KATEGORIA

HANDEL

- Reklama-Biuro Tłumaczeń 123

Opodatkowanie platform e-commerce

Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...

Konsumenci chcą więcej i lepiej, gdzie leży granica?

Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...

W lutym średni wzrost cen rdr. był na poziomie blisko 21 proc.

Drożyna w sklepach kolejny miesiąc z rzędu nie odpuszcza. Z analizy ponad 70 tys. cen wynika, że w lutym zakupy były droższe średnio o...

Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe

Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...

Parki handlowe to aktywa będące ciągle w fazie rozwoju

Powierzchnie w parkach handlowych wynajmują przeważnie sieci, których oferta odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów. Parki handlowe w czasie pandemii pozostawały otwarte, a gdy skutki...

Downsizing po polsku

Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu. Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też –...

GfK: nastroje polskich konsumentów w coraz gorszym stanie

Po świąteczno-noworocznej nieznacznej poprawie nastrojów, luty przyniósł chłodną weryfikację. Wskaźniki znów wyraźnie spadły, a prognozy na kolejne miesiące zapowiadają utrzymanie wyników mocno pod kreską....

Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.

Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...

Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?

Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...

ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...

Powiew optymizmu dla światowego handlu – ponowne otwarcie Chin

Chiny – ponowne otwarcie przebiega pomyślnie, ale to jeszcze nie pora na nadmierną ekscytację. Mobilność w miastach wzrosła, lecz inne wskaźniki sugerują, że...

Kolejny efekt inflacji – sklepy biorą się za walkę z kradzieżami

Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce...

W 2022 roku w sklepach zanotowano o 21,4 proc. większą liczbę wizyt niż rok wcześniej

W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o...

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku

Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...

Rosnące koszty działalności największym wyzwaniem rodzimych przedsiębiorców

Polscy przedsiębiorcy dość pesymistycznie patrzą w przyszłość. Według 38% z nich, w 2023 r. sytuacja gospodarcza w kraju będzie wciąż trudna, a według 57%...

Branża luksusowa trzyma się mocno mimo widma recesji

Inflacja i spadające dochody konsumentów powodują, że ograniczają oni swoje wydatki. Jednak nie dotyka to branży dóbr luksusowych, która notuje rekordowe wyniki. W zeszłym...

Personalizacja, bezpieczeństwo danych i szybkość reakcji firm – tego chcą konsumenci

81% konsumentów twierdzi, że tym roku do swoich wydatków podejdzie ostrożniej, bardzo skrupulatnie wybierając marki oferujące najbardziej spersonalizowane doświadczenia 52% konsumentów twierdzi, że...

Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.

W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...

Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna

Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...

ZPPHiU apeluje o dialog na temat Kodeksu Dobrych Praktyk

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) o rozpoczęcie dialogu na temat Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach...

Dyrektywa Omnibus w praktyce

Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...

Handel będzie coraz więcej inwestował w automatyzację

Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia. Cały przemysłowy świat stawa na...

Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym

Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...

Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?

Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r. Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...

Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy

W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...

Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023

Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu...

Rosną długi e-sklepów

Przeterminowane zaległości sklepów internetowych wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych nie prezentują się najlepiej, nawet mimo boomu na zakupy online, jaki...

W metaverse wydajemy ogromne kwoty. W święta pobijemy rekordy

Zakupy w metaverse? Tak! Co najmniej 30% amerykańskich konsumentów zdecyduje się na taki krok w okresie świątecznym. Wirtualne światy mają pomóc kupującym w wyborze...

Transgraniczny e-handel odpowiada za 1/3 obrotów polskich sprzedawców [Raport PayPal]

W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów...

O ile droższa będzie tegoroczna wigilia?

Karp, barszcz z uszkami czy sernik do kawy to klasyki wigilijnego wieczoru. Zanim jednak zasiądziemy do świątecznego stołu, musimy zmierzyć się z wysokimi cenami...

Pod choinkę Polacy głównie kupią kosmetyki, zabawki i słodycze. Wydadzą średnio od 50 do 100 zł na osobę

Według przedświątecznego sondażu, konsumenci przeważnie zamierzają obdarować prezentami od 4 do 5 osób. Podobnie było rok temu. Obecnie najczęściej przeznaczają na jeden gwiazdkowy podarunek...

E-commerce w Praktyce – wskazówki dla wszystkich, którzy prowadzą sklep internetowy

Prowadzenie sklepu w internecie to wielkie wyzwanie. Dobrze wiedzą o tym osoby, które w branży działają już od wielu lat, a teraz swoją wiedzą...

E-commerce czyści magazyny. W tym roku mniejszy ruch w handlu internetowym, ale kierowcy i tak są intensywnie poszukiwani

Dla sektora TSL tegoroczne święta są czasem dość specyficznym. Nadal jest gigantyczne zapotrzebowanie na kierowców, a jednocześnie eksperci branży przyznają, że widoczne jest pewne...

Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2023

Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą...

Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż Niemcy czy Amerykanie

Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w...

Dyrektywa cyfrowa i handlowa. Co zmienią w e-commerce

Nowe przepisy nazywane potocznie dyrektywą cyfrową i towarową mają wejść w życie wraz z początkiem nowego roku. - Te regulacje będą miały spore znaczenie...

Dane KGP: Inflacja sprzyja kradzieżom w sklepach. Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost przestępstw

Coraz więcej kradzieży w sklepach. Eksperci ostrzegają: Branża stoi pod ścianą. Ceny mogą pójść w górę. Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost...

Czarny Piątek nie taki czarny. Handel internetowy ciągle trzyma się mocno

Pomimo przewidywań analityków konsumenci tłumnie ruszyli na zakupy, korzystając z promocji z okazji Black Friday. Jak podało Adobe Analytics, sprzedaż internetowa na świecie w...

Zaskakujący wzrost sprzedaży w Polsce podczas Black Friday

Okazuje się, że szalejąca inflacja nie zniechęciła Polaków do wyprzedażowego szaleństwa. Jak wynika z danych opracowanych przez Admitad, dostawcę rozwiązań IT w zakresie performance...

Handel zrewolucjonizuje transport? Musi być bardziej “zielono”

Debatujący na Szczycie Klimatycznym w Egipcie nie mają wątpliwości. Transport musi się zmienić. Natychmiast. Już dziś odpowiada on za 17% emisji gazów cieplarnianych, a...

Największe wyzwania dla e-commerce i omnichannel w 2023 roku

Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku....

Inflacja – w tych branżach firmy krwawią, w innych na inflacji zarabiają

W III kwartale tego roku firmy MSP wystawiały faktury wyższe średnio o 17,9% niż w zeszłym roku. To tyle, co październikowa inflacja,...

Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach

Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku,...

ZPPHiU apeluje: czynsze w złotówkach i transparentne rozliczanie kosztów

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje o zmianę relacji między właścicielami i zarządcami centrów handlowych a najemcami oraz wprowadzenie równych, partnerskich praw...

Black Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów

Od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów 17 proc. wszystkich złośliwych e-maili (phishingu)...

PayPal: 67% Polaków robi zakupy w sieci przynajmniej raz w tygodniu

Handel online w Europie rozwijał się nieprzerwanie w czasie pandemii dzięki ograniczeniom i obawom, a także poprzez silne zakotwiczenie w społeczeństwie i gospodarce. Jak...

Dzień Singla – czy Chińczycy wydadzą bilion juanów?

Wywodzący się z Chin, obchodzony 11 listopada “Dzień Singla” to obecnie największy festiwal zakupowy na świecie. Geneza tego święta sięga początku lat 90-tych, kiedy...

Już nie Czarny Piątek, ale Czarny Listopad. Czy sklepy będą nas mamić sztucznymi promocjami?

W tym roku konsumenci zmagają się z wysokimi kosztami życia wynikającymi z galopującej inflacji. Odpowiedź sprzedawców internetowych? Rozpoczęli wyprzedaże związane z Black Friday znacznie...

Sklepy walczą o przetrwanie – inflacja napędza koszty, jest też coraz więcej kradzieży sklepowych

Koszty życia w całej Europie to „tykająca bomba zegarowa”, ponieważ konsumenci zmagają się z rosnącymi kosztami żywności, mieszkań i paliwa. Rosnące w najszybszym tempie...

Manipulacja sprzedawców czy sami zakładamy na siebie pułapkę?

Sprzedawcy szukają sposobów, żeby zwiększyć liczbę transakcji na swoich stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Co ciekawe, większość trików podpowiadamy im sami. Dla kupujących...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -