma prosty i szybki proces uzyskiwania decyzji kredytowej. Aktualnie już co siódmy wniosek jest składany w czasie maksymalnie 60 sekund, a ponad połowa wszystkich aplikacji o raty, niezależnie od wyboru dostawcy, składana jest w czasie do 3 minut. W przypadku osób, które korzystają z rat po raz kolejny, aby zawnioskować o raty ponownie, wystarczy podać tylko 4 podstawowe dane. Ponadto, niemal 60% wszystkich wniosków online o raty PayU konsumenci składają przy użyciu smartfona lub phabletu.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

polska raport

Ponad 40% badanych chce wyższych podatków dla zagranicznych firm działających w Polsce

0
Blisko połowa Polaków uważa, że zagraniczne firmy, prowadzące działalność gospodarczą w Polsce, powinny płacić u nas wyższe podatki niż podmioty mające wyłącznie krajowy kapitał. Ale niemal co trzecia osoba jest przeciwnego zdania. Za zmianami...
ministerstwo finansów

Zasady ustalania rezydencji podatkowej na podstawie objaśnień MF z 29 kwietnia 2021 r.

0
W dniu 29 kwietnia 2021 r. zostały wydane objaśnienia podatkowe dotyczące rezydencji podatkowej oraz zakresu obowiązku podatkowego osób fizycznych w Polsce. Objaśnienia nie mają charakteru aktów powszechnie obowiązującego prawa, niemniej stanowią instrukcję postępowania dla...
Remote controlled drone taking off from warehouse to deliver package

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....