Opodatkowanie platform e-commerce
Redakcja -
Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...
Konsumenci chcą więcej i lepiej, gdzie leży granica?
Redakcja -
Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...
W lutym średni wzrost cen rdr. był na poziomie blisko 21 proc.
Redakcja -
Drożyna w sklepach kolejny miesiąc z rzędu nie odpuszcza. Z analizy ponad 70 tys. cen wynika, że w lutym zakupy były droższe średnio o...
Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe
Redakcja -
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...
Parki handlowe to aktywa będące ciągle w fazie rozwoju
Redakcja -
Powierzchnie w parkach handlowych wynajmują przeważnie sieci, których oferta odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów. Parki handlowe w czasie pandemii pozostawały otwarte, a gdy skutki...
Downsizing po polsku
Redakcja -
Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu.
Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też –...
GfK: nastroje polskich konsumentów w coraz gorszym stanie
Redakcja -
Po świąteczno-noworocznej nieznacznej poprawie nastrojów, luty przyniósł chłodną weryfikację. Wskaźniki znów wyraźnie spadły, a prognozy na kolejne miesiące zapowiadają utrzymanie wyników mocno pod kreską....
Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.
Redakcja -
Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...
Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?
Redakcja -
Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...
ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...
Powiew optymizmu dla światowego handlu – ponowne otwarcie Chin
Redakcja -
Chiny – ponowne otwarcie przebiega pomyślnie, ale to jeszcze nie pora na nadmierną ekscytację. Mobilność w miastach wzrosła, lecz inne wskaźniki sugerują, że...
Kolejny efekt inflacji – sklepy biorą się za walkę z kradzieżami
Redakcja -
Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce...
W 2022 roku w sklepach zanotowano o 21,4 proc. większą liczbę wizyt niż rok wcześniej
Redakcja -
W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o...
Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Redakcja -
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...
Rosnące koszty działalności największym wyzwaniem rodzimych przedsiębiorców
Redakcja -
Polscy przedsiębiorcy dość pesymistycznie patrzą w przyszłość. Według 38% z nich, w 2023 r. sytuacja gospodarcza w kraju będzie wciąż trudna, a według 57%...
Branża luksusowa trzyma się mocno mimo widma recesji
Redakcja -
Inflacja i spadające dochody konsumentów powodują, że ograniczają oni swoje wydatki. Jednak nie dotyka to branży dóbr luksusowych, która notuje rekordowe wyniki. W zeszłym...
Personalizacja, bezpieczeństwo danych i szybkość reakcji firm – tego chcą konsumenci
Redakcja -
81% konsumentów twierdzi, że tym roku do swoich wydatków podejdzie ostrożniej, bardzo skrupulatnie wybierając marki oferujące najbardziej spersonalizowane doświadczenia
52% konsumentów twierdzi, że...
Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.
Redakcja -
W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...
Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna
Redakcja -
Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...
ZPPHiU apeluje o dialog na temat Kodeksu Dobrych Praktyk
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) o rozpoczęcie dialogu na temat Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach...
Dyrektywa Omnibus w praktyce
Redakcja -
Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...
Handel będzie coraz więcej inwestował w automatyzację
Redakcja -
Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia.
Cały przemysłowy świat stawa na...
Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym
Redakcja -
Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...
Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?
Redakcja -
Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r.
Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...
Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy
Redakcja -
W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...
Czy przed nami powrót do modelu analogowego w handlu? Predykcje na 2023
Redakcja -
Po dekadzie wydawania i inwestowania środków w cyfrowy handel detaliczny, w nowym roku marki będą skupiać się na czymś zupełnie przeciwnym – tradycyjnym podejściu...
Rosną długi e-sklepów
Redakcja -
Przeterminowane zaległości sklepów internetowych wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych nie prezentują się najlepiej, nawet mimo boomu na zakupy online, jaki...
W metaverse wydajemy ogromne kwoty. W święta pobijemy rekordy
Redakcja -
Zakupy w metaverse? Tak! Co najmniej 30% amerykańskich konsumentów zdecyduje się na taki krok w okresie świątecznym. Wirtualne światy mają pomóc kupującym w wyborze...
Transgraniczny e-handel odpowiada za 1/3 obrotów polskich sprzedawców [Raport PayPal]
Redakcja -
W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów...
O ile droższa będzie tegoroczna wigilia?
Redakcja -
Karp, barszcz z uszkami czy sernik do kawy to klasyki wigilijnego wieczoru. Zanim jednak zasiądziemy do świątecznego stołu, musimy zmierzyć się z wysokimi cenami...
Pod choinkę Polacy głównie kupią kosmetyki, zabawki i słodycze. Wydadzą średnio od 50 do 100 zł na osobę
Redakcja -
Według przedświątecznego sondażu, konsumenci przeważnie zamierzają obdarować prezentami od 4 do 5 osób. Podobnie było rok temu. Obecnie najczęściej przeznaczają na jeden gwiazdkowy podarunek...
E-commerce w Praktyce – wskazówki dla wszystkich, którzy prowadzą sklep internetowy
Redakcja -
Prowadzenie sklepu w internecie to wielkie wyzwanie. Dobrze wiedzą o tym osoby, które w branży działają już od wielu lat, a teraz swoją wiedzą...
E-commerce czyści magazyny. W tym roku mniejszy ruch w handlu internetowym, ale kierowcy i tak są intensywnie poszukiwani
Redakcja -
Dla sektora TSL tegoroczne święta są czasem dość specyficznym. Nadal jest gigantyczne zapotrzebowanie na kierowców, a jednocześnie eksperci branży przyznają, że widoczne jest pewne...
Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2023
Redakcja -
Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą...
Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż Niemcy czy Amerykanie
Redakcja -
Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w...
Dyrektywa cyfrowa i handlowa. Co zmienią w e-commerce
Redakcja -
Nowe przepisy nazywane potocznie dyrektywą cyfrową i towarową mają wejść w życie wraz z początkiem nowego roku. - Te regulacje będą miały spore znaczenie...
Dane KGP: Inflacja sprzyja kradzieżom w sklepach. Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost przestępstw
Redakcja -
Coraz więcej kradzieży w sklepach. Eksperci ostrzegają: Branża stoi pod ścianą. Ceny mogą pójść w górę.
Policyjne statystyki pokazują blisko 30 proc. wzrost...
Czarny Piątek nie taki czarny. Handel internetowy ciągle trzyma się mocno
Redakcja -
Pomimo przewidywań analityków konsumenci tłumnie ruszyli na zakupy, korzystając z promocji z okazji Black Friday. Jak podało Adobe Analytics, sprzedaż internetowa na świecie w...
Zaskakujący wzrost sprzedaży w Polsce podczas Black Friday
Redakcja -
Okazuje się, że szalejąca inflacja nie zniechęciła Polaków do wyprzedażowego szaleństwa. Jak wynika z danych opracowanych przez Admitad, dostawcę rozwiązań IT w zakresie performance...
Handel zrewolucjonizuje transport? Musi być bardziej “zielono”
Redakcja -
Debatujący na Szczycie Klimatycznym w Egipcie nie mają wątpliwości. Transport musi się zmienić. Natychmiast. Już dziś odpowiada on za 17% emisji gazów cieplarnianych, a...
Największe wyzwania dla e-commerce i omnichannel w 2023 roku
Redakcja -
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku....
Inflacja – w tych branżach firmy krwawią, w innych na inflacji zarabiają
Redakcja -
W III kwartale tego roku firmy MSP wystawiały faktury wyższe średnio o 17,9% niż w zeszłym roku.
To tyle, co październikowa inflacja,...
Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach
Redakcja -
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku,...
ZPPHiU apeluje: czynsze w złotówkach i transparentne rozliczanie kosztów
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje o zmianę relacji między właścicielami i zarządcami centrów handlowych a najemcami oraz wprowadzenie równych, partnerskich praw...
Black Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów
Redakcja -
Od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów
17 proc. wszystkich złośliwych e-maili (phishingu)...
PayPal: 67% Polaków robi zakupy w sieci przynajmniej raz w tygodniu
Redakcja -
Handel online w Europie rozwijał się nieprzerwanie w czasie pandemii dzięki ograniczeniom i obawom, a także poprzez silne zakotwiczenie w społeczeństwie i gospodarce. Jak...
Dzień Singla – czy Chińczycy wydadzą bilion juanów?
Redakcja -
Wywodzący się z Chin, obchodzony 11 listopada “Dzień Singla” to obecnie największy festiwal zakupowy na świecie. Geneza tego święta sięga początku lat 90-tych, kiedy...
Już nie Czarny Piątek, ale Czarny Listopad. Czy sklepy będą nas mamić sztucznymi promocjami?
Redakcja -
W tym roku konsumenci zmagają się z wysokimi kosztami życia wynikającymi z galopującej inflacji. Odpowiedź sprzedawców internetowych? Rozpoczęli wyprzedaże związane z Black Friday znacznie...
Sklepy walczą o przetrwanie – inflacja napędza koszty, jest też coraz więcej kradzieży sklepowych
Redakcja -
Koszty życia w całej Europie to „tykająca bomba zegarowa”, ponieważ konsumenci zmagają się z rosnącymi kosztami żywności, mieszkań i paliwa. Rosnące w najszybszym tempie...
Manipulacja sprzedawców czy sami zakładamy na siebie pułapkę?
Redakcja -
Sprzedawcy szukają sposobów, żeby zwiększyć liczbę transakcji na swoich stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Co ciekawe, większość trików podpowiadamy im sami. Dla kupujących...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -