W tym roku czeka nas kameralna Gwiazdka – ponad połowa Polaków tegoroczne Święta Bożego Narodzenia planuje spędzić w domu, samotnie lub w wąskim gronie...
Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców. Przed nimi ważna próba w postaci...
Według analiz Cisco App Dynamics, konsumenci planują w tym roku pobić rekord zakupów online w nadchodzących dniach.
Sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe...
Nadejście sezonu zakupów świątecznych wiąże się z gwałtownym wzrostem aktywności handlowej w sieci i liczby oszustw, zwłaszcza w takie dni jak Black Friday i...
Black Friday, Cyber Monday czy Mikołajki to czas promocji, rabatów i okazji w sklepach. Czy to rzeczywiście najlepszy czas do robienia zakupów, czy element...
Sprzedaż detaliczna w USA w ujęciu miesięcznym spadła po raz pierwszy od marca. Październikowy odczyt wyniósł -0,1%. Jednocześnie spadek jest jednak mniejszy niż oczekiwania....
Od stycznia do września 2023 r. sądy ogłosiły niewypłacalność 3,5 tys. firm. Oznacza to, że każdego dnia taki los spotkał średnio 13 przedsiębiorstw. Szczególnie...
Pierwszy jesienny odczyt BaseLinker Index pokazuje, że pozycja e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowa. W październiku br. wartość wskaźnika mierzącego kompleksową...
Istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie się, jak i zmiany standardów wymagane przez przepisy prawa unijnego....
Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością,...
Drożyzna w sklepach zaczęła lekko odpuszczać, choć codzienne zakupy wciąż są kosztowne. W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1% rdr....
Wciąż lubimy posiadać przedmioty, wynika z badania „Polacy a ekonomia współdzielenia” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor we współpracy z Gleevery. Jednak to się zmienia. Co...
W branży beauty w ostatnich latach odczuwalny jest trend kurczenia się średniej półki cenowej produktów kosmetycznych. Obserwujemy również zjawisko tworzenia marek własnych przez firmy...
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowali Drugi Kongres ZPPHiU i PSNPH, który był poświęcony...
Przedsiębiorcy potrzebują koła zamachowego, by inwestować – takie wnioski nasuwają się po analizie danych przygotowanych przez Główny Urząd Statystyczny, dotyczących nakładów inwestycyjnych w pierwszym...
Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....
Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...
W obliczu rosnących cen i niepewności gospodarczej, polscy konsumenci otrzymali nowego sojusznika w walce o wartość ich pieniądza – sieć hard dyskontów Vollmart. Pod...
Branże motoryzacyjna i rolno-spożywcza oraz przemysł metalowy to od lat koła napędowe polskiego eksportu. Według Rejestru Długów BIG InfoMonitor, ponad 5 proc. firm z...
Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln...
Według wyników piątej edycji Barometru Retail przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, eksperci sektora handlu coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję w procesach biznesowych. Wskazali,...
Nastał lepszy czas dla branży wynajmu maszyn, urządzeń i pojazdów. Rosnące ceny oraz wysokie stopy procentowe sprawiają, że klienci, zamiast kupować lub leasingować, wolą...
W dzisiejszym, nieustannie zmieniającym się środowisku gospodarczym, kluczowym elementem trwałego rozwoju każdego kraju są innowacyjne firmy. Ich rola jest wielowymiarowa i obejmuje aspekty od...
Co powstrzymuje polskie firmy przed rozwojem? Na co powinny zwracać uwagę przedsiębiorstwa, które chwilowe osiągnięcia chcą przekuć w trwały sukces? Specjaliści wskazują przede wszystkim...
Zarządzający firmami zgłaszają liczne trudności związane z wykorzystaniem danych i uwolnieniem potencjału informacji gospodarczych w celu rozwoju ich przedsiębiorstw i ograniczenia ryzyka.
Najnowszy raport -...
Shoper zaprezentował swoją innowację, Shoper Storefront. To przełomowa technologia, która odmienia wygląd i funkcjonowanie sklepów internetowych działających na platformie Shoper. Nowe rozwiązanie ma ułatwić...
Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci...
Blisko 111 mln zł wynoszą zaległości finansowe branży meblarskiej. Według danych Krajowego Rejestru Długów w ciągu roku wzrosły one o 21 mln zł. Branża...
Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Nice To Fit You wynika, że już 12 proc. Polaków korzysta lub korzystało w przeszłości z cateringu...
Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp...
W trzech kwartałach br. ruch w sklepach zwiększył się o niecałe 4% rdr. Supermarkety i dyskonty rdr. zanotowały wzrosty powyżej 10%, a hipermarkety i...
W odpowiedzi na potrzeby polskich przedsiębiorców PFR TFI uruchomiło kilka lat temu pierwszy, a w tym roku drugi Fundusz Ekspansji Zagranicznej. Ich celem było...
Niemowlak, nastolatek, student, dorosły czy dojrzały? EFL w najnowszym raporcie „Od startupu do MŚP. Etapy rozwoju firm w Polsce” pod lupę wziął cykl rozwoju...
Technologia wciąż zmienia sposób, w jaki funkcjonują przedsiębiorstwa. Pozostanie przy rozwiązaniach analogowych sprawia, że firmy są mniej konkurencyjne i efektywne. Mimo to prawie trzy...
Jak wynika z analizy blisko 73 tys. cen detalicznych, we wrześniu codzienne zakupy były droższe średnio o ponad 10% w porównaniu z analogicznym okresem...
Mimo że większość przedsiębiorców każdego dnia spotyka się z uczciwą postawą ze strony swoich kontrahentów, to istnieje wiele firm, które padły ofiarą nierzetelnych praktyk....
Opłacanie faktur od kontrahentów na czas – tak 70 proc. przedsiębiorców rozumie etykę płatniczą w biznesie. 43 proc. definiuje ją jako niezaciąganie zobowiązań finansowych,...
Młodsze pokolenia obecne na rynku pracy, a przede wszystkim generacja Y i Z, preferują firmy traktujące różnorodność jako swój naczelny atut. Sektor usług biznesowych...
Trzy czwarte klientów branży dóbr luksusowych entuzjastycznie podchodzi do innowacji technologicznych wprowadzanych w butikach i na stronach internetowych marek, wynika z badania firmy doradczej...
Cezary Kaźmierczak - Prezes Związku Polskich Przedsiębiorców w liście otwartym do liderów politycznych podniósł kwestię dyskryminacji małych polskich firm, które od trzech dekad borykają...
Barometr EFL na IV kwartał br. wskazuje na lekką poprawę nastrojów wśród przedstawicieli sektora MŚP. Główny indeks wyniósł 50,4 pkt., o 2,3 pkt. więcej...
Magia Gwiazdki nadchodzi! Choć święta dopiero za kilka tygodni, w niektórych sklepach już czuć świąteczny klimat. Dla handlowców to czas gorączki, bo niektórzy w...
63% obywateli krajów Europy Centralno-Wschodniej (CEE) dokonało w 2022 roku zakupu przez internet. Dla mieszkańców Unii Europejskiej wskaźnik ten wyniósł 68% (Eurostat). Dane te...
W pierwszej połowie 2023 r. aż o 39,1 proc. wzrosła liczba kradzieży, klasyfikowanych jako przestępstwo w porównaniu do I połowy 2022 r. Kradzieży określanych...
Chociaż w ostatnich latach liczba awarii w centrach danych spadła, nie powinno to uśpić czujności operatorów i ich klientów. Specjalizujący się w certyfikowaniu data...
Kartony powszechnie wykorzystywane są w wielu branżach i przedsiębiorstwach. Niezależnie, czy prowadzisz firmę transportową, sklep internetowy, czy może pracujesz w przemyśle spożywczym, z dużą...
Obserwowane w ubiegłym roku znaczne przyspieszenie cyfryzacji przemysłu w Polsce stanowiło dobry prognostyk. Jednak rzeczywistość gospodarcza zweryfikowała plany wielu producentów, którzy musieli przesunąć w...
Różnice międzypokoleniowe w przedsiębiorstwach to jedno z najważniejszych wyzwań dzisiejszych czasów. Czego możesz się spodziewać i jak pogodzić odmienne oczekiwania pracowników w różnych wieku...