KATEGORIA

BIZNES

- Reklama-Biuro Tłumaczeń 123

Deloitte: Ruszyła 24. edycja konkursu technologicznego Deloitte Technology Fast 50

Po raz 24. firmy technologiczne mogą przystąpić do Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, konkursu klasyfikującego najszybciej rozwijające się przedsiębiorstwa z sektora technologicznego w...

Chmura przyszłością biznesu w Polsce. Bariery, plany i priorytety przedsiębiorstw

38% firm w Polsce wdrożyło chmurę we wszystkich lub większości obszarów swojej działalności (w porównaniu z 35% w CEE i 78% w USA), jednocześnie...

Badanie: więcej śledzących profil społecznościowy firmy to większy przychód

Nawet o 30 mln złotych rocznie może poprawić się wynik finansowy przedsiębiorstwa, które umiejętnie angażuje uwagę użytkowników mediów społecznościowych. Badacze z Akademii Leona Koźmińskiego...

Zagrożenie szarą strefą: Wpływ nielegalnej działalności na handel, bezpieczeństwo i konsumentów

„Szara strefa”, to zjawisko, które w ostatnich latach wywiera coraz większy, negatywny wpływ na handel. Według szacunków wartość nielegalnej działalności gospodarczej to aż 20...

Amazon i Allegro mają się czego obawiać. TikTok rzuca rękawicę gigantom e-commerce

To było nieuniknione. Właściciele chińskiej platformy TikTok łakomie patrzą na globalny rynek internetowej sprzedaży. Rzucą wyzwania największym graczom, a polscy sprzedawcy mogą na tym...

Połowa młodych konsumentów uważa kupowanie podróbek za akceptowalne

80% Europejczyków zgadza się, że towary podrobione wspierają organizacje przestępcze oraz niszczą firmy i miejsca pracy. 2 na 3 osoby biorą także pod...

BaseLinker Index w maju: sprzedaż za granicę winduje polski e-commerce

Najnowszy odczyt BaseLinker Index na plusie – w maju br. wartość tego wskaźnika mierzącego kompleksowo kondycję polskiego e-handlu wyniosła 129 punktów (wartość wyjściowa...

Rewolucja w handlu: fenomen quick commerce i dark store

Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach...

GfK: Dzień Dziecka bez zakupowego szaleństwa

Dzień Dziecka to jedna z najbardziej beztroskich i najchętniej celebrowanych okazji – świętuje ją już niemal co drugi Polak (46 proc.). Niestety, inflacja i...

Dzień Dziecka. Sprzedaż lalek Barbie w pierwszym kwartale spadła o 40 proc.

Z okazji Dnia Dziecka przyjrzeliśmy się jak radzą sobie na giełdach ulubione firmy naszych dzieci. Producenci zabawek muszą zmagać się ze skutkami wysokiej inflacji...

Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne

Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne. Wynajmujący ma zagwarantowany czynsz oraz opłaty wspólne. Czynsz dla wynajmującego jest czystym zarobkiem, natomiast wszystkie koszty funkcjonowania galerii...

Kryzys w IT? Branża spowalnia, ale pracownicy nadal nie widzą problemu

Czy branżę, która przez lata pozostawała zieloną wyspą, również zaczął gnębić kryzys? Coraz więcej mówi się o spowolnieniu w sektorze nowych technologii. Mimo to,...

Rozważny jak Polak – zwyczaje zakupowe Polaków

Polacy są rozważnymi konsumentami, którzy w znakomitej większości planują wydatki (81%), porównują ceny (97%) i analizują informacje o produktach (95%). Z zakupami często czekają...

Rynek IT w Polsce

W ciągu ostatnich kilku lat branża IT odnotowała dynamiczny wzrost zarówno w Polsce, jak i na świecie i wciąż ma tendencję do dalszego rozwoju....

Regulamin sklepu internetowego – co powinien zawierać i skąd wziąć optymalny dla swojej firmy?

Regulamin sklepu internetowego oraz inne dokumenty prawne odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie e-commerce. Regulamin stanowi umowę między sklepem a klientem, określając zasady korzystania...

Sztuczna inteligencja zoptymalizuje procesy w branży KEP

Według raportu McKinsey firmy, które dość wcześnie i skutecznie zaimplementowały rozwiązania AI w zarządzaniu łańcuchem dostaw, obniżyły koszty logistyki o 15 proc. i zwiększyły...

IPOPEMA i CRIDO pomogą zabezpieczyć majątek w fundacjach rodzinnych

Od 22 maja br. wchodzi w życie ustawa o fundacji rodzinnej. Nowe przepisy wprowadzają nowy rodzaj osoby prawnej, ułatwiając międzypokoleniowy transfer majątków polskich przedsiębiorców...

5 trendów customer experience w kanale offline w 2023 roku wg Santander Consumer Bank

Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index. Według nich tylko jedno negatywne...

Jak inwestycje private equity zaczęły napędzać zrównoważony biznes

Inwestycje typu private equity stają się w Europie Środkowo-Wschodniej coraz bardziej wpływowe. W 2022 r. padły w tym obszarze kolejne rekordy. W ostatnim czasie...

5 miesięcy Dyrektywy Omnibus: jak przedsiębiorcy radzą sobie z nowymi regulacjami?

Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach...

Niepokojące dane GUS: wzrost upadłości przedsiębiorstw w Polsce

Jak wynika z najnowszych danych GUS, w I kwartale 2023 roku odnotowano 122 upadłości podmiotów gospodarczych, co stanowi wzrost o 38,6 proc. względem analogicznego...

Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne

Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą...

Rośnie rynek sprzedaży bez zapasów i magazynów. W 2027 r. ma być wart aż 724 mld dolarów

Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping....

Ulga B+R to jeden z najważniejszych stymulantów rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw

Według danych GUS, w 2021 roku krajowe nakłady na badania i rozwój (tzw. GERD) w relacji do PKB wyniosły 1,44% PKB (37,7 mld zł)....

W Europie spadło tempo powstawania jednorożców

W 2022 roku 47 europejskich firm po raz pierwszy osiągnęło wartość rynkową przekraczającą 1 miliard dolarów, w porównaniu do 69 w roku poprzednim -...

Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów

Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...

Trzy czwarte mikroprzedsiębiorców nie wierzy w szybką poprawę gospodarki. Co trzeci rozważa zawieszenie działalności lub jej zamknięcie

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Spowolnienie gospodarcze potrwa jeszcze co najmniej rok – przewiduje tak 3/4 jednoosobowych działalności gospodarczych. A im gorzej dany przedsiębiorca ocenia...

Polskie i unijnie sankcje – co warto wiedzieć?

Sankcje, wprowadzone przez Unię Europejską, jak i Polskę, będące odpowiedzią na naruszenie integralności terytorialnej Ukrainy, mają na celu wywarcie presji na agresorów. Jakie podmioty...

Polskie spółki IT chętnie relokują specjalistów z zagranicy

SoDA przedstawia trzy pomysły zmian, które sprawią, że inicjatywa Poland.Business Harbour będzie jeszcze bardziej skuteczna Poland.Business Harbour to program działający od 2022 r., który cieszy...

W pierwszym kwartale roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych

Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to...

Kryzys a branża IT

O tym, czy kończą się tłuste lata dla branży IT, jakie zagrożenia niesie ze sobą obecny kryzys i jakie działania pozwalają na utrzymanie w...

Trendy w sprzedaży ubrań w Polsce – cena czy jakość?

Rynek mody w Polsce, jak i na całym świecie, należy do najbardziej konkurencyjnych gałęzi detalicznych. Ostatnie lata spowodowały pewne dodatkowe, silne trudności. Przede wszystkim...

Między młotem a kowadłem – czyli rzetelność polskich przedsiębiorców

77 proc. przedsiębiorców uważa, że podejmując jakiekolwiek decyzje biznesowe, należy kierować się uczciwością. Z drugiej strony co czwarty przedsiębiorca stawia zysk ponad relacje z...

Spowolnienie gospodarcze może być szansą rozwojową

Nawet w obliczu gospodarczych perturbacji, prezesi firm ankietowanych przez EY-Parthenon starają się utrzymać pracowników, dla 74% CEO w Polsce i 71% na świecie instrumentem...

Offsety jako narzędzie polityki klimatycznej firm

Doniesienia medialne, stawiające pod znakiem zapytania pozytywny wpływ offsetowania emisji gazów cieplarnianych przez firmy po raz kolejny rozbudziły dyskusję o tym, czy jest to...

Podsumowanie obrotów i odwiedzalności centrów handlowych w styczniu 2023 r.

Obroty najemców w centrach handlowych w styczniu 2023 r. były o 32,1% wyższe niż w styczniu 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...

Ponad kwartał z dyrektywą Omnibus. Co zmieniła w e-commerce?

Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...

Sezon piwny 2023: trendy i wyzwania z perspektywy małych producentów

Ubiegłoroczny sezon piwny nie należał do najłatwiejszych. Czy nadchodzące miesiące, które są dla producentów piwa kluczowym okresem w roku, będą oznaczać branżową odwilż i...

M-commerce: jakie zmiany w najbliższym czasie?

Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...

GUS: e-commerce o blisko 15 proc. w górę

Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...

Rosną obawy inflacyjne wśród przedsiębiorców

Rosną obawy przedsiębiorców związane z utrzymującą się wysoką inflacją. Z Barometru EFL na II kwartał tego roku wynika, że już 58,5% firm uważa, że...

Salesforce Shopping Index: 2% konsumentów generuje aż 40% przychodów

Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich. Globalna sprzedaż online spadła o...

Jak zagraniczni konsumenci kupowali w polskich e-sklepach?

Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...

Optymistyczne sygnały dla polskiej gospodarki

Najnowsze wyniki Bibby MSP Index przynoszą optymistyczne sygnały dla polskiej gospodarki. Większość małych i średnich firm oczekuje znaczącej poprawy kondycji swojego biznesu, a wiosenny...

Inflacja – odmiana przez wszystkie przypadki. Czym jest downsizing, shrinkflacja i skimpflacja?

Pomimo spadku inflacji, ceny żywności i napojów nie maleją. Według szybkiego wskaźnika cen i usług GUS, w marcu br. poziom ten jest taki sam...

Branża fitness w formie wbrew przeciwnościom

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zaległości obiektów, klubów sportowych oraz miejsc służących poprawie kondycji fizycznej spadły o blisko 5 mln zł do niecałych 63...

Żaden biznes nie ucieknie od zielonej rewolucji. Musimy zrobić wszystko, by nikt nie pozostał w tyle!

W dobie geopolitycznych napięć i zawirowań na światowych rynkach troska o środowisko może niektórym wydawać się istotnym, ale mało pilnym zagadnieniem. W ostatnich miesiącach...

Bain/Google: Młodzi klienci nie rezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych

Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...

Inflacja w marcu wg GUS

Jak podał właśnie Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2023 r. wzrosły rdr o 16,1 proc., a w porównaniu z...

GfK: Polacy są gotowi zapłacić więcej za produkty energooszczędne

Już ponad połowa Polaków deklaruje, że jest skłonna zapłacić więcej za energooszczędny sprzęt – to dla nich ważniejsze niż wygoda użytkowania czy nowoczesne funkcje....

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -