KATEGORIA

BIZNES

- Reklama-Biuro Tłumaczeń 123

Zdecydowany wzrost pozytywnych nastrojów w handlu tradycyjnym

Kwietniowe wyniki badania Nastroju Handlu Tradycyjnego (NHT) wykazują zdecydowany wzrost optymizmu wśród prowadzących małe i średnie sklepy handlu tradycyjnego – wynika z ankiety przeprowadzonej...

Nie zawsze chodzi o to, by było najtaniej. Dostawy tego samego dnia to wielka szansa dla MŚP

W polskich sklepach internetowych panuje przekonanie, że konkurowanie najniższymi cenami jest najlepszą możliwą strategią na wyprzedzenie konkurencji. Nie należy jednak zapominać o takich rzeczach,...

Roboty i automatyzacja zdobywają handel

Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył...

87% sprzedawców detalicznych przynajmniej raz doświadczyło naruszenia bezpieczeństwa IT

Rozwój technologiczny, zmiany nawyków zakupowych klientów oraz pandemia COVID-19 wymusiły wśród detalistów istotne zmiany w podejściu do procesu sprzedaży. Dla funkcjonowania i rozwoju sklepów...

Praca zdalna znacząco zwiększyła sprzedaż sprzętu komputerowego

Po ponad roku od wybuchu pandemii COVID-19 blisko jedna trzecia Polaków nadal pracuje zdalnie. Koronawirus wymusił jednak nie tylko przeniesienie pracowników do domu, lecz także konieczność...

Jak zmieniają się zachowania zakupowe Polaków w sieci – raport UPS

50% polskich konsumentów wybiera wygodę dostawy jako powód, dla którego w przyszłości pozostanie przy zakupach online 42% polskich ankietowanych chce robić zakupy u...

Ranking e-commerce’ów w Polsce 2020 – gdzie i jak Polacy robią zakupy

Wydatki Polaków w sklepach internetowych rosną najszybciej w Europie. Ponad połowa wydaje już tą drogą ponad 300 zł miesięcznie, a blisko 10 proc. nawet...

Rynek general aviation zyskuje w pandemii na przekór spadkom w ruchu lotniczym. Prywatne loty coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla zamożnych klientów

Według Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w ubiegłym roku całkowita liczba operacji na polskich lotniskach spadła o 56,4 proc. Mimo trudnego okresu dla branży lotniczej dobrą passę ma jednak...

Spotkanie Prezydenta Dudy z branżami zamkniętymi – jest szansa na dialog

Prezydent RP: powrót branż zamkniętych do kondycji sprzed pandemii będzie długim procesem, potrzebna będzie dalsza systemowa pomoc ze strony państwa; Wicepremier Gowin: wskazana...

Zarządzający firmami świadomi znaczenia odpowiedzialnego biznesu

Po raz pierwszy cykliczne badanie „Menedżerowie CSR” zostało uzupełnione o głos osób zarządzających firmami. Uczestnicy badania pokazują, że osoby zajmujące najwyższe stanowiska w strukturach...

Czy Dolina Krzemowa zamieni się w Dolinę Łez?

Przez długie lata Dolina Krzemowa była technologicznym Hollywood - ziemią obiecaną wizjonerów i geniuszy. Pewnego dnia jednak nastał koronawirus i zmienił (niemal) wszystko. Czy...

Pandemia sprzyja fałszywym e-sklepom. Blisko co trzeci Polak natrafił już na taką sytuację w sieci

Coraz więcej osób trafia na fałszywe sklepy w sieci. Jak wynika z sondażu opinii publicznej, w ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków...

Firmom brakuje kapitału, żeby odbić się po pandemii

Na początku tego roku banki udzieliły mikrofirmom o 637 mln zł kredytów mniej niż w tym samym okresie przed rokiem. Posucha trwa...

Wymaganie przedpłaty to dobry pomysł. 7 na 10 przedsiębiorców ma problemy z uzyskaniem terminowej płatności

Nagromadzenie się przeterminowanych zadłużeń, które przechodzą na kolejnych kontrahentów, pozostających ze sobą w zależności biznesowej – to definicja zatorów płatniczych. Jeżeli jeszcze przed pandemią...

Pandemia a nowe nawyki klientów – jak omnichannel rozwija się w obliczu zmian zachodzących na rynku?

W ciągu ostatnich lat coraz częściej okazywało się, że zdalny kontakt nie jest dla firm gorszym narzędziem do kształtowania relacji z klientem, ale może...

Początek końca kryzysu w MŚP? Po roku od wybuchu pandemii widać uspokojenie nastrojów

Z 7. edycji Barometru COVID-19, zrealizowanej przez EFL po roku od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, wynika że nastroje w sektorze mikro, małych i...

Jogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal  wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt...

Dokąd zmierza uberyzacja biznesu? Szanse i zagrożenia sharing economy w czasach pandemii

Ekonomia współdzielenia, czyli sharing economy, ma krótką historię. Rozpowszechniła się mocniej zaledwie kilkanaście lat temu i zrewolucjonizowała rynek konsumencki, dając każdej osobie prywatnej możliwość...

Co CSR ma wspólnego z podejściem sustainability i dlaczego w pandemii jest ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej?

Działania z obszaru CSR nie od dziś są obecne w polskich firmach. Coraz częściej jednak przyjmują postać dbania o sustainability. To model zarządzania przedsiębiorstwem,...

Od początku roku ceny drobiu szybują. Mimo to producenci i hodowcy wciąż liczą straty po całym roku pandemii

Zamknięcie gastronomii, czasowe przerwanie łańcuchów dostaw i grypa ptaków okazały się mieszanką wybuchową dla branży drobiarskiej. Wzrosły koszty surowców, wiele ferm musiało zlikwidować zarażone stada, a...

Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż alkoholu?

Czy przez pandemię pijemy więcej? Niekoniecznie. W 2020 r. Polacy zapłacili za zakupy alkoholowe 39,2 mld złotych. To wzrost w stosunku do 2019 r.,...

Odroczone płatności nakręcą sprzedaż online

Europejska dyrektywa PSD2 otworzyła nowe możliwości na rynku usług finansowych, umożliwiając korzystanie z bankowych metod weryfikacji klientów firmom spoza tego sektora. W dobie coraz popularniejszych...

Niepokojący kwartał dla polskiej gospodarki

Skala restrukturyzacji wśród krajowych przedsiębiorców barometrem kondycji polskiej gospodarki — taki azymut narzędziowy przyjęli analitycy z MGW Corporate Consulting Group, którzy tym razem już...

PayU: e-sklepy oferujące zakupy na raty sprzedają więcej

Zyskująca na popularności w Internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając wzrosty sprzedaży w e-sklepach. W 2020 roku średnia wartość koszyka...

Szykują się zmiany w zamówieniach publicznych. Wzorem Czech do przetargów mogą zostać wprowadzone kryteria środowiskowe

Od początku tego roku w Czechach instytucje zamawiające muszą rozważyć, czy w każdym nowo publikowanym przetargu możliwe jest wprowadzenie kryteriów środowiskowych. Eksperci wskazują, że Polska również prędzej czy później będzie zobligowana do...

Postpandemiczne szanse dla coworkingów

Pandemia sprawiła, że przestrzenie coworkingowe znajdują się aktualnie w niełatwym położeniu, a niektórzy mniejsi gracze mają wręcz problem ze stabilnym utrzymaniem się na powierzchni. W...

Sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r.

Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r. Pomiędzy styczniem a marcem 2021 do użytku oddano...

Zrównoważony rozwój wysoko na liście priorytetów przedsiębiorców – niestety tylko w teorii

Zmiany klimatyczne już 10 lat temu zostały określone jako czynniki, które są zagrożeniem dla przedsiębiorstw – ich działania, strategii oraz pracowników. Większość firm z...

Wyraźna poprawa nastrojów wśród przedstawicieli sektora MŚP

Barometr EFL na II kwartał br. wskazuje na wyraźną poprawę nastrojów wśród przedstawicieli sektora MŚP. Główny indeks wyniósł 52,8 pkt., o 3,5 pkt. więcej...

W 80% firm spożywczych produkcja taka sama lub wyższa niż przed pandemią

Rok od pojawienia się COVID-19 sytuacja branży spożywczej jest stabilna. Pokazują to badania Food Research Institute (FRI), z których wynika, że tylko 7 proc....

Branżom kosmetycznej i fitness kończą się pieniądze. Firmy znalazły się na krawędzi bankructwa

Utrzymanie obostrzeń sanitarnych i przedłużające się zamknięcie sektora usług bardzo mocno uderzyło w branżę kosmetyczną i fitness. W opinii ekspertów PMR Restrukturyzacje i Kancelarii...

Marketing start-upów à la Elon. Czego możemy się nauczyć z Twittera Muska?

Dolina Krzemowa bez Elona Muska może nie być tym samym hubem technologicznym, który od dekad wyznacza nowe trendy na scenie startupowej. Zapowiedź przeniesienia części...

Piotr Suwałowski: 2021 jest Rokiem biznesu prowadzonego w chmurach.

Refleksjami o rozwoju biznesu i raportowaniu w czasach pandemii dzieli się Pan Piotr Suwałowski, Prezes Zarządu firmy SerwNet  Sp. z o.o., czołowej firmy IT...

Paweł Paliwoda: dziś w biznesie liczy się wzajemne wsparcie

W obliczu rosnącego kryzysu gospodarczego i kolejnych obostrzeń wynikających z trzeciej już fali pandemii koronawirusa, wzajemne wsparcie biznesu zyskuje na znaczeniu. Pojęcie patriotyzmu gospodarczego...

63% Amerykanów chce zerwać z etatem i założyć biznes. Kim są solopreneurs?

Przedsiębiorczość w dobie gig economy przybiera na sile, a to wszystko za sprawą odchodzenia pracowników z ram tradycyjnego etatu. Coraz większa liczba zatrudnionych deklaruje,...

Handel: firmy mimo ograniczeń w sprzedaży chcą zatrudniać nowych pracowników

Przedsiębiorcy reprezentujący sektor handlowy, mimo obostrzeń ograniczających sprzedaż, chcą w okresie od kwietnia do końca czerwca powiększać swoje zespoły. Deklaracje pracodawców są dość optymistyczne,...

150 tys. polskich firm sprzedaje przez Internet

Z najnowszego raportu PwC pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” wynika, że każdy biznes, który chce rozwijać się z powodzeniem w kanale online...

Google z kolejnymi inwestycjami w Warszawie. Czy globalny gigant zmienia Polskę w hub regionu?

Aktywność koncernu Google’a nad Wisłą nie powinna być obojętna zarówno inwestorom, jak i samym użytkownikom narzędzi prosto z Doliny Krzemowej. Te z kolei doczekają...

Kto najchętniej korzysta z restrukturyzacji?

Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w 2020 roku wszczęto 800 postępowań restukturyzacyjnych. Rekordowym pod tym względem okazał się grudzień. W tym miesiącu odnotowano...

Firma dla zuchwałych

Własna firma to marzenie większości Polaków. W powszechnej świadomości łączy się z większą niezależnością, poczuciem wpływu na kształtowanie swojej ścieżki kariery zawodowej, a wreszcie...

Status korporacyjnego oprogramowania open source w 2021 r.: Cztery wnioski, które mogą Cię zaskoczyć

Już trzeci rok z rzędu publikujemy nasz raport dotyczący statusu korporacyjnego oprogramowania open source, poświęcony jego zastosowaniu oraz opiniom na jego temat. W tym...

Amazon staje w szranki z Allegro

To koniec rynku e-commerce, jaki znamy. Swoją działalność w Polsce właśnie zainaugurował Amazon – najpotężniejszy z gigantów tego sektora. Czy Allegro, z którym Polacy...

Firmy wydają ponad 12 mln $ rocznie na chmurę

Zainteresowanie migracją danych do chmury z roku na rok rośnie. Obecnie już 81% organizacji korzysta z tego typu rozwiązania, co stanowi wzrost o 8...

Jak zarządzać reputacją przedsiębiorstwa?

Reputacja jest elementem marki jest tak samo ważna, jak jakość oferowanych produktów czy usług. Reputacja przyciąga klientów i sprawia, że zostają na dłużej. Dlatego...

Co druga firma w pandemii wystawia faktury z dłuższym terminem płatności

Ponad połowa firm z sektora MŚP wystawia na prośbę kontrahentów faktury z dłuższymi terminami płatności, niż miało to miejsce przed pandemią. Jednocześnie, wraz z...

Jak nie pozwolić, by problemy finansowe przeszkodziły w osiągnięciu sukcesu biznesowego MŚP?

W ubiegłym roku 7 na 10 polskich firm miało problemy z płynnością finansową, czyli dwa razy więcej niż w 2019 roku. W efekcie 4...

Jak sport wpływa na gospodarkę i dlaczego potrzebuje start-upów?

Lockdown nie oszczędził branży sportowej. Oprócz aktywności fizycznej także sektor eventów oraz rozgrywek na żywo znacząco ucierpiał ze względu na zamknięcie stadionów, trybun czy...

Po silnym spadku znów rośnie popyt na diamentową biżuterię

Po wywołanym pandemią silnym spadku popytu na diamentową biżuterię w pierwszym półroczu 2020, klienci powrócili do zakupów w kolejnych sześciu miesiącach. W czwartym kwartale...

Firmy tną budżety, ale planują inwestycje w IT

Konieczność zmian w prowadzeniu biznesu w związku z pandemią dotknął 3/4 firm sektora MŚP. Jak pokazują badania przedsiębiorcy, szukając sposobów na funkcjonowanie w nowej...

Big data i marketing cyfrowy odpowiedzią na skokowy wzrost ecommerce

W 2020 roku koronawirus przyczynił się do dużego wzrostu aktywności online oraz aktywizacji nowych grup użytkowników. Z tego względu w krótkim czasie branża e-commerce...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -