KATEGORIA

HANDEL

Morze możliwości – e-commerce nad Bałtykiem notuje rekordowy wzrost

Rynek cyfrowych platform od lat jest kuźnią wzrostu, szczególnie widać to na przykładzie e-commerce. Obecnie świat globalnego handlu internetowego został opanowany przez największe firmy...

Sprzedaż cross-border – e-commerce czeka na rozstrzygnięcie Trybunału Sprawiedliwości UE

Wiosną ubiegłego roku do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wpłynął wniosek, który ma rozstrzygnąć, czy produkty z jednego kraju, mogą być sprzedawane do innego –...

Żabka: 10 tys. sklepów do końca 2023 roku

W segmencie handlu detalicznego to klient jest najważniejszym elementem strategii. Na tych fundamentach opiera się także największa sieć modern convenience w Polsce, czyli Żabka....

Trei pierwszym przedstawicielem deweloperów parków handlowych w zarządzie PRCH

Dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland, Jacek Wesołowski, dołączył do zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), wiodącej organizacji branżowej, która tworzy i promuje standardy...

Black Friday 2023. Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?

Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać...

Wymagania w e-handlu coraz większe. Błyskawiczne dostawy i elastyczne płatności na czele oczekiwań

Wzrost zakupów online to długofalowy trend. Obecnie aż 58% wydatków ponoszonych przez klientów aktywnych online w Polsce to efekt zakupów internetowych, a odsetek ten...

Konsumenci po pandemii żądni przeżyć. 58% planuje wydawać więcej pieniędzy na rzeczy, których do tej pory nie mogli robić

58% konsumentów zamierza wydawać więcej pieniędzy na różnego rodzaju doświadczenia, ponad dwa razy więcej niż dwa lata temu. Ponad połowa ankietowanych (55 proc.) cieszy...

Centrum handlowe jako miejsce spotkań i integracji lokalnej społeczności

Znaczenie społecznej odpowiedzialności centrów handlowych, a raczej ich wpływu na życie i funkcjonowanie lokalnych społeczności, rośnie tym bardziej, im mocniej wynajmujący i najemcy angażują...

Spadki sprzedaży i produkcji AGD w Polsce. Branża w kryzysie

W ubiegłym roku zarówno produkcja, jak i sprzedaż sprzętu AGD spadła w Polsce po raz pierwszy od kilku lat. To m.in. efekt rosnących cen i niestabilnego otoczenia...

Polski e-commerce ze znakomitymi prognozami. Podbijemy region?

Wzrost o ok. 15% rok do roku, a w liczbach bezwzględnych nawet o blisko 30 miliardów w perspektywie 2027 roku. Tak optymistyczne prognozy dla...

Dlaczego e-sklep potrzebuje audytu? „W czasie recesji rozwój jest niezbędny”

W coraz bardziej konkurencyjnym środowisku e-commerce samo posiadanie sklepu internetowego to tylko początek. Żeby odnieść sukces i być liderem w swojej branży lub co...

Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo

Choć dyrektywa Omnibus obowiązuje już od ponad pół roku, wciąż budzi wiele wątpliwości. Także w zakresie programów lojalnościowych. Na początku mówiło się, że nie...

Polacy chodzą na bazary i targowiska głównie po świeże i naturalne produkty. Ale cena też jest ważna

Od lat w przestrzeni publicznej powtarzana jest narracja, że art. sprzedawane w małych sklepach, na bazarach lub straganach są droższe niż w sieciach handlowych....

Prywatni inwestorzy coraz aktywniej działają na rynku handlowym

W pierwszym półroczu tego roku na rynku inwestycyjnym w Polsce w obszarze obiektów handlowych odnotowany został najniższy wynik od ponad dwóch dekad. Jednymi z...

GUS o handlu i e-handlu w lipcu 2023 – eksperci komentują

Wewg najnowszych danych GUS w lipcu 2023 r. w porównaniu z czerwcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,0%). Udział...

Nowy raport Shopping Index: Przy wysokiej inflacji to rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów

Główne wnioski płynące z Shopping Index Q2 2023: Globalny wynik: 3% wzrost ruchu cyfrowego, 0% wzrost handlu cyfrowego i -3% spadek wydatków na zakupy. ...

Sklepy DIY idą z trendem. Przybywa art. ekologicznych

Sklepy oferujące artykuły remontowe, budowlane, a także dekoracyjne i dla majsterkowiczów – potocznie określane DIY – zwiększają udział towarów ekologicznych i powstałych z surowców...

E-commerce coraz wnikliwiej bada swoich klientów

Nawet trzykrotnie może na koniec 2023 r. wzrosnąć liczba zapytań o rzetelność finansową klientów wystosowana przez branżę e-commerce. ERIF BIG podkreśla, że tylko...

Handel detaliczny w Polsce wraca do zdrowia po pandemii

Obroty w handlu detalicznym i liczba wizyt klientów wróciły do najwyższych poziomów, jeszcze tych sprzed pandemii. - Rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie liczba parków handlowych,...

Rynek produktów premium dla zwierząt w Polsce rośnie, ale inflacja może go zahamować

Segment produktów premium dla zwierząt w Polsce cały czas się rozwija – ze względu na rosnącą świadomość tego, jakie są potrzeby naszych pupili. Ale...

Policja notuje coraz więcej kradzieży w sklepach. Wzrost liczby przestępstw r/r wynosi blisko 40 proc.

Kolejny raz policyjne dane przynoszą złe informacje. Wciąż rośnie liczba kradzieży sklepowych. Z danych KGP wynika, że w I połowie br. odnotowano blisko 24...

Wyprawka szkolna 2023 [wyniki badania SW Research dla Empiku]

Połowa rodziców wyda na tegoroczną wyprawkę szkolną do 500 złotych – wynika z najnowszej edycji badania SW Research na zlecenie Empiku*. Listy zakupów są...

Sporo nowych parków handlowych i miejsce na kolejne

Parki handlowe zwiększają potencjał w sektorze i umacniają swoją pozycję na rynku. Rośnie grupa inwestorów realizujących projekty w tym formacie. – Największą aktywność inwestorów w...

Ceny samochodów używanych w Europie Środkowej. Czy warto na zakupy jechać do Czech lub na Słowację?

Czy ceny samochodów na rynku wtórnym w Europie Środkowej różnią się w sposób na tyle istotny, że warto na zakupy wybrać się z Polski...

Jak generatywna sztuczna inteligencja zmieni doświadczenia klientów

Generatywna sztuczna inteligencja (SI) jest jedną z najbardziej ekscytujących technologii od dziesięcioleci co sprawia, że kluczowe znaczenie dla CIO i liderów IT jest przygotowanie...

System sprzedaży dla gastronomii – jakie daje korzyści?

System sprzedaży dla gastronomii odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu lokalu. Może zwiększyć obroty restauracji i poprawić jej funkcjonowanie. Pozwala również podnieść jakość obsługi gości,...

Skuteczne narzędzia w e-commerce – konwersacyjna AI, współczynnik konwersji i personalizacja

Aż 90% menedżerów e-sklepów jest przekonanych, że współczynniki konwersji i związana z nimi personalizacja, a także handel konwersacyjny wspierany przez sztuczną inteligencję są jednymi...

Barometr Retail: niemal co druga firma z branży retail posiada strategię zarządzania innowacjami

Jak wynika z najnowszej edycji badania Barometr Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, już 45 proc. ankietowanych ekspertów deklaruje, że ich organizacja posiada strategię do...

Rynek żywności eko rośnie, ale do wyznaczonych celów daleka droga

Ekologiczne trendy już na dobre zagościły zarówno na naszych stołach jak i na polach uprawnych. Od kilku lat mamy do czynienia z systematycznym wzrostem...

Express checkout w e-commerce. To prawdziwy gamechanger na rynku

Pośpiech, zakupy przez telefon, większa impulsywność – tak coraz częściej konsumenci kupują w sieci. - Sklepy internetowe muszą ewoluować i przystosować się do tych...

Handel transgraniczny w e-commerce wzrośnie o 107% w ciągu najbliższych 5 lat

107 procent – o tyle, według najnowszych analiz, ma w ciągu kilku najbliższych 5 lat wzrosnąć wartość transgranicznego handlu internetowego. Będzie rósł szybciej niż...

GUS o handlu i e-handlu w czerwcu 2023

Według najnowszych danych GUS w czerwcu 2023 r. w porównaniu z majem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących...

Inflacja wprosiła się na grilla

Jesteśmy w pełni sezonu grillowego. Każdego dnia setki tysięcy Polaków zbierają się by grillować swoje ulubione mięsa, ryby czy warzywa. Wśród zaproszonej rodziny i...

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w siłę

Rynek e-commerce, po pierwszym kwartale tego roku, w którym nabierał rozpędu, od kwietnia „wrzucił wyższy bieg” zwiększając jeszcze dynamikę sprzedaży. Branża e-handlu najlepsze wyniki...

W Polsce rośnie rynek zegarków

Polski rynek zegarków jest dość bogaty pod kątem różnorodności marek i w tym aspekcie nie odbiega znacząco od standardów światowych. Głównym problemem, z jakim...

E-konsumenci kupują więcej, ale za mniej – podsumowanie pierwszej połowy roku w e-commerce

Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten...

Kiedy system kaucyjny w Polsce?

System kaucyjny na rynku polskim jest wciąż w fazie projektu legislacyjnego – jest to rozwiązanie, które popiera ponad 90% Polaków. Zatem konsumenci są gotowi...

Sklepy autonomiczne zmienią sprzedaż detaliczną w Polsce?

Sklep autonomiczny jest nowym formatem, który zmienia doświadczenia klientów i wprowadza nowatorskie standardy w handlu. Jego głównym celem jest ograniczenie ciągle rosnących kosztów pracy....

Kradzieże sklepowe w Polsce w pierwszym półroczu 2023 – nowe trendy i zachowania

Sklepowych kradzieży przybywa niestety z roku na rok. Wzrost pomiędzy rokiem 2021 a 2022 sięgnął niebagatelnych 31% i nic nie wskazuje na to, aby...

Polski e-commerce w dobrej kondycji, ale w czerwcu zalicza spadek

BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. Jego czerwcowy odczyt wyniósł 118 punktów, notując tym samym wzrost w ujęciu rocznym...

Sprzedaż detaliczna w strefie euro wychodzi z zakrętu. W Polsce nadal jest kiepsko

Europejski sektor sprzedaży detalicznej został mocno zaburzony przez pandemię. Jednak widzimy pierwsze światełko w tunelu by sądzić, że sytuacja na Starym Kontynencie się stabilizuje....

Amazon nie chce rozwijać sklepów stacjonarnych. Kurs na internet jest oczywisty

Mimo hucznych zapowiedzi Amazon przestaje inwestować w sklepy stacjonarne. Amazon Fresh miał zalać nie tylko USA, ale też pozostałe rynki, na których działa firma...

Jakie są koszty założenia sklepu internetowego

Założenie własnego sklepu internetowego to marzenie wielu przedsiębiorców, które w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej realne. Jednak zanim zdecydujesz się na otwarcie e-sklepu,...

Wszystko.pl debiutuje na rynku marketplace – czy zdoła odnieść sukces?

Dziś startuje rozwijany przez polską firmę Comarch marketplace wszystko.pl. Każde pojawienie się nowego gracza w tej kategorii inspiruje do prognozowania, jak odnajdzie się on...

Polacy coraz częściej robią zakupy spożywcze w internecie

Internet stał się katalizatorem transformacji polskiej branży spożywczej, przekształcając zarówno kanały dystrybucji, jak i strategie marketingowe firm. Z raportu CBOS wynika, że obecnie regularną...

USA idą na wojnę z podróbkami sprzedawanymi w sieci

Nowe przepisy nakazują platformom Amazon czy Facebook przekazywanie służbom danych detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary. Amerykańska...

Mniej gości w hotelach i restauracjach. 8 na 10 przedstawicieli HoReCa wini za to inflację

Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na II kwartał br. wyniósł 45,8 pkt., o 1,2 pkt. mniej niż kwartał wcześniej. Jest to najniższy odczyt...

Niemal 45 proc. MŚP z sektora przemysłowego uważa, że wysoka jakość produktów daje przewagę nad konkurencją

Według firm przemysłowych z sektora MŚP głównymi czynnikami, które decydują o osiągnięciu przewagi rynkowej jest wysoka jakość produktów końcowych (44,3 proc.), najniższe ceny (31,3...

Niemal połowa polskich przedsiębiorców chce wyjść z biznesem zagranicę

Liczba polskich firm chcących sprzedawać swoje produkty na innych rynkach wzrosła od zeszłego roku dwukrotnie i obecnie dotyczy 45 proc. przedsiębiorców. Ta sama zależność...

Handel idzie w cyfryzację

Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe, podaje Gartner. Handel inwestuje spore...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -