KATEGORIA

BIZNES

- Reklama-Biuro Tłumaczeń 123

Opodatkowanie platform e-commerce

Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...

Liczba elektryków rośnie szybciej niż liczba ładowarek

Pod koniec 2022 roku w Polsce działało 5016 ogólnodostępnych punktów ładowania. To o 33 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo że w 2022...

Konsumenci chcą więcej i lepiej, gdzie leży granica?

Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...

Efekty wyższych cen energii firmy odczują w tym roku

Rachunki za prąd wzrosły o ponad 50% w prawie 60% średnich i dużych firm, w tym dla 34% skok cen był ponad dwukrotny, a...

W statystykach 18,4%, odczuwalnie 40% albo więcej. Inflacja to potwór pożerający nasze pieniądze

Inflacja szybuje do góry. „To żarłoczny potwór, który chce naszych pieniędzy. Rządzący sobie z nim nie radzą”. - Przedsiębiorcy obawiają się, że obietnica rychłego spadku...

W lutym średni wzrost cen rdr. był na poziomie blisko 21 proc.

Drożyna w sklepach kolejny miesiąc z rzędu nie odpuszcza. Z analizy ponad 70 tys. cen wynika, że w lutym zakupy były droższe średnio o...

Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe

Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...

Ponad szklanym sufitem. Rola kobiet w biznesie rośnie!

Są dobrze wykształcone, pewne siebie, konsekwentne i zorientowane na cel. Posiadają rozbudowane miękkie kompetencje, które ułatwiają pracę w inkluzywnych zespołach oraz efektywne zarządzanie. Sprawnie...

Parki handlowe to aktywa będące ciągle w fazie rozwoju

Powierzchnie w parkach handlowych wynajmują przeważnie sieci, których oferta odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów. Parki handlowe w czasie pandemii pozostawały otwarte, a gdy skutki...

Downsizing po polsku

Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu. Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też –...

Kobiety w biznesie bardziej szczere i uczciwe

Ponad 942 tys. kobiet w Polsce prowadzi aktywnie własną działalność gospodarczą. Prawie 194 tys. zasiada w zarządach spółek. W polskim biznesie liczebnie dominują jednak...

GfK: nastroje polskich konsumentów w coraz gorszym stanie

Po świąteczno-noworocznej nieznacznej poprawie nastrojów, luty przyniósł chłodną weryfikację. Wskaźniki znów wyraźnie spadły, a prognozy na kolejne miesiące zapowiadają utrzymanie wyników mocno pod kreską....

Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.

Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...

Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?

Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...

Branża nowych technologii wyznacza cyfrowe wyzwania dla szwedzkiej prezydencji w UE

Otwarty dialog, dbałość o konkurencyjność gospodarek państw Europy Środkowo–Wschodniej, braki kadrowe, ryzyko przeregulowania rynku, a także nowe unijne regulacje – AI Act i Data...

Salesforce: firmy nie potrafią wykorzystać swoich danych

8 na 10 liderów biznesowych twierdzi, że dane mają kluczowe znaczenie dla podejmowania decyzji w ich organizacji. Jednak aż 41% badanych nie rozumie...

Rośnie liczba firm w Polsce – ponad 366 tysięcy nowych rejestracji w 2022 roku

W IV kwartale 2022 roku zostało w Polsce zarejestrowanych 86 291 nowych przedsiębiorstw – wynika z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. To o 2,6%...

Wojna w Ukrainie dla przedsiębiorców bardziej dotkliwa niż COVID-19

Rok wojny w Ukrainie okazał się gospodarczym „game changerem” jeszcze mocniejszym niż pandemia COVID-19. – W pandemii niektóre branże zyskiwały. Wojna poprzez wzrost inflacji...

ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...

Powiew optymizmu dla światowego handlu – ponowne otwarcie Chin

Chiny – ponowne otwarcie przebiega pomyślnie, ale to jeszcze nie pora na nadmierną ekscytację. Mobilność w miastach wzrosła, lecz inne wskaźniki sugerują, że...

EY: Firmy rodzinne rosną szybciej niż światowa gospodarka

Największe firmy rodzinne na świecie wygenerowały 8,02 bln USD przychodów w 2022 r., 10 proc. więcej niż w 2021 r. z tempem wzrostu szybszym...

Katowicki rynek rośnie w biznesową siłę

Atrakcyjna lokalizacja na przecięciu transeuropejskich szlaków transportowych, dostępność nowoczesnych powierzchni komercyjnych oraz wysoki profesjonalizm kadry pracowniczej przyciągają do Katowic przedstawicieli biznesu – inwestorów i...

Kolejny efekt inflacji – sklepy biorą się za walkę z kradzieżami

Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce...

To nie są czasy, w których biznes stać na ryzyko

Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w 2022 roku niewypłacalność ogłosiło o 1/5 więcej firm niż w poprzednim roku. Tylko w IV kwartale zbankrutowało...

W 2022 roku w sklepach zanotowano o 21,4 proc. większą liczbę wizyt niż rok wcześniej

W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta w czołowych formatach handlowych na rynku zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o...

Niemcy planują złagodzić stanowisko wobec posiadania marihuany na własny użytek. Dr P. Kładoczny: W Polsce wystarczyłaby po prostu dekryminalizacja

– Dekryminalizacja marihuany, która jest niewątpliwie łagodniejsza i mniej uzależniająca niż alkohol, mogłaby spowodować, że ludzie nie wchodziliby w dopalacze, które były wielkim problemem właśnie dlatego, że...

Polska może się stać hubem odbudowy Ukrainy. Krajowe firmy będą mogły wziąć udział w projektach wartych miliardy dolarów

– Proces odbudowy Ukrainy określi całokształt polsko-ukraińskich relacji gospodarczych na wiele lat do przodu – mówi Tetiana Chuzha z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która prowadzi...

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku

Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...

Rozwój napędzany przez zmiany. Trendy w L&D na 2023 rok

Można dziś odnieść wrażenie, że niemal w każdej dziedzinie życia dzieje się rewolucja. Nie inaczej jest też w przypadku edukacji. Postęp technologiczny, który spotyka...

Rosnące koszty działalności największym wyzwaniem rodzimych przedsiębiorców

Polscy przedsiębiorcy dość pesymistycznie patrzą w przyszłość. Według 38% z nich, w 2023 r. sytuacja gospodarcza w kraju będzie wciąż trudna, a według 57%...

Branża luksusowa trzyma się mocno mimo widma recesji

Inflacja i spadające dochody konsumentów powodują, że ograniczają oni swoje wydatki. Jednak nie dotyka to branży dóbr luksusowych, która notuje rekordowe wyniki. W zeszłym...

Personalizacja, bezpieczeństwo danych i szybkość reakcji firm – tego chcą konsumenci

81% konsumentów twierdzi, że tym roku do swoich wydatków podejdzie ostrożniej, bardzo skrupulatnie wybierając marki oferujące najbardziej spersonalizowane doświadczenia 52% konsumentów twierdzi, że...

Firmy w Polsce nie planują inwestycji, a tylko 6% liczy na większą sprzedać

Pierwszy tegoroczny odczyt Barometru EFL wyniósł 48,5 pkt. i jest o 1,3 pkt. wyższy niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Eksperci zwracają uwagę, że...

Co czeka polskie MŚP w 2023 roku?

Po pandemii i wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą coraz częściej mówi się, że to koniec prognoz. W czasach niepewności lepiej przygotowywać kilka możliwych...

Transakcje na polskim rynku VC w 2022 roku – raport PFR Ventures i Inovo VC

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w 2022 roku. Z danych wynika, że w tym...

Deweloperzy wstrzymywali inwestycje i… przygotowywali nowe

Czy już za rok na rynkach mieszkaniowych największych miast może powtórzyć się historia sprzed zaledwie dwóch lat, gdy wskutek niewystarczającej podaży nowych mieszkań gwałtownie...

Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.

W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...

Menedżerowie i eksperci ocenili wpływ wojny w Ukrainie na realizację strategii ESG

Wojna uwypukliła kwestie społeczne w realizacji strategii ESG oraz skróciła perspektywy zielonej transformacji, traktowanie raportowania pozafinansowego minimalistycznie może skazać na biznesową porażkę, firmy powinny...

Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna

Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...

Ebury i PUIG: Biznes w czasach wojny. Importerzy dostrzegli szansę w Ukrainie

Polska po wojnie stanie się dla ukraińskiego biznesu główną bramą, przez którą można sprzedawać towary do krajów Unii Europejskiej. Już dziś widoczny jest wzrost...

ZPPHiU apeluje o dialog na temat Kodeksu Dobrych Praktyk

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) o rozpoczęcie dialogu na temat Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach...

Dyrektywa Omnibus w praktyce

Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...

Handel będzie coraz więcej inwestował w automatyzację

Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia. Cały przemysłowy świat stawa na...

Czynsze w Szczecinie w 2022 roku wzrosły o 18%. Eksperci: rosną koszty wszystkiego

18% to dużo i na pewno jest to odczuwalne dla portfeli mieszkańców, ale w porównaniu z innymi miastami w Polsce, jest to wynik poniżej...

Skaner MŚP: Stare problemy firm będą pogłębiać się w 2023 roku

Co 2023 rok przyniesie przedsiębiorcom? Wstępne prognozy nie napawają optymizmem. Tylko nielicznym udało się zamknąć miniony rok z pozytywnymi perspektywami na przyszłość. Jak wynika...

Z rynku szybko znikają jednoosobowe firmy. Wzrost likwidacji rdr. jest dwucyfrowy

W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. do rejestru CEIDG wpłynęło o 17,1% więcej wniosków dot. zamknięcia firm niż w analogicznym okresie ub.r. Najwięcej takich...

Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym

Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...

Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?

Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r. Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...

2022 był dla branży IT niezwykle trudny, ale udany

Rok 2022 stał dla gospodarki pod znakiem niestabilności geopolitycznej, wzrostu cen, spadków na giełdzie, rysującego się na horyzoncie kryzysu energetycznego oraz widma recesji. Podobnie...

Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy

W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -