środa, 29 stycznia, 2025

Cisco: Partnerzy technologiczni prognozują dynamiczny wzrost przychodów z AI w ciągu najbliższych lat

Firma Cisco opublikowała wyniki nowego badania dotyczącego szans i wyzwań jakie AI stawia przed jej partnerami. Badanie Cisco Global AI Partners Study ujawniło, że partnerzy technologiczni na całym świecie spodziewają się przełomowego wzrostu popytu na technologie AI, który będzie napędzać większość ich przychodów w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat. Ponad jedna czwarta (27%) ankietowanych uważa, że 76-100% ich przychodów w tym okresie będzie pochodzić z technologii związanych z AI.

Badanie wskazuje, że 42% partnerów przewiduje wzrost popytu na inwestycje w technologie AI o ponad 75% w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat. Ankietowani wyróżnili infrastrukturę (54%), cyberbezpieczeństwo (48%) oraz doświadczenie klienta (30%) jako trzy najważniejsze czynniki napędzające zapotrzebowanie na technologie AI w nadchodzących latach. Wraz z rosnącym popytem na AI, firmy spodziewają się również znaczącej zmiany w strukturze swoich przychodów. W krótkim okresie, 38% partnerów przewiduje, że AI będzie stanowić 26-50% ich przychodów już za rok, a w dłuższej perspektywie ten udział ma jeszcze wzrosnąć.

„Potencjał AI do transformacji operacji biznesowych jest ogromny, ale jego realizacja wymaga kompleksowego podejścia i wzmacniania praktycznych zdolności wdrożeniowych naszych partnerów” – powiedział Alex Pujols, wiceprezes ds. Global Partner Engineering w Cisco. „Badanie Cisco wskazuje na możliwość znacznego wzrostu przychodów dla tych, którzy będą liderami w zakresie wdrażania AI. Cisco wraz ze swoim ekosystemem partnerskim są dobrze przygotowani, aby wykorzystać nowe możliwości jakie niesie za sobą era AI”.

Badanie Cisco Global AI Partners Study przeprowadzone wśród ponad 1500 partnerów IT z 29 rynków, ocenia przygotowanie firm na erę AI. Wyniki te są zgodne z niedawnym Cisco AI Readiness Index, który wykazał, że firmy na całym świecie nie są gotowe na przyjęcie sztucznej inteligencji, wskazując na luki w infrastrukturze, zarządzaniu danymi, ładzie korporacyjnym i brak specjalistów. Na podstawie tych obserwacji badanie Cisco Global AI Partners Study podkreśla kluczową rolę partnerów we wspieraniu klientów w przygotowaniach do wdrożenia sztucznej inteligencji.

Możliwości i wyzwania we wdrażaniu sztucznej inteligencji

Wyniki badania wskazują na wysoką pewność siebie partnerów w zakresie ich wiedzy i zrozumienia różnych aspektów związanych z technologiami AI. Ocena skupiła się na kilku konkretnych rozwiązaniach i możliwościach wdrażania AI w ramach czterech filarów: infrastruktury, danych, zarządzania oraz zasobów ludzkich.

Do tych kompetencji należą:

  • Budowanie infrastruktury gotowej na AI, która jest skalowalna i elastyczna.
  • Zapewnienie wystarczających zasobów GPU dla bieżących projektów.
  • Ocena i utrzymanie przepustowości centrów danych.
  • Rozumienie zbiorów danych, suwerenności danych i przepisów dotyczących prywatności w różnych regionach/krajach.

Choć partnerzy wykazują silne przekonanie co do swojej wiedzy i zrozumienia technologii AI, zdają sobie również sprawę z trudności, które muszą pokonać, aby w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji. Największe bariery to brak doświadczenia we wdrażaniu nowych technologii (62%), brak wiedzy o systemach i procesach (56%) oraz niedostępność odpowiednich technologii (53%). Aby sprostać tym wyzwaniom, firmy intensywnie inwestują w podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników w zakresie kompetencji związanych z AI – prawie 80% z nich organizuje wewnętrzne szkolenia lub zaprasza zewnętrznych dostawców do przeprowadzenia specjalistycznych szkoleń.

Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Popularne w tym tygodniu

Open For Business: Dyskryminacja osób LGBTQ+ kosztuje Polskę miliardy

Choć sytuacja osób LGBTQ+ powoli się w Polsce poprawia,...

Zima nie sprzyja usługom budowlanym – największe spadki na rynku usług w Polsce

Wydatki na plus, usługi na minus - tak w...

Rządowa ustawa o gruntach pod budownictwo mieszkaniowe: Jak zmiany wpłyną na rynek nieruchomości?

Rząd przygotował projekt ustawy służącej uwolnieniu gruntów pod budownictwo...

ZPP krytykuje projekt ustawy o zmianie Kodeksu pracy – brak spójności i ryzyko nadregulacji

W naszym przekonaniu przedstawiony projekt jest fragmentaryczny i...

Fałszywe reklamy inwestycyjne na Facebooku – oszuści podszywają się pod Google i wyłudzają dane

Ofiarami oszustw internetowych padają nawet najbardziej ostrożni użytkownicy. Najnowszym...

Podobne tematy

Polska wśród krajów najbardziej narażonych na dezinformację

Polska doświadczyła 1,443 przypadków kampanii dezinformacyjnych w ciągu ostatnich...

Neptun Energy przekształca się i planuje 100 mln zł obrotu rocznie na rynku OZE

Według prognoz Instytutu Energii Odnawialnej w 2025 roku rynek...

Sztuczna inteligencja w nieruchomościach komercyjnych? Są poważne wątpliwości

Realny wpływ sztucznej inteligencji na sektor nieruchomości komercyjnych wydaje...

FunkSec rosnącym zagrożeniem na scenie ransomware

Na scenie ransomware pojawiła się nowa grupa cyberprzestępcza, która...

Rynek biurowy w Polsce: PINK podsumowuje czwarty kwartał 2024 roku

Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych (PINK) opublikowała dane dotyczące rynku...

Na 10 tysięcy złotych brutto jeszcze długo poczekamy. Spada tempo wzrostu wynagrodzeń

- 10 tysięcy złotych brutto to granica psychologiczna jeżeli...

Atak hakerski na Big Cheese Studio. Grupa „Abuse1337” żąda okupu

Big Cheese Studio, znane z gry „Cooking Simulator”, doświadczyło...

Prognozy i trendy w sektorze IT na rok 2025

Roland Singer, Vice President IT Services Sharp Europe, omawia...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie