wtorek, 21 stycznia, 2025

Polski sektor dóbr i usług konsumenckich z optymizmem patrzy na I kwartał 2024 r.

W pierwszym kwartale 2024 roku 35% firm sektora dóbr i usług konsumenckich w Polsce planuje nowe rekrutacje, a zatrudnienie na dotychczasowym poziomie chce pozostawić 49% z nich. Z koniecznością zwolnień liczy się 14% organizacji, natomiast jedynie 2% przedstawicieli tej branży nie zna jeszcze planów personalnych na najbliższe miesiące. Takie dane płyną z najnowszego raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na czas od stycznia do końca marca nadchodzącego roku.

Raport „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” pokazuje, że w pierwszym kwartale 2024 roku pracodawcy sektora dóbr & usług konsumenckich planują niemałe wzmacnianie zespołów – prognoza netto zatrudnienia w tej branży wynosi bowiem +21%. Wskaźnik ten jest barometrem rynku pracy i pokazuje plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr. Obecny wynik to jeden z najwyższych wyników spośród 8 analizowanych obszarów – prognoza dla branży wzrosła o 4 punkty procentowe w ujęciu kwartalnym, a także o 20 punktów procentowych w porównaniu rocznym. Oznacza to, że w najbliższych miesiącach wzrośnie konkurencyjność, a kandydaci będą mogli spodziewać się wielu możliwości rozwoju.

– Pracodawcy z sektora dóbr i usług konsumenckich planują nowe rekrutacje w pierwszym kwartale 2024 roku. Ofert pracy z tego sektora mogą się spodziewać pracownicy o profilu handlowym, ale także osoby z doświadczeniem we wdrażaniu i rozwoju nowych technologii czy omnichannel, marketingowcy docierający do klientów za pośrednictwem wielu przenikających się kanałów – mówi Katarzyna Pączkowska, ekspertka rynku pracy, dyrektor zatrudnienia stałego w Manpower. – Wzmacnianie działów sprzedaży staje się niezbędne między innymi w związku z bardzo konkurencyjnym środowiskiem, a także koniecznością nieustannego poszerzania udziałów w rynku poprzez skuteczną sprzedaż. Konkurencyjność wymusza także inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne. Oznacza to, że poszukiwane na rynku pracy będą talenty, które efektywnie poprowadzą projekty z tego obszaru. Kandydaci o tym profilu nie będą mogli narzekać na brak ofert, rynek pracy będzie o nich walczył, co w konsekwencji utrzyma wysoką presję płacową oraz konieczność zadbania o dobry system benefitów czy ofertę rozwojową dla pracowników. Nastroje konsumenckie poszły lekko w górę, od nowego roku wrasta płaca minimalna, obserwujemy pozytywne trendy w zakresie prognozowanej inflacji, choć wciąż jest ona wysoka. Wszystko to sprawia, że sektor dóbr i usług konsumenckich wzmacnia zespoły by sprostać wyzwaniom nadchodzących miesięcy – dodaje ekspertka.

Polski sektor dóbr & usług konsumenckich na tle regionu EMEA

Publikacja ManpowerGroup analizuje też plany rekrutacyjne firm zlokalizowanych w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Według raportu, pracodawcy sektora dóbr & usług konsumenckich patrzą na I kwartał tego roku z nieco mniejszym optymizmem niż firmy znad Wisły. Prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na czas od stycznia do końca marca to +18%. Wzmożone działanie rekrutacyjne planuje 35% organizacji, 20% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 2% organizacji nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 43% pracodawców tej branży w regionie EMEA chce pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie.

Autor

Popularne w tym tygodniu

Kod nie musi być złośliwy, żeby ułatwić atak hakerom. Wystarczą luki

Ryzyko cyberataków może wyprzedzić konflikty zbrojne w rankingu...

B-Act podpisał umowę z RZI Olsztyn na ponad 3,2 mln zł

B-Act, notowana na NewConnect spółka konsultingowo-inżynieryjna jako lider konsorcjum...

Zmiany w ubezpieczeniu OC wózków widłowych

Choć nie należą do typowych środków transportu, wózki widłowe...

Jak pytania prejudycjalne do TSUE zmieniają przebieg polskich postępowań sądowych?

Strona toczącego się przed polskim sądem postępowania może złożyć...

Podobne tematy

Bezpieczeństwo i gospodarka w centrum uwagi polskiej prezydencji w UE

Zapewnienie bezpieczeństwa i swobody działalności gospodarczej, jako jeden z...

4 na 10 firm z branży transportu, logistyki i motoryzacji planuje nowe rekrutacje

Pracodawcy z obszaru transportu, logistyki i motoryzacji deklarują zapotrzebowanie...

10 trendów, które zmienią polski e-commerce w 2025 roku

Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta, rozwój marketplace'ów oraz ekspansja...

Po rekordowych wzrostach cen masła nadchodzi sezonowy spadek

Inwestorzy dużo zarobili na kontraktach na masło, ale światowe...

BNPPRE: Sztuczna inteligencja znacznie zmieni rynek nieruchomości komercyjnych

Dzięki postępowi technologicznemu i rosnącym wymaganiom klientów, regulacjom prawnym...

Odbicie w IT – co trzecia firma planuje rekrutację

Pracodawcy z sektora IT już drugi kwartał z rzędu...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie