Google: marketplaces generują 48% całkowitej wartości zakupów online Polaków
Redakcja -
Według nowego badania przeprowadzonego przez Euromonitor, 48% całkowitej wartości zakupów e-commerce to zakupy w ramach elektronicznych platform sprzedażowych (marketplaces). Polacy wybierają marketplaces głównie ze...
Ceny w sklepach wciąż rosną. Wrzesień z 24 proc. wzrostem cen rok do roku
Redakcja -
We wrześniu codzienne zakupy w sklepach były droższe rdr. średnio o 24%, na co wskazuje analiza blisko 40 tys. cen detalicznych. Podwyżki widoczne są...
Jakie zalety ma szary papier do pakowania?
Redakcja -
Szary papier do pakowania jest dziś niezwykle popularnym rozwiązaniem i wykorzystuje się go do zabezpieczania przesyłek oraz zakupów. Jakie ma zalety? Dlaczego warto go...
ZPPHiU: Nie ma powodu, aby najemcy płacili czynsz za przestoje w centrach handlowych
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że czynsz i opłaty w centrach handlowych powinny być obniżane w przypadku przestojów, utrudnień w działaniu jak...
E-commerce napędza metaverse. Czy cyfrowy świat zrewolucjonizuje handel?
Redakcja -
Według ostatniego raportu McKinsey metaverse ma potencjał, aby do 2030 r. osiągnąć wartość 5 bln dolarów. Co ciekawe, największą siłą gospodarki wirtualnego świata jest...
Tak marki biją się o klienta w czasach inflacji. Dobra promocja to jednak sztuka
Redakcja -
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów....
Inflacja problemem globalnym. Którym krajom grozi klęska gospodarcza?
Redakcja -
Prezes Banku Światowego David Malpass poinformował w środę, że Europie grozi recesja. Aż 80 proc. dużych gospodarek doświadcza spowolnienia wzrostu PKB, a Bank Światowy...
Mastercard Economics Institute: W obliczu niepewności ekonomicznej konsumenci wybierają dobra podstawowe i doświadczenia
Redakcja -
Wydatki na artykuły spożywcze w internecie wzrosły o 70% w porównaniu do poziomu sprzed pandemii
W ujęciu globalnym, rezerwacje lotów komercyjnych w trakcie...
GUS o e-handlu w sierpniu – eksperci komentują
Redakcja -
Wg najnowszych danych GUS w sierpniu 2022 r. w porównaniu z lipcem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Polacy odreagowują stres w używkach
Redakcja -
Jeszcze na początku tego roku, w obliczu rosnącej inflacji i wojny w Ukrainie, Polacy deklarowali chęć zmniejszenia wydatków na używki, w tym alkohol i...
Jak sytuacja na Tajwanie może wpłynąć na ceny sprzętu
Redakcja -
Konflikt zbrojny pomiędzy Chinami a Tajwanem, miałby zapewne katastrofalne skutki nie tylko dla samej branży IT, ale także dla szerokorozumianego przemysłu czy motoryzacji. Tajwan...
Amazon kontra Allegro. Będzie wojna o klientów?
Redakcja -
Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach....
Polska branża winiarska: trend premiumizacji będzie zwalniał
Redakcja -
- Utrzymujący się od kilku lat trend premiumizacji będzie zwalniał – prognozują szefowie firm winiarskich zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Powód? Galopujące...
Inflacja przygniata Polaków. Już czterech na dziesięciu konsumentów oszczędza na jedzeniu
Redakcja -
Według badania UCE RESEARCH i Grupy BLIX, wysoka inflacja sprawia, że niemal ośmiu na dziesięciu Polaków szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników. Z...
Jak zmieniają się tendencje zakupowe w Polsce? Co kupujemy w czasie inflacji?
Redakcja -
Od 2020 roku tendencje zakupowe Polaków zmieniły się diametralnie. Co kupowali w czasie pandemii? Jak to się kształtowało w ciągu 2021 roku? Co cieszyło...
E-commerce podbija wirtualną rzeczywistość. Obroty w wirtualnych światach przekraczają 2,5 bln dolarów
Redakcja -
Na polskim rynku e-commerce trwa rywalizacja Allegro z Amazonem czy Shopee. Jednak walka o klientów przenosi się też na inne fronty np. do wirtualnych...
Rosyjski sektor e-commerce obchodzi sankcje. Kryzys w handlu zażegnany czy początek kolejnej gospodarczej bitwy z Zachodem?
Redakcja -
Rosyjscy sprzedawcy detaliczni pomimo sankcji obracają sprzętem takich marek, jak iPhone, Samsung, PlayStation, Xbox czy Nintendo. W Moskwie kwitnie również handel zagranicznymi elementami garderoby czy...
Logistyka e-commerce uzależniła się od pandemicznych nawyków e-konsumentów
Redakcja -
Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą...
Odpowiednie nagłośnienie w sklepie – dlaczego jest tak istotne?
Redakcja -
Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że o wizerunek sklepu należy zadbać w odpowiedni sposób. Istotny jest nie tylko jego asortyment, ale również doznania, jakie oferuje...
Nagły krach cen na rynku luksusowych zegarków zwiastunem prawdziwej, światowej recesji
Redakcja -
W historii ostatnich 20 lat nie było jeszcze takiego wzrostu na rynku cen luksusowych czasomierzy (zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym) jak...
GUS o e-handlu w kwietniu- eksperci komentują
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o...
Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie
Redakcja -
Już co 3. Polak robi zakupy w zagranicznych e-sklepach. Prawie połowa z tej grupy (48%) w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupiła produkt na chińskim...
Przyszłość centrów handlowych
Redakcja -
Analiza przygotowana wspólnie przez Polską Radę Centrów Handlowych i firmę badawczą GfK weryfikuje postrzeganie centrów handlowych przez klientów, przedstawia siłę branży oraz identyfikuje jej...
Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce
Redakcja -
Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...
Dwa lata pandemii w branży gastronomicznej. Przetrwali najsilniejsi i najlepiej dostosowani
Redakcja -
Wiosną 2020 roku właściciele biznesów gastronomicznych oswajali się z pierwszą falą pandemii, ciągle jeszcze licząc na w miarę szybki powrót do normalności. Po dwóch...
Cyfrowa Polska o wynikach unijnych prac nad DMA: Branżę czekają kosztowne zmiany, jednak nie będzie to „trzęsienie ziemi”
Redakcja -
Choć firmy branży cyfrowej będą zmuszone dokonać istotnych modyfikacji swojej działalności, zaadaptować się do nowych przepisów i odczują związane z tą koniecznością koszty, to...
Spędzamy więcej czasu w domu, kupujemy mniej gadżetów erotycznych. Co Polacy zamawiają w internecie?
Redakcja -
W 2021 roku Polacy kupowali telefony i komputery, szukali najlepszych kaw i herbat oraz urządzali wnętrza. Czym jeszcze interesowali się konsumenci w e-sklepach w...
7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?
Redakcja -
Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystki. Są one obecne tuż za naszym...
3 trendy, które będą kształtowały branżę detaliczną w 2022 roku
Redakcja -
Detaliści zmagają się wysoką inflacją i kosztami paliw, które przekładają się na ogólny wzrost cen towarów. Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znaczenie trudniej...
Pierwsza tarcza antyinflacyjna została skruszona. Druga również nie oprze się naporowi wzrastających cen
Redakcja -
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 9,2% – podał GUS.
Pierwsza tarcza antyinflacyjna...
Nastroje konsumenckie są gorsze niż rok temu. Więcej Polaków zamierza zaciskać pasa na zakupach
Redakcja -
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX, przeszło połowa Polaków planuje w pierwszym kwartale br. ograniczyć wydatki zakupowe. Według raportu,...
Szybkie zakupy i automatyczne uzupełnianie produktów. Sklepów najeżonych technologiami będzie coraz więcej
Redakcja -
Supermarket przyszłości to sklep, w którym klienci robią zakupy przede wszystkim szybko. Jego główną częścią będą inteligentne półki. Jakie są ich zalety? Likwidują kolejki,...
Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus
Redakcja -
W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały...
Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi
Redakcja -
„Udostępniam specjalny kod dla moich followersów: z nim kupicie AirPodsy nie za 599 zł, a za 130 zł!”. „Oddam zabawki dla dzieci za darmo,...
Trendy w marketingu e-commerce w 2022 roku
Redakcja -
Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych...
Nie strzelać w swoje kolano – brak lockdownów wzbudza optymizm w sektorze handlowym
Redakcja -
Jeszcze pod konieć 2021 roku, w centrach handlowych panowała radość i entuzjazm. Brak widma locdownu, wypełnione okazje typu Black Friday oraz perspektywa Świąt to...
Posiadanie sklepu internetowego już nie wystarcza. Na co zwrócić uwagę w 2022 roku, aby przyciągnąć e-klienta?
Redakcja -
Pod koniec 2021 r. całkowita liczba paczkomatów najpopularniejszej firmy wykorzystującej tego typu usługi wyniosła 17 968, co oznacza wzrost o 62 proc. r/r. Ten wynik...
Za produkty spożywcze płacimy coraz więcej
Redakcja -
Jak wynika z danych M/platform za grudzień 2021, ceny produktów spożywczych wciąż rosną. Szczególnie dotkliwe wzrosty odnotowuje kategoria „oleje i oliwy”. Mimo że w...
Handel przyszłości
Redakcja -
Rzędy kas samoobsługowych, zakupy online z dostawą do domu czy odbiorem osobistym jeszcze do niedawna były synonimem rewolucji, jaka zachodzi w handlu. Dziś coraz...
Za wino zapłacimy 10-20 % więcej
Redakcja -
To już pewne: skokowy wzrost cen wina w tym roku jest nieunikniony – mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. I...
W 2022 roku rynek kosmetyków dla mężczyzn dalej będzie się rozwijał
Redakcja -
Choć produkty do pielęgnacji dla mężczyzn to nadal niszowa branża, ma ona duży potencjał. Z roku na rok osiąga coraz większe wartości sprzedaży, a...
Światowe trendy w sprzedaży jabłek
Redakcja -
Wygoda i styl życia definiują owocowe wybory europejskich konsumentów
Styl życia Europejczyków staje się coraz szybszy, a co za tym idzie wzrasta zainteresowanie „wygodnym” jedzeniem....
Trendy, które zdominują handel i rynek płatności w 2022 roku
Redakcja -
Nowe zwyczaje zakupowe, które zaczęły kształtować się wiosną 2020 roku, widocznie wpisały się w krajobraz polskiego handlu detalicznego. Prym zaczęły wieść koncepty łączące elementy...
Jak pandemia wpłynęła na rynek alkoholi?
Redakcja -
Pandemia towarzyszy nam już drugi rok i choć tego nie chcemy, oddziałuje na nasze życie. Zmniejszenie liczby hucznych imprez wpłynęło na trendy zakupowe. Jednak...
Ericsson Hot Consumer Trends: hybrydowe galerie handlowe w 2030 r.
Redakcja -
Klienci przewidują, że w roku 2030 hybrydowe galerie handlowe będą powszechnie stosowanym rozwiązaniem
Konsumenci będą mogli doświadczać relacji, interakcji oraz więzów społecznych o...
Ile w tym roku wydamy na święta?
Redakcja -
Wkraczamy w decydujący moment wielkiej przedświątecznej gorączki. Jaki budżet przeznaczymy w tym roku na zakup produktów na wigilijny stół, ile wydamy na prezenty dla...
Branża handlowa najbardziej dotknięta przez ransomware
Redakcja -
Branża handlowa najczęściej ze wszystkich doświadcza ataków ransomware. Według analizy ekspertów firmy Sophos, aż 44% należących do niej firm doświadczyło w ostatnim roku cyberataku,...
Polskie MŚP dopiero na początku drogi do online? Biznesowe postanowienia noworoczne
Redakcja -
W związku ze zmianami wywołanymi pandemią, w ciągu ostatnich dwóch lat mocno nagłaśniano rosnące znaczenie obecności biznesu w sieci - ludzie otworzyli się na...
Nowa generacja sprzedaży bezpośredniej – phygital marketing
Redakcja -
Pandemia koronawirusa SARS-Cov-2 spowodowała wiele zmian w branży sprzedaży bezpośredniej. Brak możliwości spotkań przyczynił się do wzrostu sprzedaży internetowej. Jedną z głównych wartości branży...
Jak nie dać się oszukać podczas świątecznych zakupów?
Redakcja -
W ubiegłym roku aż 64 proc. polskich konsumentów zadeklarowało, że kupi online przynajmniej jeden prezent gwiazdkowy.
Zakupy przez internet to nie tylko...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -