Jak analityka pozwala przewidzieć zachowania klientów? Wykorzystanie danych w branży e-commerce
Redakcja -
Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród...
Zakupy wakacyjne Polaków – co króluje na liście must have?
Redakcja -
Aż 37 proc. Polaków planujących wyjazd wakacyjny zamierza w związku z tym zakupić dodatkowe ubrania – wynika z najnowszego raportu Danae stworzonego we współpracy...
Tylko do 6 sierpnia 2021 r. można anulować covidowe prolongaty umów najmu
Redakcja -
Najemcy centrów handlowych, którzy złożyli wynajmującym oferty przedłużenia umów najmu, będą mogli uchylić się od ich skutków prawnych. 23 lipca 2021 roku wchodzi w...
E-commerce w cieniu pandemii – ewolucja czy raczej rewolucja
Redakcja -
Pandemia okazała się dobrym środowiskiem dla rozwoju e-handlu, który w wielu sytuacjach pociągnął za sobą cyfryzację biznesu i implementację wielu nowoczesnych technologii. Odporny na...
Pakiet e-commerce szansą na rozwój polskich sklepów internetowych
Redakcja -
Nowe zasady rozliczania VAT weszły w życie z początkiem lipca tego roku. Nowelizacja ustawy „ukróciła” tanie zakupy na platformach e-commerce spoza UE, takich jak...
E-commerce napędza rozwój transakcji bezgotówkowych. Polacy będą coraz bardziej zbliżeniowi i mobilni
Redakcja -
Z roku na rok będziemy coraz bardziej bezgotówkowi – wszystko przez pandemię, która przyspieszyła rozwój e-commerce, a także zamiłowanie Polaków do nowych rozwiązań w...
Czym wyróżnia się polski e-konsument?
Redakcja -
Globalny rynek e-commerce w ostatnim czasie stał się prawdziwą potęgą. Jak podaje Statista w tym roku aż 2,14 miliarda osób będzie kupować online, a...
E-commerce jedzie na mobile’u?
Redakcja -
Najnowsze prognozy PwC wskazują, że w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Oznacza to, że średnio w...
Nowa grupa klientów – cyfrowi nowicjusze
Redakcja -
Dwa lata temu w Polsce blisko 5 mln osób nie korzystało z Internetu. Choć wciąż tysiące osób gubi się w cyfrowym labiryncie i określa siebie...
Zacznij planować akcje marketingową back to school już teraz. Sprawdź, od czego zacząć budowanie strategii.
Redakcja -
Proces planowania kampanii marketingowej „back to school” jest złożony i wymaga pogłębionej analizy. Dostarczanie jednego spójnego (i skutecznego!) komunikatu w wielu kanałach nie jest...
Coraz większa konkurencja. Analogowe sklepy tracą klientów
Redakcja -
Klienci nie wybaczają błędów. Niedawny upadek brytyjskiej sieci sklepów Debenhams jest tego najlepszym przykładem. Sklepy muszą dziś przeformułować sposób, w jaki komunikują się z klientami. Dotyczy to nie tylko tych działających wyłącznie online,...
Czerwcowe wyniki badania Nastrojów Handlu Tradycyjnego (NHT) świadczą o utrwaleniu optymizmu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy handlu tradycyjnego
Redakcja -
Czerwcowe wyniki badania Nastrojów Handlu Tradycyjnego (NHT) świadczą o utrwaleniu optymizmu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy handlu tradycyjnego. Ocena respondentów ankiety przeprowadzonej w ramach M/platform...
Jak dotrzeć do e-konsumenta? Jak wygląda tort reklamowy w e-commerce
Redakcja -
Pandemia zmieniła branżę e-commerce, ale nie wpłynęła diametralnie na rynek reklamy online. Sklepy internetowe obecnie inwestują głównie w działania reklamowe w wyszukiwarkach i content...
Podatek VAT: nowe przepisy dotyczące handlu elektronicznego w UE
Redakcja -
W tym tygodniu* wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące podatku od wartości dodanej (VAT) w odniesieniu do zakupów przez internet. Jest to część działań...
Dlaczego open source sprawdza się w e-commerce?
Redakcja -
W 2020 roku z GitHub, serwisu udostępniającego darmowy hosting oprogramowania open source, korzystało na świecie 56 milionów developerów, którzy dodali 1,9 miliardów poprawek. To...
Od 1 lipca towary z Aliexpress droższe o VAT
Redakcja -
Pandemia wpłynęła na skokowy rozwój branży e-commerce. Już 19 proc. całej globalnej sprzedaży odbywa się online, w Polsce to 9,1 proc. Od 1 lipca...
Specjalistyczna analityka to klucz do sukcesu w branży e-commerce
Redakcja -
Warunkiem koniecznym odniesienia sukcesu w branży e-commerce staje się korzystanie z narzędzi analitycznych oraz bieżąca weryfikacja rentowności sprzedaży poszczególnych produktów, mówi Krzysztof Jaworski -...
Wyniki branży sprzedaży bezpośredniej za 2020 rok
Redakcja -
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej na podstawie danych otrzymanych od firm członkowskich podsumowało wyniki branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce za miniony rok 2020. Wynika z...
Pakiet e-commerce – idą rewolucyjne zmiany
Redakcja -
Sektor handlu elektronicznego oraz importu tzw. małych przesyłek będą dotknięte zmianami w opodatkowaniu VAT, i to już od 1 lipca 2021 r. Projekt zmian...
Cena, jakość i wygoda – tego chce polski e-Klient
Redakcja -
Polscy konsumenci są pragmatyczni. Od sześciu lat cyklicznie realizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej badanie i raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” pokazują, że potrafią optymalizować swoje...
Podsumowanie Walnego Zebrania członków Polskiej Rady Centrów Handlowych
Redakcja -
W dniu 16 czerwca 2021 roku odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków stowarzyszenia Polska Rada Centrów Handlowych.
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH,...
Rośnie sprzedaż piwa i przekąsek. Generuje ją Euro, ciepłe dni i… zew wolności?
Redakcja -
Sezon na piwo rozpoczął się na dobre. Z danych udostępnionych przez Polską Grupę Supermarketów wynika, że w maju i na początku czerwca jego sprzedaż...
Wakacje 2021 – w Polsce i pod namiotem
Redakcja -
Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się być nieoczywistym...
Jak przedsiębiorcy będą mogli sprawdzać czy ich klienci są zaszczepieni? Eksperci mają wątpliwości
Redakcja -
Kancelarie prawne oraz samorządy gospodarcze są wręcz zasypywane pytaniami dotyczącymi tego, jak zachowywać się mają przedsiębiorcy wobec regulacji, które coraz częściej nakazują trzymanie się...
Co dziesiąty polski konsument został wprowadzony w błąd i namówiony do zakupu podróbek. Handel podrobionymi towarami w UE kwitnie
Redakcja -
6,8 proc. towarów importowanych do Unii Europejskiej jest podrobionych. Ich wartość przekracza 121 mld euro – wynika z badań Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)...
Jak pandemia zmieniła nawyki zakupowe Polaków?
Redakcja -
Na podstawie badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”.
Rewolucja e-zakupowa
W Internecie kupuje już 84% internautów. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o...
Konsumenci są dziś znacznie bardziej zagrożeni niż kiedyś z powodu podrobionych produktów
Redakcja -
10% polskich konsumentów zostało wprowadzonych w błąd przy zakupie podrobionego produktu
Podrabiane produkty mogą stwarzać poważne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa
6,8% towarów...
Tani Armani. Skąd pochodzą ubrania, które nosisz?
Redakcja -
Ile ubrań potrzebujesz? Na pewno mniej niż ci się wydaje. Bez większości każdy może się obejść. W praktyce nikt nie chce. Europejczycy wydają krocie...
Maj pod znakiem dobrych nastrojów w małych i średnich sklepach
Redakcja -
Majowe badania Nastroju Handlu Tradycyjnego (NHT) pokazują wyraźny wzrost ocen pozytywnych wśród osób prowadzących małe i średnie sklepy detaliczne. Ocena za ubiegły miesiąc wyniosła...
Polska jest czwartym największym eksporterem sprzętu AGD na świecie. Rekordowe zakupy konsumentów podczas pandemii napędziły branżę
Redakcja -
Pralki, zmywarki, lodówki czy suszarki do ubrań polskiej produkcji podbijają zagraniczne rynki – odpowiadają za ok. 2 proc. światowego popytu na sprzęt AGD. W...
Czy sprzedaż bezpośrednia na stałe zagości w świecie online?
Redakcja -
Rok 2020, w którym rozpoczęła się pandemia koronawirusa SARS-Cov-2, przyczynił się do przyśpieszenia wzrostu znaczenia gałęzi e-commerce w branży sprzedaży bezpośredniej. Spotkania konsultantów/partnerów z...
Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport
Redakcja -
Polski e-handel bije rekordy na rynku wewnętrznym, ale z coraz większym zainteresowaniem patrzy też na eksport. W przypadku e-commerce w modelu B2C to już...
Jaka przyszłość rysuje się dla handlu detalicznego w czasie po pandemii?
Redakcja -
Po pierwszej fali globalnej pandemii w 2020 roku sprzedawcy detaliczni stali się świadkami coraz wyraźniejszego zwrotu w stronę handlu elektronicznego i sprzedaży wielokanałowej. Tymczasowe...
Zmiany w koszyku zakupowym Polaków po lockdownie 2021. Stajemy się coraz bardziej smart, rośnie wartość paragonów
Redakcja -
Pandemia koronawirusa zmieniła przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Produkty impulsowe odnotowały wysokie spadki. Wzrosła z kolei sprzedaż produktów suchych oraz ekologicznych. Na znaczeniu zyskują również marki...
Zasada wzajemności w budowaniu lojalności
Redakcja -
Relacje międzyludzkie rządzą się swoimi zasadami, a jedną z najsilniejszych jest zasada wzajemności. Ta złota reguła ma ogromne znaczenie również w biznesie – dobrze...
Nowy VAT dla e-commerce – kto zyska a kto straci?
Redakcja -
1 lipca w całej Unii Europejskiej mają zacząć obowiązywać nowe przepisy dotyczące podatku VAT dla sklepów internetowych i serwisów marketplace. Zmiany prawne skomplikują zakup...
Polak kupujący online. Czym wyróżniamy się jako klienci?
Redakcja -
Polska ma najgęstszą sieć automatów do odbierania i nadawania przesyłek w Europie. Klienci znad Wisły częściej płacą za pobraniem i samodzielnie odbierają paczki w...
Od 1 lipca br. e-sprzedawców czekają duże zmiany w rozliczaniu VAT
Redakcja -
Od 1 lipca br. firmy, które prowadzą transgraniczną sprzedaż przez internet, czekają duże zmiany w zakresie rozliczania podatku VAT. Po pierwsze, nie będą musiały rejestrować się w każdym...
Barometr E-shopper 2020: E-konsumenci w pandemii bardziej otwarci na nowości
Redakcja -
W czasie pandemii koronawirusa nie tylko wzrosło zainteresowanie zakupami online, ale także zmieniły się zwyczaje konsumentów. Mimo niepewnej sytuacji społecznej i gospodarczej oraz, jak...
Galerie czeka szturm klientów. Blisko co drugi Polak odłożył zakupy do czasu ich ponownego otwarcia
Redakcja -
Podczas ostatniego zamknięcia galerii handlowych prawie 52% Polaków odłożyło planowane zakupy do czasu ich pełnego otwarcia. Blisko 46% nie czekało na ten moment. Ponad...
Polacy chętniej sięgają po tańsze smartfony
Redakcja -
W 2020 roku w Polsce sprzedano ponad 8,5 mln smartfonów. To spadek o ok. 8,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jeszcze bardziej spadła jednak łączna wartość...
Zdecydowany wzrost pozytywnych nastrojów w handlu tradycyjnym
Redakcja -
Kwietniowe wyniki badania Nastroju Handlu Tradycyjnego (NHT) wykazują zdecydowany wzrost optymizmu wśród prowadzących małe i średnie sklepy handlu tradycyjnego – wynika z ankiety przeprowadzonej...
Nie zawsze chodzi o to, by było najtaniej. Dostawy tego samego dnia to wielka szansa dla MŚP
Redakcja -
W polskich sklepach internetowych panuje przekonanie, że konkurowanie najniższymi cenami jest najlepszą możliwą strategią na wyprzedzenie konkurencji. Nie należy jednak zapominać o takich rzeczach,...
Roboty i automatyzacja zdobywają handel
Redakcja -
Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył...
87% sprzedawców detalicznych przynajmniej raz doświadczyło naruszenia bezpieczeństwa IT
Redakcja -
Rozwój technologiczny, zmiany nawyków zakupowych klientów oraz pandemia COVID-19 wymusiły wśród detalistów istotne zmiany w podejściu do procesu sprzedaży. Dla funkcjonowania i rozwoju sklepów...
Praca zdalna znacząco zwiększyła sprzedaż sprzętu komputerowego
Redakcja -
Po ponad roku od wybuchu pandemii COVID-19 blisko jedna trzecia Polaków nadal pracuje zdalnie. Koronawirus wymusił jednak nie tylko przeniesienie pracowników do domu, lecz także konieczność...
Jak zmieniają się zachowania zakupowe Polaków w sieci – raport UPS
Redakcja -
50% polskich konsumentów wybiera wygodę dostawy jako powód, dla którego w przyszłości pozostanie przy zakupach online
42% polskich ankietowanych chce robić zakupy u...
Ranking e-commerce’ów w Polsce 2020 – gdzie i jak Polacy robią zakupy
Redakcja -
Wydatki Polaków w sklepach internetowych rosną najszybciej w Europie. Ponad połowa wydaje już tą drogą ponad 300 zł miesięcznie, a blisko 10 proc. nawet...
Pandemia sprzyja fałszywym e-sklepom. Blisko co trzeci Polak natrafił już na taką sytuację w sieci
Redakcja -
Coraz więcej osób trafia na fałszywe sklepy w sieci. Jak wynika z sondażu opinii publicznej, w ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków...
Pandemia a nowe nawyki klientów – jak omnichannel rozwija się w obliczu zmian zachodzących na rynku?
Redakcja -
W ciągu ostatnich lat coraz częściej okazywało się, że zdalny kontakt nie jest dla firm gorszym narzędziem do kształtowania relacji z klientem, ale może...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -