KATEGORIA

BIZNES

W tym roku Polacy planują skromniejsze święta

W tym roku czeka nas kameralna Gwiazdka – ponad połowa Polaków tegoroczne Święta Bożego Narodzenia planuje spędzić w domu, samotnie lub w wąskim gronie...

Black (Omnibus) Friday 2023: Sprzedawcy muszą szerzej informować o cenach

Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców. Przed nimi ważna próba w postaci...

Oczekowania klientów wobec sklepowych aplikacji rosną

Według analiz Cisco App Dynamics, konsumenci planują w tym roku pobić rekord zakupów online w nadchodzących dniach. Sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe...

Eksperci alarmują: finansowi przestępcy przyprawią o ból głowy w Cyber Poniedziałek

Nadejście sezonu zakupów świątecznych wiąże się z gwałtownym wzrostem aktywności handlowej w sieci i liczby oszustw, zwłaszcza w takie dni jak Black Friday i...

Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki – jak sztuczki marketingowe wpływają na nasze zakupy

Black Friday, Cyber Monday czy Mikołajki to czas promocji, rabatów i okazji w sklepach. Czy to rzeczywiście najlepszy czas do robienia zakupów, czy element...

Sprzedaż detaliczna w USA

Sprzedaż detaliczna w USA w ujęciu miesięcznym spadła po raz pierwszy od marca. Październikowy odczyt wyniósł -0,1%. Jednocześnie spadek jest jednak mniejszy niż oczekiwania....

Liczba niewypłacalnych firm w Polsce rośnie w zastraszającym tempie

Od stycznia do września 2023 r. sądy ogłosiły niewypłacalność 3,5 tys. firm. Oznacza to, że każdego dnia taki los spotkał średnio 13 przedsiębiorstw. Szczególnie...

Dynamiczny wzrost e-handlu w Polsce

Pierwszy jesienny odczyt BaseLinker Index pokazuje, że pozycja e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowa. W październiku br. wartość wskaźnika mierzącego kompleksową...

Najemcy centrów handlowych walczą o równe traktowanie

Istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie się, jak i zmiany standardów wymagane przez przepisy prawa unijnego....

85% sprzedawców detalicznych w Europie i 82% na całym świecie zmaga się z kurczącym rynkiem

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością,...

Ceny wciąż rosną, choć wolniej niż rok temu. W sklepach jest drożej średnio o 8,1 proc.

Drożyzna w sklepach zaczęła lekko odpuszczać, choć codzienne zakupy wciąż są kosztowne. W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1% rdr....

Polacy i ekonomia współdzielenia: trendy w konsumpcji i świadomości ekologicznej

Wciąż lubimy posiadać przedmioty, wynika z badania „Polacy a ekonomia współdzielenia” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor we współpracy z Gleevery. Jednak to się zmienia. Co...

Branża kosmetyczna odporna na kryzys. Efekt szminki działa

W branży beauty w ostatnich latach odczuwalny jest trend kurczenia się średniej półki cenowej produktów kosmetycznych. Obserwujemy również zjawisko tworzenia marek własnych przez firmy...

Kongres ZPPHiU i PSNPH: cyrkularność i współpraca na linii najemcy – wynajmujący

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowali Drugi Kongres ZPPHiU i PSNPH, który był poświęcony...

Zachodniopomorscy przedsiębiorcy mniej inwestują. Eksperci: „KPO pilnie potrzebne”

Przedsiębiorcy potrzebują koła zamachowego, by inwestować – takie wnioski nasuwają się po analizie danych przygotowanych przez Główny Urząd Statystyczny, dotyczących nakładów inwestycyjnych w pierwszym...

Sezon świąteczny rusza w listopadzie, a drugi bieg wrzuca w Czarny Piątek

Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....

Sprzedaż online w Polsce może wzrosnąć o 15% w Dzień Singla

Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...

Vollmart: Przyszłość dostępnych cenowo zakupów rozkwita w Polsce

W obliczu rosnących cen i niepewności gospodarczej, polscy konsumenci otrzymali nowego sojusznika w walce o wartość ich pieniądza – sieć hard dyskontów Vollmart. Pod...

Polski eksport rośnie, rosną też długi

Branże motoryzacyjna i rolno-spożywcza oraz przemysł metalowy to od lat koła napędowe polskiego eksportu. Według Rejestru Długów BIG InfoMonitor, ponad 5 proc. firm z...

