KATEGORIA

HANDEL

- Reklama-Biuro Tłumaczeń 123

Polacy coraz częściej robią zakupy spożywcze w internecie

Internet stał się katalizatorem transformacji polskiej branży spożywczej, przekształcając zarówno kanały dystrybucji, jak i strategie marketingowe firm. Z raportu CBOS wynika, że obecnie regularną...

USA idą na wojnę z podróbkami sprzedawanymi w sieci

Nowe przepisy nakazują platformom Amazon czy Facebook przekazywanie służbom danych detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary. Amerykańska...

Mniej gości w hotelach i restauracjach. 8 na 10 przedstawicieli HoReCa wini za to inflację

Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na II kwartał br. wyniósł 45,8 pkt., o 1,2 pkt. mniej niż kwartał wcześniej. Jest to najniższy odczyt...

Niemal 45 proc. MŚP z sektora przemysłowego uważa, że wysoka jakość produktów daje przewagę nad konkurencją

Według firm przemysłowych z sektora MŚP głównymi czynnikami, które decydują o osiągnięciu przewagi rynkowej jest wysoka jakość produktów końcowych (44,3 proc.), najniższe ceny (31,3...

Niemal połowa polskich przedsiębiorców chce wyjść z biznesem zagranicę

Liczba polskich firm chcących sprzedawać swoje produkty na innych rynkach wzrosła od zeszłego roku dwukrotnie i obecnie dotyczy 45 proc. przedsiębiorców. Ta sama zależność...

Handel idzie w cyfryzację

Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe, podaje Gartner. Handel inwestuje spore...

W jakich krajach polskie sklepy internetowe sprzedają najwięcej?

Niemcy, Czechy czy też Rumunia – to w tych krajach polskie sklepy internetowe sprzedawały najwięcej. Jak merchanci radzili sobie na rynkach Europy i świata,...

71 proc. Polaków zmieniło swój styl życia ze względu na rosnące ceny

Agencja mediowa Mindshare zbadała, jak wygląda “inflacyjna” codzienność Polaków. Najnowszy raport Monitoring zmian w stylu życia pokazuje, że nie tylko pandemia znacząco wpłynęła na...

Zagrożenie szarą strefą: Wpływ nielegalnej działalności na handel, bezpieczeństwo i konsumentów

„Szara strefa”, to zjawisko, które w ostatnich latach wywiera coraz większy, negatywny wpływ na handel. Według szacunków wartość nielegalnej działalności gospodarczej to aż 20...

Amazon i Allegro mają się czego obawiać. TikTok rzuca rękawicę gigantom e-commerce

To było nieuniknione. Właściciele chińskiej platformy TikTok łakomie patrzą na globalny rynek internetowej sprzedaży. Rzucą wyzwania największym graczom, a polscy sprzedawcy mogą na tym...

Połowa młodych konsumentów uważa kupowanie podróbek za akceptowalne

80% Europejczyków zgadza się, że towary podrobione wspierają organizacje przestępcze oraz niszczą firmy i miejsca pracy. 2 na 3 osoby biorą także pod...

BaseLinker Index w maju: sprzedaż za granicę winduje polski e-commerce

Najnowszy odczyt BaseLinker Index na plusie – w maju br. wartość tego wskaźnika mierzącego kompleksowo kondycję polskiego e-handlu wyniosła 129 punktów (wartość wyjściowa...

Rewolucja w handlu: fenomen quick commerce i dark store

Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach...

GfK: Dzień Dziecka bez zakupowego szaleństwa

Dzień Dziecka to jedna z najbardziej beztroskich i najchętniej celebrowanych okazji – świętuje ją już niemal co drugi Polak (46 proc.). Niestety, inflacja i...

Dzień Dziecka. Sprzedaż lalek Barbie w pierwszym kwartale spadła o 40 proc.

Z okazji Dnia Dziecka przyjrzeliśmy się jak radzą sobie na giełdach ulubione firmy naszych dzieci. Producenci zabawek muszą zmagać się ze skutkami wysokiej inflacji...

Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne

Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne. Wynajmujący ma zagwarantowany czynsz oraz opłaty wspólne. Czynsz dla wynajmującego jest czystym zarobkiem, natomiast wszystkie koszty funkcjonowania galerii...

Rozważny jak Polak – zwyczaje zakupowe Polaków

Polacy są rozważnymi konsumentami, którzy w znakomitej większości planują wydatki (81%), porównują ceny (97%) i analizują informacje o produktach (95%). Z zakupami często czekają...

Regulamin sklepu internetowego – co powinien zawierać i skąd wziąć optymalny dla swojej firmy?

Regulamin sklepu internetowego oraz inne dokumenty prawne odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie e-commerce. Regulamin stanowi umowę między sklepem a klientem, określając zasady korzystania...

5 trendów customer experience w kanale offline w 2023 roku wg Santander Consumer Bank

Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index. Według nich tylko jedno negatywne...

5 miesięcy Dyrektywy Omnibus: jak przedsiębiorcy radzą sobie z nowymi regulacjami?

Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach...

Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne

Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą...

Rośnie rynek sprzedaży bez zapasów i magazynów. W 2027 r. ma być wart aż 724 mld dolarów

Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping....

Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów

Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...

Polskie i unijnie sankcje – co warto wiedzieć?

Sankcje, wprowadzone przez Unię Europejską, jak i Polskę, będące odpowiedzią na naruszenie integralności terytorialnej Ukrainy, mają na celu wywarcie presji na agresorów. Jakie podmioty...

W pierwszym kwartale roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych

Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to...

Trendy w sprzedaży ubrań w Polsce – cena czy jakość?

Rynek mody w Polsce, jak i na całym świecie, należy do najbardziej konkurencyjnych gałęzi detalicznych. Ostatnie lata spowodowały pewne dodatkowe, silne trudności. Przede wszystkim...

Podsumowanie obrotów i odwiedzalności centrów handlowych w styczniu 2023 r.

Obroty najemców w centrach handlowych w styczniu 2023 r. były o 32,1% wyższe niż w styczniu 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...

Ponad kwartał z dyrektywą Omnibus. Co zmieniła w e-commerce?

Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...

Sezon piwny 2023: trendy i wyzwania z perspektywy małych producentów

Ubiegłoroczny sezon piwny nie należał do najłatwiejszych. Czy nadchodzące miesiące, które są dla producentów piwa kluczowym okresem w roku, będą oznaczać branżową odwilż i...

M-commerce: jakie zmiany w najbliższym czasie?

Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...

GUS: e-commerce o blisko 15 proc. w górę

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...

Salesforce Shopping Index: 2% konsumentów generuje aż 40% przychodów

Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich. Globalna sprzedaż online spadła o...

Jak zagraniczni konsumenci kupowali w polskich e-sklepach?

Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...

Inflacja – odmiana przez wszystkie przypadki. Czym jest downsizing, shrinkflacja i skimpflacja?

Pomimo spadku inflacji, ceny żywności i napojów nie maleją. Według szybkiego wskaźnika cen i usług GUS, w marcu br. poziom ten jest taki sam...

Bain/Google: Młodzi klienci nie rezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych

Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...

Inflacja w marcu wg GUS

Jak podał właśnie Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2023 r. wzrosły rdr o 16,1 proc., a w porównaniu z...

GfK: Polacy są gotowi zapłacić więcej za produkty energooszczędne

Już ponad połowa Polaków deklaruje, że jest skłonna zapłacić więcej za energooszczędny sprzęt – to dla nich ważniejsze niż wygoda użytkowania czy nowoczesne funkcje....

Opodatkowanie platform e-commerce

Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...

Konsumenci chcą więcej i lepiej, gdzie leży granica?

Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...

W lutym średni wzrost cen rdr. był na poziomie blisko 21 proc.

Drożyna w sklepach kolejny miesiąc z rzędu nie odpuszcza. Z analizy ponad 70 tys. cen wynika, że w lutym zakupy były droższe średnio o...

Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe

Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...

Parki handlowe to aktywa będące ciągle w fazie rozwoju

Powierzchnie w parkach handlowych wynajmują przeważnie sieci, których oferta odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów. Parki handlowe w czasie pandemii pozostawały otwarte, a gdy skutki...

Downsizing po polsku

Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu. Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też –...

GfK: nastroje polskich konsumentów w coraz gorszym stanie

Po świąteczno-noworocznej nieznacznej poprawie nastrojów, luty przyniósł chłodną weryfikację. Wskaźniki znów wyraźnie spadły, a prognozy na kolejne miesiące zapowiadają utrzymanie wyników mocno pod kreską....

Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.

Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...

Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?

Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...

ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...

Powiew optymizmu dla światowego handlu – ponowne otwarcie Chin

Chiny – ponowne otwarcie przebiega pomyślnie, ale to jeszcze nie pora na nadmierną ekscytację. Mobilność w miastach wzrosła, lecz inne wskaźniki sugerują, że...

Kolejny efekt inflacji – sklepy biorą się za walkę z kradzieżami

Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce...

W 2022 roku w sklepach zanotowano o 21,4 proc. większą liczbę wizyt niż rok wcześniej

W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -