KATEGORIA

BIZNES

Kupując zdrową żywność, konsumenci stawiają na jakość. Dalej jest cena i skład produktu

Polacy zainteresowani nabywaniem zdrowej żywności zwykle na pierwszym miejscu stawiają na jej jakość – 36%. Niemniej cena jest też ważnym czynnikiem decyzyjnym w trakcie...

Sprzedaż cross-border podczas Black Week

Handel transgraniczny to szansa na dużo większą sprzedaż podczas Black Week – twierdzą eksperci. Gdzie polskie sklepy sprzedawały najwięcej? Jakie kategorie cieszyły się największą...

Handel usługami online w Polsce rośnie w zawrotnym tempie

W ciągu ostatnich kilku dekad obserwowaliśmy przekształcenie sposobu, w jaki dokonujemy zakupów i korzystamy z usług. Handel tradycyjny, oparty na fizycznych punktach sprzedaży, jest...

Indonezja zakazuje sprzedaży bezpośredniej w mediach społecznościowych

Rząd Indonezji zabronił platformom społecznościowych prowadzenia sprzedaży bezpośredniej. To cios w TikToka, bo to drugi największy rynek dla tego chińskiego giganta. Władze Indonezji chcą...

Inflacja coraz mocniej ściera się z polityką. Po wyborach ceny w sklepach zaczną rosnąć

Dynamika wzrostu cen w sklepach wciąż spada. Natomiast eksperci nie potrafią określić, czy ten trend dalej się utrzyma. Twierdzą, że obecnie na rynku jest...

Black Friday 2023. Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?

Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać...

Galerie handlowe na sprzedaż z dużym dyskontem

Galerie handlowe można teraz kupić tanio, ponieważ z Polski wychodzi kilka funduszy, zamykając swoje pozycje inwestycyjne. - Jak najlepiej zainwestować 25 mln zł? Galerie handlowe...

Ayming Polska: 60% firm w Polsce uważa koszty pracy za zbyt wysokie

Wzrost godzinowych kosztów pracy w Polsce w 2023 roku wyniósł 10,8% co znacznie przewyższa średnią europejską (5,0% dla strefy euro, 5,3% dla całej UE)....

750 zł – tyle średnio kradną nam internetowi oszuści

Najczęstsze ofiary oszustw płatniczych mają mniej niż 24 lata, 1/3 Polaków sprawdza, czy adres witryny internetowej nie wygląda podejrzanie, co trzecia firma przyznaje, że...

Hipermarkety na wojnie z dyskontami. W sklepach coraz bardziej rozkręca się cenowy rollercoaster

Ceny w sklepach nie wszędzie tak samo rosną. Okazuje się, że najwolniej idą w górę w hipermarketach, gdzie średni wzrost rdr. jest już jednocyfrowy....

KSeF, e-Paragony i omnicommerce – czyli w co inwestuje retail

Aż 70 proc. firm z branży retail deklaruje, że ich nakłady na rozwój IT w ciągu najbliższego roku nie będą spadać. W tym zakresie,...

Sadownicy w tarapatach: rosnące koszty i znikające rynki zbytu

Polscy sadownicy w ostatnich czasie mają do czynienia z dwoma niekorzystnymi zjawiskami. Po pierwsze zamknięta jest większość tradycyjnych rynków zbytu – w krajach Europy...

Niemcy chcą przywrócenia kontroli granic z Polską. Dla przedsiębiorców może to być poważny problem

- Jesteśmy zwolennikami otwartych granic, a w ostatniej dekadzie skupialiśmy się na prowadzeniu polityki pogranicza polsko-niemieckiego w sposób otwarty. Wielu przedsiębiorców ze Szczecina mieszka...

Spadające ceny nie poprawiły nastrojów Polaków

Jak wynika z 46. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, spadek tempa wzrostu cen nie zmienił znacząco...

Inflacja sprawia, że szczegółowo rozważamy każdy zakup

Słabnąca dynamika sprzedaży detalicznej ma determinujący wpływ na kształtowanie polityki customer experience (CX), czyli budowania jak najlepszego doświadczenia zakupowego klientów. Dla managerów to czas...

Polska przyciąga zagranicznych inwestorów

Polska gospodarka znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju i jest coraz bardziej atrakcyjna w oczach przedsiębiorców z innych krajów. Na warszawskiej giełdzie udział inwestorów...

Luksus po nowemu. Marki premium muszą się dostosować do zmian pokoleniowych

Pokolenia millenialsów i Z radykalnie zmieniają oblicze rynku dóbr luksusowych, zmuszając znane marki do rewolucyjnych modyfikacji. Od zapotrzebowania na zrównoważone ekologiczne produkty, po przejrzystość...

Polacy częściej kupują w Internecie w czasie kryzysu

E-commerce to już drugi rok z rzędu najważniejsza strategia zakupowa Polaków na trudne czasy. Przy wysokiej inflacji i spowolnieniu gospodarczym zakupy w sieci ratują...

Wysokie koszty eksploatacyjne i nowe regulacje uderzają w galerie handlowe

Galerie handlowe są w odwrocie. Nie wytrzymują konkurencji kosztowej, a ich sytuacja stanie się jeszcze trudniejsza ze względu na nowe regulacje proekologiczne. Rynek się zmienia,...

Jak premiera nowego IPhone’a wpływa na zainteresowanie poprzednią generacją?

Premiera nowej generacji iPhone'a wywołuje wśród użytkowników nie tylko ekscytację związaną z nowym modelem, ale także wzmożone zainteresowanie poprzednią wersją. Zgodnie z oczekiwaniami ceny...

GUS o handlu i e-handlu w sierpniu 2023 r. – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w sierpniu 2023 r. w porównaniu z lipcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 6,2%). Udział...

Wojna w Ukrainie: jak MŚP radzą sobie z wyzwaniami

Blisko 9 na 10 przedsiębiorców odczuło w swojej działalności skutki wojny w Ukrainie. W całej Europie rosnące koszty, zakłócenia w łańcuchach dostaw i presja...

Spadający poziom pustostanów w obiektach handlowych w Polsce

Jak wynika z danych międzynarodowej agencji doradczej Cushman & Wakefield, średni poziom pustostanów w obiektach handlowych w największych miastach w Polsce spadł o 1,2p.p....

Nowe etykiety na butelkach wina w UE – co się zmieni i jak wpłynie na branżę beverage?

Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach...

Handel stacjonarny na zakręcie. Wzrost przestępczości i brak pracowników to główne problemy

Firma analityczna McKinsey nie pozostawia złudzeń. Wskaźnik rezygnacji pracowników handlu detalicznego w 2022 roku był o ponad 70% wyższy niż w innych branżach w...

Dyskryminacja osób LGBT+ kosztuje polską gospodarkę 9,5 mld zł

Wzrasta liczba działających w Polsce firm, które deklarują wsparcie dla osób LGBT+. Czy to przejaw sumienia, czy może twarde wyliczenia finansowe? Jedno nie wyklucza...

Inkluzywna komunikacja firmowa: lepiej odbierana i korzystna dla organizacji

Badania polskich pracowników pokazują, że używanie inkluzywnego języka wpływa na postrzeganie organizacji jako bardziej przyjaznej, okazującej szacunek gronu pracowniczemu.  Komunikaty te są również odbierane...

Praca hybrydowa: koniec biura czy nowy początek?

Już w 92% organizacji wdrożony został hybrydowy model pracy – wynika z kolejnej edycji raportu Hybrid and Beyond opublikowanego przez Colliers. Jednak nie w...

Handel: nastroje wciąż słabe, ale widać światełko w tunelu

Subindeks Barometru EFL dla handlu na III kwartał 2023 roku wyniósł 47,1 pkt. Choć jest to wynik o 1,2 pkt. wyższy niż kwartał wcześniej,...

Inflacja zmusiła Polaków do zakupu żywności w promocjach

W sumie już 90,5% Polaków regularnie kupuje w sklepach jakąś część żywności w promocjach. Tylko w ciągu dwóch lat nastąpił wzrost aż o jedną...

BRW wchodzi na rynek marketplace’ów. Czy ma szansę na sukces?

Komentarz Tomasza Woźniaka, CEO & Partner w Future Mind, do debiutu marketplace’u BRW.pl Marka Black Red White jest obecna na polskim rynku od wielu lat....

Kraków królem usług biznesowych w Polsce

Dane z najnowszego raportu ABSL Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2023 potwierdzają zmianę obszarów wzrostu sektora. W ciągu roku w branży powstało 32 000...

Dyrektywa DAC7: sprzedaż w Internecie pod lupą urzędów skarbowych

Unijna Dyrektywa DAC7 ma na celu uszczelnienie systemów podatkowych i dotyczy prowadzenia sprzedaży na internetowych platformach (w Polsce na przykład na Vinted, Olx czy...

Deloitte: Kryzys nie dotknął dóbr luksusowych – branża z ponad 15 proc. wzrostem przychodów w 2022 r.

Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak wynika z ósmej edycji raportu Global Fashion &...

Szkolna wyprawka winduje sprzedaż online na koniec wakacji. W sierpniu polski e-commerce nadal na plusie

BaseLinker Index to comiesięczny wskaźnik kompleksowo mierzący kondycję polskiego e-commerce. Jego wartość w sierpniu br. wyniosła 125 punktów. To oznacza znaczący wzrost w...

Aż 70% Polaków sprawdza media społecznościowe restauracji przed zamówieniem

Okres urlopowy to czas, w którym media społecznościowe pełne są zdjęć zabytków, krajobrazów i – oczywiście – pysznego jedzenia z różnych stron świata. Nic...

E.Leclerc: Polacy rezygnują z przyjemności i stawiają na oszczędność

Polacy starają się żyć oszczędnie. Taki obraz społeczeństwa wyłania się z badania przeprowadzonego przez NielsenIQ.* Aż trzy czwarte konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako...

Sztuczna inteligencja w walce ze sklepowymi złodziejami

Emerytowany policjant posadzony przed monitorami to już w sklepach za mało, żeby ustrzec się złodziei. Znacznie skuteczniejsza okazuje się sztuczna inteligencja. Co ciekawe narzędzia...

Czy technologia „zepsuła” klientów? Na pewno stali się bardziej wymagający

Digitalizacja w handlu usprawniła łańcuchy dostaw, zautomatyzowała procesy czy umożliwiła korzystanie z kas samoobsługowych. Dzięki niej klienci dziś mają dostęp do szerokiego asortymentu produktów...

Morze możliwości – e-commerce nad Bałtykiem notuje rekordowy wzrost

Rynek cyfrowych platform od lat jest kuźnią wzrostu, szczególnie widać to na przykładzie e-commerce. Obecnie świat globalnego handlu internetowego został opanowany przez największe firmy...

Parki rozrywki i wesołe miasteczka w dołku. Rosnące koszty i mniejsza liczba klientów

Choć okres wiosenny i letni to czas, w którym parki rozrywki czy wesołe miasteczka cieszą się największą popularnością, nie jest im jednak łatwo wyjść...

Przedsiębiorczy nastolatkowie coraz chętniej tworzą własne biznesy

Wbrew błędnym przekonaniom o nastolatkach pokolenia „Z” większość z nich już na etapie licealnym posiada doświadczenie we współczesnych sektorach gamingu, bądź dropach i kryptowalutach....

Zaplanuj grudniowe wydatki w firmie z wyprzedzeniem

Jednym z najlepszych sposobów na wzmacnianie motywacji pracowników jest dbanie o dobrą i pozytywną atmosferę w pracy. Mądre zarządzanie to w dużej kwestii praca...

Sprzedaż cross-border – e-commerce czeka na rozstrzygnięcie Trybunału Sprawiedliwości UE

Wiosną ubiegłego roku do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wpłynął wniosek, który ma rozstrzygnąć, czy produkty z jednego kraju, mogą być sprzedawane do innego –...

Żabka: 10 tys. sklepów do końca 2023 roku

W segmencie handlu detalicznego to klient jest najważniejszym elementem strategii. Na tych fundamentach opiera się także największa sieć modern convenience w Polsce, czyli Żabka....

Trei pierwszym przedstawicielem deweloperów parków handlowych w zarządzie PRCH

Dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland, Jacek Wesołowski, dołączył do zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), wiodącej organizacji branżowej, która tworzy i promuje standardy...

Black Friday 2023. Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?

Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać...

Cyfrowa transformacja: wciąż wiele do zrobienia

Większość firm dopiero zaczyna swoją przygodę z cyfryzacją Usługi finansowe w tyle za technologią Opieka zdrowotna na progu transformacji Firma F5 opublikowała wyniki badania...

Wymagania w e-handlu coraz większe. Błyskawiczne dostawy i elastyczne płatności na czele oczekiwań

Wzrost zakupów online to długofalowy trend. Obecnie aż 58% wydatków ponoszonych przez klientów aktywnych online w Polsce to efekt zakupów internetowych, a odsetek ten...

Konsumenci po pandemii żądni przeżyć. 58% planuje wydawać więcej pieniędzy na rzeczy, których do tej pory nie mogli robić

58% konsumentów zamierza wydawać więcej pieniędzy na różnego rodzaju doświadczenia, ponad dwa razy więcej niż dwa lata temu. Ponad połowa ankietowanych (55 proc.) cieszy...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -