KATEGORIA

BIZNES

- Reklama-Biuro Tłumaczeń 123

Ożywienie gospodarcze w Polsce. Branże z dobrymi perspektywami i te, które mogą nie skorzystać

Rosnąca sprzedaż detaliczna (o 3,6% od czerwca), rekordowe inwestycje raportowane przez PAIH (na 7 mld EUR) czy pozytywne dane z NBP pokazujące wzrost...

Black Friday – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% r/r

Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday w liczbach? Okazuje się,...

Polskie firmy nie są gotowe na AI – wynika z najnowszego badania Cisco

Badanie Cisco AI Readiness Index wykazało, że jedynie 6 proc. organizacji w Polsce jest w pełni przygotowanych do wdrożenia i wykorzystania sztucznej inteligencji. Jednocześnie...

Zwierzęta w miejscu pracy to coraz bardziej popularne zjawisko

W prawie co 5. gospodarstwie domowym mieszka jakiś pupil, najczęściej pies, kot lub ptak. 43% internautów rozważa w najbliższej przyszłości posiadanie (zakup lub adopcję)...

Już prawie 44 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego sprzedaje swoje usługi online

Coraz więcej przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej zaczyna interesować się sprzedażą w internecie. Prawie 44 proc. ankietowanych oferuje już swoje usługi online. Ponad połowa respondentów jednak...

Dyrektywa CSRD: nowe zasady raportowania zrównoważonego rozwoju

Raportowanie w zakresie ESG będzie dotyczyło całego procesu biznesowego (łańcuch wartości), tj. od wydobycia, przez produkcję i dostawę (łańcuch dostaw), po utylizację oraz wymagało...

76% firm planuje zwiększyć wydatki na IT związane z generatywną sztuczną inteligencją

Ankieta przeprowadzona przez Dell Technologies we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych pokazuje gotowość firm do wdrażania GenAI. Trzy czwarte (76%) respondentów ocenia...

Czy afera wokół OpenAI wpłynie na kulturę pracy inwestorów?

W ocenie inwestorów kultura organizacyjna zaczyna odgrywać coraz większą rolę, zwłaszcza biorąc pod uwagę wymogi związane z raportowaniem ESG. – Ważne stają się elementy...

Transakcje public to private coraz trudniejsze

Polskie przepisy dotyczące ofert przejęcia spółek notowanych na rynku regulowanym sprawiają, że transakcje typu public to private obarczone są dużym ryzykiem niepowodzenia, rozumianym jako...

Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Połowa Polaków w Black Week robi tylko zaplanowane zakupy

Wbrew obiegowym opiniom Polacy rozsądnie korzystają z promocji oferowanych w ramach Black Week – pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie VeloBank. Wynika z niego,...

Pracownicy biur w Warszawie oczekują lepszej oferty gastronomicznej

Sektor gastronomiczny w biurowcach mocno ucierpiał w wyniku pandemii COVID-19. Równocześnie, jak wynika z raportu Colliers „Zakupy w biurowcu” oczekiwania pracowników obiektów biurowych względem...

Ulubione święta hackerów? Black Friday i Cyber Monday

Prawie 80% Polaków i Polek planuje zakupy w nadchodzące Black Friday i Cyber Monday. Wszyscy z nich prawdopodobnie zakładają, że oszczędzą pieniądze. To szczególnie...

Black Friday i Cyber Monday: okazja czy pułapka?

Czy warto kupować w Black Friday i Cyber Monday? To pytanie zadaje sobie wielu z nas, jednak czy rzeczywiście atrakcyjne oferty i promocje są...

Finaliści 21. edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku

12 przedsiębiorców z 9 firm znalazło się w finale 21. edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku Kategoria „Produkcja i Usługi” Sebastian Jabłoński, Respect Energy Holding Paweł...

E-commerce’owy boom sezonu

Właśnie rozpoczął się najgorętszy okres w branży e-commerce obejmujący m.in. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Usprawnienie procesów magazynowych, optymalizacja e-sklepu, tworzenie...

SAS: luki w odporności biznesowej są większe niż przewidywano

Kadra kierownicza przedsiębiorstw z różnych branż zdaje sobie sprawę, że ich organizacje nie są tak odporne, jak powinny być. Największymi problemami są takie aspekty...

GUS o handlu i e-handlu w październiku 2023 – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w październiku 2023 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 13,4%). Udział sprzedaży...

Zadowolony pracownik najlepszą wizytówką firmy

Blisko połowa Polaków uważa, że oprócz satysfakcjonującego wynagrodzenia, pracodawca powinien stwarzać możliwości rozwoju i dawać szansę na awans. Zadowolony pracownik może być najlepszym ambasadorem...

W tym roku Polacy planują skromniejsze święta

W tym roku czeka nas kameralna Gwiazdka – ponad połowa Polaków tegoroczne Święta Bożego Narodzenia planuje spędzić w domu, samotnie lub w wąskim gronie...

Black (Omnibus) Friday 2023: Sprzedawcy muszą szerzej informować o cenach

Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców. Przed nimi ważna próba w postaci...

Oczekowania klientów wobec sklepowych aplikacji rosną

Według analiz Cisco App Dynamics, konsumenci planują w tym roku pobić rekord zakupów online w nadchodzących dniach. Sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe...

Eksperci alarmują: finansowi przestępcy przyprawią o ból głowy w Cyber Poniedziałek

Nadejście sezonu zakupów świątecznych wiąże się z gwałtownym wzrostem aktywności handlowej w sieci i liczby oszustw, zwłaszcza w takie dni jak Black Friday i...

Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki – jak sztuczki marketingowe wpływają na nasze zakupy

Black Friday, Cyber Monday czy Mikołajki to czas promocji, rabatów i okazji w sklepach. Czy to rzeczywiście najlepszy czas do robienia zakupów, czy element...

Sprzedaż detaliczna w USA

Sprzedaż detaliczna w USA w ujęciu miesięcznym spadła po raz pierwszy od marca. Październikowy odczyt wyniósł -0,1%. Jednocześnie spadek jest jednak mniejszy niż oczekiwania....

Liczba niewypłacalnych firm w Polsce rośnie w zastraszającym tempie

Od stycznia do września 2023 r. sądy ogłosiły niewypłacalność 3,5 tys. firm. Oznacza to, że każdego dnia taki los spotkał średnio 13 przedsiębiorstw. Szczególnie...

Dynamiczny wzrost e-handlu w Polsce

Pierwszy jesienny odczyt BaseLinker Index pokazuje, że pozycja e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowa. W październiku br. wartość wskaźnika mierzącego kompleksową...

Najemcy centrów handlowych walczą o równe traktowanie

Istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie się, jak i zmiany standardów wymagane przez przepisy prawa unijnego....

85% sprzedawców detalicznych w Europie i 82% na całym świecie zmaga się z kurczącym rynkiem

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością,...

Ceny wciąż rosną, choć wolniej niż rok temu. W sklepach jest drożej średnio o 8,1 proc.

Drożyzna w sklepach zaczęła lekko odpuszczać, choć codzienne zakupy wciąż są kosztowne. W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1% rdr....

Polacy i ekonomia współdzielenia: trendy w konsumpcji i świadomości ekologicznej

Wciąż lubimy posiadać przedmioty, wynika z badania „Polacy a ekonomia współdzielenia” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor we współpracy z Gleevery. Jednak to się zmienia. Co...

Branża kosmetyczna odporna na kryzys. Efekt szminki działa

W branży beauty w ostatnich latach odczuwalny jest trend kurczenia się średniej półki cenowej produktów kosmetycznych. Obserwujemy również zjawisko tworzenia marek własnych przez firmy...

Kongres ZPPHiU i PSNPH: cyrkularność i współpraca na linii najemcy – wynajmujący

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) zorganizowali Drugi Kongres ZPPHiU i PSNPH, który był poświęcony...

Zachodniopomorscy przedsiębiorcy mniej inwestują. Eksperci: „KPO pilnie potrzebne”

Przedsiębiorcy potrzebują koła zamachowego, by inwestować – takie wnioski nasuwają się po analizie danych przygotowanych przez Główny Urząd Statystyczny, dotyczących nakładów inwestycyjnych w pierwszym...

Sezon świąteczny rusza w listopadzie, a drugi bieg wrzuca w Czarny Piątek

Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....

Sprzedaż online w Polsce może wzrosnąć o 15% w Dzień Singla

Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...

Vollmart: Przyszłość dostępnych cenowo zakupów rozkwita w Polsce

W obliczu rosnących cen i niepewności gospodarczej, polscy konsumenci otrzymali nowego sojusznika w walce o wartość ich pieniądza – sieć hard dyskontów Vollmart. Pod...

Polski eksport rośnie, rosną też długi

Branże motoryzacyjna i rolno-spożywcza oraz przemysł metalowy to od lat koła napędowe polskiego eksportu. Według Rejestru Długów BIG InfoMonitor, ponad 5 proc. firm z...

Powierzchnia handlowa w Polsce przekroczyła 13 mln mkw.

Z raportu PRCH „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln...

AI w handlu: obsługa klienta, personalizacja i nowe doświadczenia zakupowe

Według wyników piątej edycji Barometru Retail przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, eksperci sektora handlu coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję w procesach biznesowych. Wskazali,...

Wynajem maszyn i pojazdów na fali wzrostu. Długi klientów spadają

Nastał lepszy czas dla branży wynajmu maszyn, urządzeń i pojazdów. Rosnące ceny oraz wysokie stopy procentowe sprawiają, że klienci, zamiast kupować lub leasingować, wolą...

Innowacyjne firmy – motor rozwoju gospodarczego

W dzisiejszym, nieustannie zmieniającym się środowisku gospodarczym, kluczowym elementem trwałego rozwoju każdego kraju są innowacyjne firmy. Ich rola jest wielowymiarowa i obejmuje aspekty od...

Bariery wzrostu polskich firm: innowacje, planowanie i zarządzanie

Co powstrzymuje polskie firmy przed rozwojem? Na co powinny zwracać uwagę przedsiębiorstwa, które chwilowe osiągnięcia chcą przekuć w trwały sukces? Specjaliści wskazują przede wszystkim...

Rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej największym zagrożeniem dla firm

Zarządzający firmami zgłaszają liczne trudności związane z wykorzystaniem danych i uwolnieniem potencjału informacji gospodarczych w celu rozwoju ich przedsiębiorstw i ograniczenia ryzyka. Najnowszy raport -...

Shoper ogłasza nową technologię, przełomową dla polskiego rynku e-commerce

Shoper zaprezentował swoją innowację, Shoper Storefront. To przełomowa technologia, która odmienia wygląd i funkcjonowanie sklepów internetowych działających na platformie Shoper. Nowe rozwiązanie ma ułatwić...

CPS GfK: Polacy pokochali marki własne

Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG jest już warty 48 mld zł, a potencjał dalszych wzrostów nadal jest ogromny. W 2025 roku marki...

W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcach

Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci...

Meblarze w tarapatach. Zaległości rosną, koniunktura się pogarsza

Blisko 111 mln zł wynoszą zaległości finansowe branży meblarskiej. Według danych Krajowego Rejestru Długów w ciągu roku wzrosły one o 21 mln zł. Branża...

Rynek cateringu dietetycznego rośnie jak na drożdżach – w tym roku przebije wartość 3 mld zł

Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Nice To Fit You wynika, że już 12 proc. Polaków korzysta lub korzystało w przeszłości z cateringu...

Chmura podbija branżę handlową

Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp...

Polacy coraz częściej chodzą do sklepów. I spędzają w nich więcej czasu [Dane za I-III kw. 2023 r.]

W trzech kwartałach br. ruch w sklepach zwiększył się o niecałe 4% rdr. Supermarkety i dyskonty rdr. zanotowały wzrosty powyżej 10%, a hipermarkety i...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -