Europejscy sprzedawcy detaliczni po wyzwaniach związanych z inflacją w 2024 roku będą mogli nieco odetchnąć, wynika z przekrojowego badania sektora handlowego przeprowadzonego przez McKinsey....
Wśród firm laureatów tegorocznej nagrody Inwestor bez Granic znaleźli się: Bosch w Polsce, MSD Polska, Veolia w Polsce, San Donato, Panattoni, Fakro, InPost, Press Glass...
Mikroprzedsiębiorstwa i małe firmy najbardziej obawiają się rosnących kosztów prowadzenia działalności, na co wskazuje obecnie ponad 41% ankietowanych. Tak wynika z raportu pt. „Obawy...
Dynamika rozwoju sektora parków handlowych wzrosła w trakcie pandemii. Wygodne, dobrze skomunikowane lokalizacje, bogata oferta, bezpieczeństwo i szybkie tempo dokonywania zakupów przekonały wielu konsumentów...
W e-commerce, branży, w której konkurencja stale narasta, a algorytmy wyszukiwarek ewoluują z dnia na dzień, techniczne SEO stało się nie tylko sztuką, ale...
83% konsumentów potwierdza, że pierwszy kontakt z zakupionym samochodem miał miejsce online – wynika z raportu Google Gearshift, przygotowanego przez firmę Kantar dla Google....
Rusza wsparcie dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które ucierpiały w trakcie pandemii. Podmioty, które odnotowały w tym czasie spadek obrotów, mogą...
Wśród Polaków, którzy będą grillować w majówkę, 88,7% planuje kupić alkohol. Blisko połowa z tych osób przewiduje, że napoje procentowe będą stanowiły od 30%...
Obniżenie składki zdrowotnej nawet o 900 zł/mies. może zwiększyć atrakcyjność i popularność jednoosobowych działalności gospodarczych (JDG).
Obecnie jest ich ponad 2,6 mln. W...
11 ważnych zmian regulacyjnych dla prowadzenia biznesu w Polsce, w tym mniejszość korzystnych. To bilans pierwszego kwartału bieżącego roku ujęty w Barometrze TMF Group.
Autorami...
„Forbes” po raz kolejny opublikował listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce znalazło się kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Specjaliści z platformy edukacyjnej...
W 2023 r. w Polsce działało 3 468 spółek, w których jednym z udziałowców jest chińska firma lub osoba fizyczna posiadająca chińskie obywatelstwo (dane...
Według najnowszych danych GUS w marcu 2024 r. w porównaniu z marcem 2023 r.odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 1,8%).
Udział sprzedaży...
Park handlowy w Łęczycy o powierzchni wynajmowalnej 5 000 mkw. zostanie oddany do użytku w drugiej połowie 2025 roku. Operatorem spożywczym będzie Lidl. W...
Przed zbliżającym się startem sezonu grillowego, sprawdzamy ceny poszczególnych produktów. W tym roku grill może być tańszy niż rok temu, jeśli wrzucimy na ruszt...
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki...
Liczba odwiedzin w centrach i galeriach handlowych w pierwszym kwartale br. była zbliżona do wyników z analogicznego okresu roku poprzedniego. Spadła wprawdzie nieco częstotliwość...
Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich przyznaje, że żałuje co najmniej...
Eksperci alarmują, że polskim przedsiębiorstwom coraz trudniej konkurować na europejskich rynkach. – Kluczem do sukcesu jest innowacyjność. Polskie firmy powinny brać przykład z światowych...
Mimo zmniejszenia się w 2023 r. o 5 punktów procentowych (p.p.) grupy Polaków kupujących w sieci, udział stałych e-klientów pozostaje stabilny. Tak wynika z...
Pomimo deklaracji większości firm o kluczowości zrównoważonego rozwoju, tylko 65% jest gotowych inwestować w działania z nim związane. Największym wyzwaniem dla firm pozostaje pozyskanie...
Twoja oferta sprzedażowa odpowiada doskonale na rzeczywiste potrzeby nabywców, ale wciąż doskwiera Ci niedostateczny wzrost sprzedaży lub niski poziom konwersji? Prawdopodobnie jesteś w tyle...
Pomimo deklaracji większości firm o kluczowości zrównoważonego rozwoju, tylko 65% jest gotowych inwestować w działania z nim związane. Największym wyzwaniem dla firm pozostaje pozyskanie...
Strauss w Polsce. Podobny los czeka również blisko 140 pracowników amerykańskiego koncernu TE Connectivity Industrial, który przenosi się do Maroka. To nie jedyne przypadki...
Jedna na trzy firmy na świecie nie jest zadowolona ze swoich postępów w cyfryzacji – wynika z badania Red Hat. Wśród najczęściej wymienianych barier...
Ceny w sklepach nadal hamują, niemniej wiele kategorii wciąż notuje wzrosty w okolicach 10%. Ostatnio najmocniej podrożały dodatki spożywcze – o ponad 15% rdr....
Silne międzynarodowe przepływy handlu, kapitału oraz ludzi przeczą deglobalizacji
Relacje między Stanami Zjednoczonymi a Chinami nadal się pogarszają
Najbardziej zglobalizowanym krajem jest Singapur,...
Jak wynika z danych firmy doradczej Colliers, w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2024 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wzrosła nieznacznie w porównaniu do...
Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo...
Kamil “Budda” Labudda to człowiek, który swoją młodzieńczą pasję przekształcił w prawdziwe imperium biznesowe. Wszystkie jego pomysły okazywały się strzałami w dziesiątkę i podbijały serca...
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika,...
Wg najnowszych danych Eurostatu liczba firm w Unii Europejskiej, które sprzedają swoje usługi online utrzymuje się na tym samym poziomie. Różnica pomiędzy 2022 a...
Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), organizacja reprezentująca sektor nowoczesnych usług biznesowych i Colliers, światowy lider w obszarze doradztwa na rynku nieruchomości i zarządzania...
Aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub...
Współcześni konsumenci, którzy coraz większą część zakupów realizują w sieci, borykają się z zupełnie nowymi problemami. Obchodzony 15 marca Światowy Dzień Konsumenta to okazja...
Jak wyglądają zachęty inwestycyjne i ulgi podatkowe, z których mogą korzystać przedsiębiorcy po wejściu Polski do UE – to tematyka trzeciego z kolei eksperckiego...
Zakupy online cieszą się ogromną popularnością w niemal każdej grupie wiekowej. Choć internet daje nam ogromne możliwości w zakresie nabywania niemal każdego rodzaju produktów,...
Po raz pierwszy od 3 lat, na Wielkanoc żywność jest tańsza niż rok wcześniej. Koszyk 10 najważniejszych świątecznych produktów staniał w ciągu ostatniego roku...
Znów przybywa firm zmagających się z zatorami płatniczymi - wynika z badania „Skaner MŚP” za I kw., zrealizowanego dla BIG InfoMonitor. Niechcianym bohaterem rosnących...
Autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH” prognozują, że podstawowe zakupy zdrożeją przed świętami średnio o ok. 3% rdr. I będzie to mniej...
W ubiegłym roku sieci handlowe wydały o 3% więcej gazetek z promocjami niż rok wcześniej. Największy, bo blisko 18% rok do roku, przyrost zanotowały...
W latach 2023–2025 powierzchnia handlowa ma urosnąć o ponad 1,2 mln metrów kwadratowych - wynika z szacunków Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Rośnie zainteresowanie...
Prognozy na 2024 r. i kilka kolejnych lat mówią o rosnącej wartości rynku usług logistycznych realizowanych na rzecz e‑handlu. Obecnie trwa walka o światowe...