Powierzchnia handlowa w Polsce przekroczyła 13 mln mkw.

Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln...

AI w handlu: obsługa klienta, personalizacja i nowe doświadczenia zakupowe

Według wyników piątej edycji Barometru Retail przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, eksperci sektora handlu coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję w procesach biznesowych. Wskazali,...

Wynajem maszyn i pojazdów na fali wzrostu. Długi klientów spadają

Nastał lepszy czas dla branży wynajmu maszyn, urządzeń i pojazdów. Rosnące ceny oraz wysokie stopy procentowe sprawiają, że klienci, zamiast kupować lub leasingować, wolą...

Innowacyjne firmy – motor rozwoju gospodarczego

W dzisiejszym, nieustannie zmieniającym się środowisku gospodarczym, kluczowym elementem trwałego rozwoju każdego kraju są innowacyjne firmy. Ich rola jest wielowymiarowa i obejmuje aspekty od...

Bariery wzrostu polskich firm: innowacje, planowanie i zarządzanie

Co powstrzymuje polskie firmy przed rozwojem? Na co powinny zwracać uwagę przedsiębiorstwa, które chwilowe osiągnięcia chcą przekuć w trwały sukces? Specjaliści wskazują przede wszystkim...

Rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej największym zagrożeniem dla firm

Zarządzający firmami zgłaszają liczne trudności związane z wykorzystaniem danych i uwolnieniem potencjału informacji gospodarczych w celu rozwoju ich przedsiębiorstw i ograniczenia ryzyka. Najnowszy raport -...

Shoper ogłasza nową technologię, przełomową dla polskiego rynku e-commerce

Shoper zaprezentował swoją innowację, Shoper Storefront. To przełomowa technologia, która odmienia wygląd i funkcjonowanie sklepów internetowych działających na platformie Shoper. Nowe rozwiązanie ma ułatwić...

CPS GfK: Polacy pokochali marki własne

Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG jest już warty 48 mld zł, a potencjał dalszych wzrostów nadal jest ogromny. W 2025 roku marki...

W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcach

Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci...

Meblarze w tarapatach. Zaległości rosną, koniunktura się pogarsza

Blisko 111 mln zł wynoszą zaległości finansowe branży meblarskiej. Według danych Krajowego Rejestru Długów w ciągu roku wzrosły one o 21 mln zł. Branża...

Rynek cateringu dietetycznego rośnie jak na drożdżach – w tym roku przebije wartość 3 mld zł

Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Nice To Fit You wynika, że już 12 proc. Polaków korzysta lub korzystało w przeszłości z cateringu...

Chmura podbija branżę handlową

Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp...

Polacy coraz częściej chodzą do sklepów. I spędzają w nich więcej czasu [Dane za I-III kw. 2023 r.]

W trzech kwartałach br. ruch w sklepach zwiększył się o niecałe 4% rdr. Supermarkety i dyskonty rdr. zanotowały wzrosty powyżej 10%, a hipermarkety i...

Polskie firmy coraz śmielej inwestują za granicą

W odpowiedzi na potrzeby polskich przedsiębiorców PFR TFI uruchomiło kilka lat temu pierwszy, a w tym roku drugi Fundusz Ekspansji Zagranicznej. Ich celem było...

W polskim sektorze MŚP najwięcej jest dojrzałych firm, 11% to niemowlaki, a 15% przedsiębiorców jeszcze studiuje

Niemowlak, nastolatek, student, dorosły czy dojrzały? EFL w najnowszym raporcie „Od startupu do MŚP. Etapy rozwoju firm w Polsce” pod lupę wziął cykl rozwoju...

Cyfryzacja nie jest priorytetem dla większości polskich MŚP

Technologia wciąż zmienia sposób, w jaki funkcjonują przedsiębiorstwa. Pozostanie przy rozwiązaniach analogowych sprawia, że firmy są mniej konkurencyjne i efektywne. Mimo to prawie trzy...

W Polsce duża skala niewypłacalności sektora MSP: wzrost o 350% od 2019 roku

Globalna liczba niewypłacalności przedsiębiorstw wzrośnie o +6% w 2023 r. i +10% w 2024 r. W 3 na 5 krajów do końca 2024...

Podwyżki cen w sklepach dalej dotykają Polaków. We wrześniu wzrost rdr. znowu był dwucyfrowy

Jak wynika z analizy blisko 73 tys. cen detalicznych, we wrześniu codzienne zakupy były droższe średnio o ponad 10% w porównaniu z analogicznym okresem...

Nierzetelność w biznesie – problem dotyka 43 proc. firm

Mimo że większość przedsiębiorców każdego dnia spotyka się z uczciwą postawą ze strony swoich kontrahentów, to istnieje wiele firm, które padły ofiarą nierzetelnych praktyk....

Etyka płatnicza przedsiębiorców: 70 proc. uważa, że płaci na czas

Opłacanie faktur od kontrahentów na czas – tak 70 proc. przedsiębiorców rozumie etykę płatniczą w biznesie. 43 proc. definiuje ją jako niezaciąganie zobowiązań finansowych,...

Sektor usług biznesowych jednym z najbardziej różnorodnych sektorów polskiej gospodarki

Młodsze pokolenia obecne na rynku pracy, a przede wszystkim generacja Y i Z, preferują firmy traktujące różnorodność jako swój naczelny atut. Sektor usług biznesowych...

Bain & Company: Trzy czwarte nabywców towarów luksusowych chce innowacji technologicznych w sklepach

Trzy czwarte klientów branży dóbr luksusowych entuzjastycznie podchodzi do innowacji technologicznych wprowadzanych w butikach i na stronach internetowych marek, wynika z badania firmy doradczej...

Prezes ZPP: Czas na zmianę polityki wobec małych firm

Cezary Kaźmierczak - Prezes Związku Polskich Przedsiębiorców w liście otwartym do liderów politycznych podniósł kwestię dyskryminacji małych polskich firm, które od trzech dekad borykają...

Nastroje wśród MŚP poprawiają się, a inwestycje rosną

Barometr EFL na IV kwartał br. wskazuje na lekką poprawę nastrojów wśród przedstawicieli sektora MŚP. Główny indeks wyniósł 50,4 pkt., o 2,3 pkt. więcej...

Gotowi na sezon świąteczny? W tym roku klienci najwięcej wydadzą w już listopadzie

Magia Gwiazdki nadchodzi! Choć święta dopiero za kilka tygodni, w niektórych sklepach już czuć świąteczny klimat. Dla handlowców to czas gorączki, bo niektórzy w...

E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej – nieodkryty potencjał dla polskich e-sklepów

63% obywateli krajów Europy Centralno-Wschodniej (CEE) dokonało w 2022 roku zakupu przez internet. Dla mieszkańców Unii Europejskiej wskaźnik ten wyniósł 68% (Eurostat). Dane te...

Seris Konsalnet: O blisko 40 proc. wzrosła liczba kradzieży w sklepach

W pierwszej połowie 2023 r. aż o 39,1 proc. wzrosła liczba kradzieży, klasyfikowanych jako przestępstwo w porównaniu do I połowy 2022 r. Kradzieży określanych...

Awarie centrów danych stają się rzadsze, ale bardziej kosztowne

Chociaż w ostatnich latach liczba awarii w centrach danych spadła, nie powinno to uśpić czujności operatorów i ich klientów. Specjalizujący się w certyfikowaniu data...

Gdzie hurtowo kupić kartony do firmy?

Kartony powszechnie wykorzystywane są w wielu branżach i przedsiębiorstwach. Niezależnie, czy prowadzisz firmę transportową, sklep internetowy, czy może pracujesz w przemyśle spożywczym, z dużą...

Digi Index 2023: sektor motoryzacyjny liderem cyfryzacji

Obserwowane w ubiegłym roku znaczne przyspieszenie cyfryzacji przemysłu w Polsce stanowiło dobry prognostyk. Jednak rzeczywistość gospodarcza zweryfikowała plany wielu producentów, którzy musieli przesunąć w...

Inkluzywność drogą do rozwiązania wielopokoleniowych wyzwań w firmach

Różnice międzypokoleniowe w przedsiębiorstwach to jedno z najważniejszych wyzwań dzisiejszych czasów. Czego możesz się spodziewać i jak pogodzić odmienne oczekiwania pracowników w różnych wieku...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -