15 stycznia zrealizowany został drugi etap transformacji stron głównych serwisów regionalnych należących do Polska Press Grupy. Działania te prowadzone są pod hasłem „Tutaj wszystko”. Po serwisie Dziennikzachodni.pl, który jako pierwszy przeszedł zmianę w grudniu 2024, teraz wygląd oraz architektura strony głównej zmieniła się w ośmiu serwisach. Celem wprowadzanych zmian jest unowocześnienie interfejsu, poprawa wydajności oraz dostosowanie serwisów do najnowszych standardów technologicznych.
– Polska Press Grupa konsekwentnie realizuje strategię, w której kluczową rolę odgrywają nowoczesne technologie, innowacyjny design i dynamiczna dystrybucja treści. Chcemy, aby nasze serwisy były funkcjonalne, intuicyjne i atrakcyjne wizualnie. Wprowadzane zmiany to nie tylko optymalizacja technologiczna, ale również istotny krok w budowaniu nowoczesnego wizerunku naszej firmy. Naszym celem jest wzmacnianie pozycji lidera na rynku mediów cyfrowych – podkreśla Zenon Nowak, prezes zarządu Polska Press Grupy.
Tym razem strony główne w nowej odsłonie zyskały serwisy „Gazety Wrocławskiej”, „Dziennika Bałtyckiego”, „Gazety Lubuskiej”, „Głosu Wielkopolskiego”, „Gazety Krakowskiej”, „Kuriera Porannego”, „Gazety Współczesnej” oraz „Echa Dnia”. Wyróżniają się one przejrzystym layoutem, który ułatwia odnalezienie kluczowych informacji, a udoskonalona architektura pozwala na szybsze działanie serwisów. Ponadto przyjaźniejsze elementy nawigacyjne zapewniają wygodniejsze korzystanie, co znacząco podnosi komfort użytkownika. Warto również zaznaczyć, że po wdrożeniu zmian na serwisie Dziennikzachodni.pl nastąpiła poprawa parametrów jakościowych ruchu, co przekłada się na lepsze wyniki oraz większą efektywność strony.
– Kontynuujemy zmiany naszych serwisów, które potrwają do końca lutego. Dzięki połączeniu nowoczesnych technologii, intuicyjnego designu i wartościowego dziennikarstwa, odpowiadamy na zmiany, jakie zachodzą w mediach. Naszym celem jest dostarczanie treści, które są nie tylko wiarygodne, ale także bliskie lokalnym społecznościom i podane w nowoczesny sposób – mówi Marek Twaróg, redaktor naczelny Polska Press Grupy
W ramach nowych usprawnień, wprowadzony został nowy system CMS 2.0, który znacząco poprawia zarządzanie treściami i ich dystrybucję, wspierając tym samym pracę dziennikarzy. Dodano również narzędziownik do przeglądania tematów regionalnych, tryb dark mode oraz dynamiczne formaty mobilne. Graficzne zmiany, przygotowane przez Tomasza Bocheńskiego – dyrektora artystycznego Polska Press Grupy, powstały we współpracy z zespołami UX i UI. Dodatkowo, przeprowadzono optymalizację reklam, co pozwoliło na ich ograniczenie oraz wprowadzenie bardziej atrakcyjnych formatów dla reklamodawców.
– Jako grupa medialna robimy bardzo duży krok do przodu pod kątem uniwersalności naszej platformy, dodaliśmy bowiem funkcje, które w naszych serwisach dotąd nie były dostępne. Dokonaliśmy jej gruntownej przebudowy. Przed nami kolejne prace, które przyczynią się do jeszcze większej atrakcyjności serwisów grupy. To ważna dla nas strategiczna dla spółki inwestycja technologiczna w platformę NSK i system CMS oraz jej nowoczesny design – dodaje Łukasz Zymer, dyrektor IT Polska Press Grupy oraz szef wdrożenia nowego projektu.
To kompleksowa przebudowa wszystkich produktów internetowych wydawcy. Kampania promująca te zmiany, prowadzona pod hasłem „Tutaj wszystko”, jest realizowana za pośrednictwem mediów należących do Polska Press Grupy. Zakończenie modernizacji stron głównych serwisów regionalnych planowane jest na koniec lutego br.