KATEGORIA

BIZNES

Polacy odreagowują stres w używkach

Jeszcze na początku tego roku, w obliczu rosnącej inflacji i wojny w Ukrainie, Polacy deklarowali chęć zmniejszenia wydatków na używki, w tym alkohol i...

Przedsiębiorcy o podwyżkach cen gazu, prądu i ogrzewania: „Taniec na granicy opłacalności”. Kryzys dotknie małe sklepy i wielkie fabryki

Przedsiębiorcy szykują się na trudną jesień. „Dla wielu to będzie taniec na granicy opłacalności”. Dla całej gospodarki to może być najtrudniejsza jesień i zima od...

Biznes przekonuje, że dyskryminacja osób LGBTQ+ się nie opłaca. Tracimy miliardy złotych rocznie

Negatywny wpływ dyskryminacji na gospodarkę przyciągnął uwagę ekspertów podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Rozmiar strat da się wyliczyć: jak szacuje Open For Business, koalicja...

Body leasing – z czego wynika jego popularność w IT

Elastyczność, możliwość dopasowania umiejętności i doświadczenia programistów do oczekiwań klienta, a przede wszystkim terminowość. To tylko kilka warunków, które mogą zadecydować o powodzeniu projektu,...

Jak sytuacja na Tajwanie może wpłynąć na ceny sprzętu

Konflikt zbrojny pomiędzy Chinami a Tajwanem, miałby zapewne katastrofalne skutki nie tylko dla samej branży IT, ale także dla szerokorozumianego przemysłu czy motoryzacji. Tajwan...

Rynek transakcji M&A trzyma się mimo wojny

Ostatnie lata dla rynku transakcji M&A można określić jako dobre i coraz lepsze. I być może zwyżkowa tendencja nie byłaby niczym wątpliwym, gdyby nie...

Amazon kontra Allegro. Będzie wojna o klientów?

Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach....

Kryzys wizerunkowy. Co robić i jak skutecznie przeciwdziałać?

Od serii złych opinii, po poważny skandal, czy negatywny incydent, który może mieć potężny wpływ na reputację. Jeśli myślisz, że Twoja organizacja nigdy nie...

Inwestycje stanęły w miejscu, sprzedaż spada. Pożyczamy pieniądze na przetrwanie. Tak źle z MŚP nie było od ponad 2 lat

Główny indeks Barometru EFL na III kwartał br. wyniósł 47,6 pkt. i jest o 1,1 pkt. niższy niż kwartał wcześniej. Jest to trzeci w...

Polska branża winiarska: trend premiumizacji będzie zwalniał

- Utrzymujący się od kilku lat trend premiumizacji będzie zwalniał – prognozują szefowie firm winiarskich zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Powód? Galopujące...

Inflacja przygniata Polaków. Już czterech na dziesięciu konsumentów oszczędza na jedzeniu

Według badania UCE RESEARCH i Grupy BLIX, wysoka inflacja sprawia, że niemal ośmiu na dziesięciu Polaków szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników. Z...

Biuro tłumaczeń – czy to lepsze rozwiązanie niż tłumacz freelancer?

W czasach gdy świat staje się praktycznie bez granic, w różnego rodzaju kontaktach komunikatywna znajomość angielskiego czy tłumacz Google i internetowe  oraz książkowe słowniki...

Dlaczego świadomość ekologiczna jest inteligentną, długoterminową strategią biznesową?

Najnowsza edycja Edelman Trust Barometer wyraźnie pokazuje, że konsumenci oczekują od firm aktywnych działań proekologicznych. Jednocześnie 52% respondentów twierdzi, że ich zdaniem firmy nie...

Jak zmieniają się tendencje zakupowe w Polsce? Co kupujemy w czasie inflacji?

Od 2020 roku tendencje zakupowe Polaków zmieniły się diametralnie. Co kupowali w czasie pandemii? Jak to się kształtowało w ciągu 2021 roku? Co cieszyło...

E-commerce podbija wirtualną rzeczywistość. Obroty w wirtualnych światach przekraczają 2,5 bln dolarów

Na polskim rynku e-commerce trwa rywalizacja Allegro z Amazonem czy Shopee. Jednak walka o klientów przenosi się też na inne fronty np. do wirtualnych...

Rosyjski sektor e-commerce obchodzi sankcje. Kryzys w handlu zażegnany czy początek kolejnej gospodarczej bitwy z Zachodem?

Rosyjscy sprzedawcy detaliczni pomimo sankcji obracają sprzętem takich marek, jak iPhone, Samsung, PlayStation, Xbox czy Nintendo. W Moskwie kwitnie również handel zagranicznymi elementami garderoby czy...

Logistyka e-commerce uzależniła się od pandemicznych nawyków e-konsumentów

Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą...

Kryzysometr: Trudnosci wynkajace z wojny, z ktorymi mierzyły się organizacje

Jak wiodące polskie firmy, instytucje i organizacje radzą sobie w czasach geopolitycznej i społecznej  niestabilności związanej z wojną w Ukrainie – wyniki specjalnej edycji...

Przedsiębiorca wobec państwa – raport z badania

Przedsiębiorcy nie wierzą w efektywność instytucji publicznych. Doceniają samą istotę ich funkcjonowania, jednak zgodnie uważają, że administracja publiczna w Polsce nie działa skutecznie na...

Gamifikacja biznesowa w firmach rodzinnych – jak elementy świata gier mogą realnie wesprzeć rozwój firm rodzinnych w Polsce?

Zgodnie z szacunkami firmy badawczo-doradczej Mordor Intelligence globalny rynek gamifikacji został wyceniony w 2020 roku na 10,19 mln UDS i oczekuje się, że do...

Odpowiednie nagłośnienie w sklepie – dlaczego jest tak istotne?

Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że o wizerunek sklepu należy zadbać w odpowiedni sposób. Istotny jest nie tylko jego asortyment, ale również doznania, jakie oferuje...

Nagły krach cen na rynku luksusowych zegarków zwiastunem prawdziwej, światowej recesji

W historii ostatnich 20 lat nie było jeszcze takiego wzrostu na rynku cen luksusowych czasomierzy (zarówno na rynku pierwotnym jak i wtórnym) jak...

GUS o e-handlu w kwietniu- eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o...

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Już co 3. Polak robi zakupy w zagranicznych e-sklepach. Prawie połowa z tej grupy (48%) w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupiła produkt na chińskim...

Przyszłość centrów handlowych

Analiza przygotowana wspólnie przez Polską Radę Centrów Handlowych i firmę badawczą GfK weryfikuje postrzeganie centrów handlowych przez klientów, przedstawia siłę branży oraz identyfikuje jej...

Ponad połowa firm MŚP odczuwa negatywne skutki wojny. Co czwarta pomaga Ukraińcom

Wojna w Ukrainie przywróciła bardzo pesymistyczne nastroje w sektorze MŚP. Jak wynika z Barometru EFL przedsiębiorcy nie widzą szans na poprawę swojej sytuacji w...

Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...

Dwa lata pandemii w branży gastronomicznej. Przetrwali najsilniejsi i najlepiej dostosowani

Wiosną 2020 roku właściciele biznesów gastronomicznych oswajali się z pierwszą falą pandemii, ciągle jeszcze licząc na w miarę szybki powrót do normalności. Po dwóch...

Globalne wydatki na infrastrukturę brzegową wzrosną do 250 mld dolarów rocznie

Procesy, które zaistniały w konsekwencji pandemii COVID-19, spowodowały wzrost zapotrzebowania na przetwarzanie danych na brzegu sieci, a więc bliżej końcowego użytkownika. Zjawisko to dotyczy...

IDC: Wydatki na chmurę obliczeniową wzrosną w tym roku o 21,7% rdr

Z każdym rokiem rosną wydatki firm na usługi w chmurze obliczeniowej. To dowód na to, że specjaliści IT dostrzegają potencjał chmury i chcą wykorzystywać...

Branża finansowa pozostanie cyfrowym liderem na lata. Tempo cyfryzacji dyktują klienci

Sektor finansowy od lat utrzymuje się w czołówce branż o największej dojrzałości technologicznej. Choć w czasie pandemii cyfrowa transformacja nabrała tempa również w innych...

Cyfrowa Polska o wynikach unijnych prac nad DMA: Branżę czekają kosztowne zmiany, jednak nie będzie to „trzęsienie ziemi”

Choć firmy branży cyfrowej będą zmuszone dokonać istotnych modyfikacji swojej działalności, zaadaptować się do nowych przepisów i odczują związane z tą koniecznością koszty, to...

Wojna w Ukrainie to test inkluzywności i dojrzałości polskich firm. 5 rad dla pracodawców

Polsko-ukraińską granicę przekroczyło łącznie (na dzień 28 marca 2022 roku) ponad 2,3 mln osób uciekających przed wojną*. Prawdopodobne jest, że niezależnie od rezultatu wojny,...

Niepewne czasy wymagają zdecydowanych ruchów. Doświadczeni specjaliści wiedzą, jak radzić sobie w biznesowym szumie informacyjnym

Niepewność gospodarcza i geopolityczna odbija się nie tylko na wskaźnikach stricte ekonomicznych, ale również mniej mierzalnych – nastrojach konsumenckich. Te z kolei, abstrahując od...

Zmiana przepisów zmieniła mentalność firm. Zamiast upadać, przedsiębiorcy walczą i restrukturyzują swój biznes

W obliczu rekordowej inflacji, rosnących kosztów surowców i niepewności gospodarczej związanej z wojną na Ukrainie, wiele polskich firm staje przed wyzwaniem utrzymania płynności finansowej....

Finansiści coraz bliżej zarządu. O jakich specjalistów z branży finansowej zabiegają pracodawcy w 2022 roku?

Wydarzenia ostatnich dwóch lat zweryfikowały tradycyjne modele biznesowe i przyspieszyły transformację cyfrową. W związku z postępującą digitalizacją, a także potrzebą szybkiego reagowania na zagrożenia...

Miesiąc od agresji Rosji na Ukrainę. „To gospodarczy game-changer. Sytuacja, która zmienia wszystko”

Z jednej strony miesiąc to zaledwie kilkanaście dni. Z drugiej, to co obserwujemy od 24 lutego zmieniło naszą rzeczywistość na wszystkich płaszczyznach – społecznej,...

Spędzamy więcej czasu w domu, kupujemy mniej gadżetów erotycznych. Co Polacy zamawiają w internecie?

W 2021 roku Polacy kupowali telefony i komputery, szukali najlepszych kaw i herbat oraz urządzali wnętrza. Czym jeszcze interesowali się konsumenci w e-sklepach w...

E-podpis – system z korzyścią dla Twojego biznesu

E-podpis to rozwiązanie, z którego korzysta wiele firm na całym świecie. W Polsce liczba przedsiębiorstw decydujących się na wdrożenie go u siebie od pewnego...

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystki. Są one obecne tuż za naszym...

Tylko dojrzały rynek jest w stanie przyjąć najnowsze rozwiązania technologiczne

W Polsce funkcjonują oddziały międzynarodowych korporacji, które na co dzień obsługują klientów z całego świata, świadcząc usługi najwyższej jakości i stanowiąc kluczowe ośrodki tych...

Przedsiębiorcy reagują na podwyżkę stóp procentowych. Najmocniej cierpieć będzie sektor budowlany

Przedsiębiorcy o podwyższeniu stóp procentowych. „Wizja ostrego, gospodarczego hamowania przed nami” - Na pewno możemy powiedzieć, że ostatnie lata przynoszą sytuację nie widzianą w gospodarce...

Firmy nadal zainteresowane Digital workplace

Cyfrowa rewolucja nie zwalnia tempa. Dostępność nowych technologii narzędzi umożliwia tworzenie środowiska cyfrowego w biurze. W szeroko rozumianej pracy biurowej wdrożenie Digital workplace jest...

Czy w tym roku twój fryzjer zamknie zakład?

W styczniu 2022 roku z bazy REGON wyrejestrowano ponad 31 tys. mikroprzedsiębiorstw. To o 46,8% więcej niż w grudniu ub. roku. Polski sektor...

Jaki pomysł na małopolską gospodarkę ma Metropolia Krakowska?

Czym jest “Metropolia Krakowska 2030”? “Metropolia Krakowska 2030” to nazwa strategii ponadlokalnej przyjętej w grudniu 2021 roku, przez Stowarzyszenie Metropolia Krakowska.  To dokument wyznaczający cele...

Kompleksowe wsparcie IT dla firm. Co obejmuje?

Wiele firm nie mogłoby funkcjonować bez kompleksowego wsparcia w obrębie działań IT. W innych przypadkach oddelegowanie opieki nad infrastrukturą cyfrową zdejmuje z przedsiębiorstwa ciężar...

Automatyzacja i digitalizacja IT priorytetami dla firm planujących transformację obszarów informatycznych

Rozwój wielu trendów technologicznych tylko do pewnego stopnia jest reakcją na spowodowane przez pandemię COVID-19, zmiany w zwyczajach konsumenckich czy ograniczenia gospodarcze. W szerszym...

3 trendy, które będą kształtowały branżę detaliczną w 2022 roku

Detaliści zmagają się wysoką inflacją i kosztami paliw, które przekładają się na ogólny wzrost cen towarów. Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znaczenie trudniej...

Najważniejsze impulsy w rozwoju firm

„Umiesz liczyć, licz na siebie” – w biznesie tylko 4 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP zgadza się z tą tezą. Co drugi właściciel firmy...

Pierwsza tarcza antyinflacyjna została skruszona. Druga również nie oprze się naporowi wzrastających cen

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 9,2% – podał GUS. Pierwsza tarcza antyinflacyjna...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -